Hvem henter en trafikskadet kat i Holstebr~
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 15:29

Kære Gruppe.
Jeg har en lille diskution med min svigermor.
Jeg er af typen som ALTID ringer, hvis jeg ser en død kat i vejsiden. Det er
der desværre mange der ikke gør, for selv katte ude på ringvejen hvor der er
meget trafik har falck ikke fået en anmeldelse på før jeg ringer.

Jeg har jo altså altid ringet til falck, hvis jeg ser en kat i vejsiden, og
de siger da hver gang at de vil tage sig af det, så det går jeg ud fra at de
har gjort.
Nu kommer min svigermor så og siger at man alstå skal ringe til
vejdirektoratet, eller noget i den stil.

Hvad er rigtigt? Jeg lunne forstå på en tidligere diskution at det er
forsklligt fra kommune til kommune.
Hvad mon er rigtigt i Holstebro kommune (ringkøbing amt)?

Venligst Stefanie

Fra : Brita

Dato : 09-08-06 08:33

Hej Stefanie
Du skal prøve og ringe til kommunen og spørge dem om de har en aftale med
Falck om at hente tilskadekommende katte. Thisted kommune har desværre ikke
sådan en aftale, men der har Dyrnes beskyttelse aftalen, og siger Falck nej
så henviser man til at de reelt har en aftale med dem og dem

hilsen
Brita

Fra : Hanne Engermann

Dato : 09-08-06 14:22

> [...]
> forsklligt fra kommune til kommune.
> Hvad mon er rigtigt i Holstebro kommune (ringkøbing amt)?

Jeg har netop i dag modtaget nyhedsbrev, hvorfra jeg citerer:

"Ser man et tilskadekommet dyr, kan man ringe til Falck, som grundet sit
abonnement med Dyrenes Beskyttelse er forpligtet til at transportere
dyret til nærmeste dyrlæge eller vildtplejestation. For denne assistance
betaler Dyrenes Beskyttelse næsten fire millioner kroner til Falck hvert
år. I alt betaler organisationen årligt cirka ni millioner kroner for
assistance til, behandling, pleje og genudsætning af herreløse, mindre
dyr."

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sune Christesen

Dato : 09-08-06 17:24

> [...]
> kroner til Falck hvert år. I alt betaler organisationen årligt cirka
> ni millioner kroner for assistance til, behandling, pleje og
Der er en væsentlig forskel på at være trafikskadet og være trafikdræbt,
og ud fra teksten der bliver citeret betyder det jo ikke nødvendigvis at
de kører rundt og samler døde katte op.
Sune