Andet multimedie
bentjuul 3670
Unsharpmask på sit eget lag ?
Fra : SpookiePower

Dato : 07-08-06 15:15

Er det muligt i CS2 at lægge unsharpmask på sit eget lag ?
Jeg kan ikke selv få det til at virker.

--
My PhotoGallery
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Asboe

Dato : 07-08-06 15:39

SpookiePower skrev i
<44d74aea$0$60784$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

>Er det muligt i CS2 at lægge unsharpmask på sit eget lag ?

Lav en duble af dit lag (Ctrl + J) eller har du flere lag, så kan du
samle alle lag i et nyt (Ctrl + Shift + Alt + E).
Nu kan du bruge div filtre på det nye lag!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Esben

Dato : 07-08-06 22:11

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt i CS2 at lægge unsharpmask på sit eget lag ?
> Jeg kan ikke selv få det til at virker.

Tænker du på som justeringslag/adjustement layer? Det kan man desværre ikke,
men du kan gøre som Asboe skriver, og evt. lave en layer mask, hvis usm ikke
skal have effekt på hele billedet.

--
Esben

Fra : SpookiePower

Dato : 08-08-06 06:24

Esben wrote:

> Tænker du på som justeringslag/adjustement layer? Det kan man desværre ikke,
> men du kan gøre som Asboe skriver, og evt. lave en layer mask, hvis usm ikke
> skal have effekt på hele billedet.

Det var nu meningen at usm skulle virke på hele billedet.

Fra : Lindkold

Dato : 08-08-06 14:46

"SpookiePower" skrev ...

> Det var nu meningen at usm skulle virke på hele billedet.

Hvis det er fordi du vil justere i "styrken" på din USM efter du har lagt
den på, kan du vælge en kraftig USM og derefter i
Edit - Fade skrue op og ned for "styrken". Edit - Fade, gælder kun for sidst
brugte filter, men USM skulle også gerne være
sidste del af processen.

Lindkold
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt Design | Lindkold Webdesign

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-08-06 17:48

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Edit - Fade skrue op og ned for "styrken". Edit - Fade, gælder kun for
> sidst brugte filter, men USM skulle også gerne være

Bare ikke så godt, hvis han på et senere tidspunkt vil ændre det, men hvis
det det bare skal laves færdigt med det samme, virker det godt nok. Nummer
et vil være som Asboe skrev.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.