Metoder til automatisk viderestilling?
Fra : Martin Ploug

Dato : 08-08-06 10:50

Hej

Findes der i HTML eller javascript andre metoder til automatisk
viderestilling end den på f.eks.

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp?id=adrmeta ?

Jeg arbejder i et CMS og tænkte, at jeg lige kunne lægge et hurtigt
script ind til automatisk viderestilling.
Men CMS'et går helt i stå, når jeg indsætter scriptet fra ovenstående,
sikkert fordi det ikke tillader, at det indsættes andre steder end
mellem head tag'ene.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-08-06 14:12

Martin Ploug <mploug@3E0KPmail.tele.dk> (slet 3E0KP) skrev:
>Hej
>
>Findes der i HTML eller javascript
>andre metoder til automatisk
>viderestilling end den på f.eks.
>
>http://www.hjemmesideskolen.dk/scr
>ipts/adresse.asp?id=adrmeta ?

Hej

Jeg har selv fundet følgende, der ser ud til
at fungere: http://www.web-source.net/javascript_redirect2.htm

Opdagede senere, at CMS'et rent faktisk har en funktion, der
henter eksterne sider ind i hjemmesiden, så den har jeg brugt i
stedet.

Hilsen Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-08-06 00:27

Martin Ploug (slet 3E0KP) wrote:
> Hej
>
> Findes der i HTML eller javascript andre metoder til automatisk
> viderestilling end den på f.eks.
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp?id=adrmeta ?

Det er metoden. Der er ikke nogen logisk grund til at blande javascript ind
i det. Alternativt kan man gøre det med serverside-scripting.

> Men CMS'et går helt i stå, når jeg indsætter scriptet fra ovenstående,
> sikkert fordi det ikke tillader, at det indsættes andre steder end
> mellem head tag'ene.

Metakoden skal da stå i head, det fremgår da også af mit kodeeksempel.
Hvorfor forsøger du at flytte den ned i body?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-08-06 07:35

>Metakoden skal da stå i head, det
>fremgår da også af mit kodeeksempel.
>Hvorfor forsøger du at flytte den ned i body?

Der er intet i vejen med dit kodeeksempel,
det er præcist, som det skal være.

Grunden til, at jeg forsøgte at flytte det
ned i body var, at jeg i CMS'et ikke har adgang til
head tag'et.
Derfor begyndte jeg at blande javascript ind i det.

Med venlig hilsen
Martin