PhpGEDview og SQL-ting
Fra : Jebber

Dato : 07-08-06 19:32

Hmmm
Hentede den version hvor man kan bruge indexeringsmodus, men den kan kun
vise data på engelsk. Den senere model har flere sprog og flere features
(som det vist hedder)
Er der nogen der kan hjælpe mig igennem at lave en sqldatabase (eller hvad
det nu er man skal)

Der er vist flere herinde der er sultne efter det?

Jepper

Fra : Jebber

Dato : 07-08-06 19:34
Fra : Robert Piil

Dato : 07-08-06 21:06

On Mon, 7 Aug 2006 20:34:10 +0200, "Jebber" <ccc23444@yahoo.dk> wrote:

>Nåfforsøren
>Google har det hele
>Kig her
>http://wiki.phpgedview.net/en/index.php/How_to:Install_IIS_with_PHP_and_MySQL#Install_and_configure_MySQL

Eller som jeg lige faldt over i en anden gruppe:
http://homezone.groth-esk.dk/pics/misc/google.gif

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Robert Piil

Dato : 07-08-06 21:07

On Mon, 07 Aug 2006 22:05:57 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>Eller som jeg lige faldt over i en anden gruppe:
>http://homezone.groth-esk.dk/pics/misc/google.gif

For en god ordens skyld. Ikke fordi spørgsmål var specielt dumt, men
fordi tegning da er meget sjov.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 08-08-06 08:07

Jebber skrev:
> Nåfforsøren
> Google har det hele
> Kig her
> http://wiki.phpgedview.net/en/index.php/How_to:Install_IIS_with_PHP_and_MySQL#Install_and_configure_MySQL

Nej, det er ikke helt det, du har brug for. Din udbyder har, eller burde
have, mulighed for at tilbyde MySql.
Det du har brug for er et navn på din sqlserver (som regel localhost)
din database, dit brugernavn og en sikkerhedskode, hvilket du får af din
netudbyder. Du kan derefter selv forandre sikkerhedskoden.
Du skal ikke fundere på hvad sql er, men blot udfylde disse oplysninger
der hvor phpgedview forlanger det.
Hvis din slægtsdatabase er meget stor bør du sikre dig at din netudbyder
giver dig hukommelse nok, når du eksekvere koden. 16 MB er som regel
nok med mindre databaser (<3000 individer), men hvis den er over, bør du
sikre dig at du har 32 MB til rådighed.

Børge

Fra : Julle

Dato : 09-08-06 21:43

OK - nu begynder det at se ud af noget

....men jeg har en GEDfil
SKal jeg igang med at hente MySQL og gøre noget - ellers har jeg vel ikke en
database??
Der er 415 mennesker i min GEDfilnu, men kunne du henvise mig til hvont -
jeg laver en databasefil??

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 10-08-06 16:23

Julle skrev:
> [...]
> database??
> Der er 415 mennesker i min GEDfilnu, men kunne du henvise mig til hvont -

Programmet vil selv oploade din gedfil (når du har refereret til den)og
indsætte den i Mysql.
Det er bestemt ikke noget problem og du behøver ikke at tænke på at det
er en databaseløsning.
Men det begynder med at du downloader phpgedview og får en Mysql
reference fra din udbyder.

Børge

Fra : Julle

Dato : 12-08-06 22:57

Tak for hjælpen gutter - så er jeg kørende!