CVR nummer på webshop.
Fra : Kolle

Dato : 07-08-06 07:00

Hej NG

Er det en pligt at der skal fremgå CVR.-nummer på en webshop?

mvh

MK

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-08-06 07:39

"Kolle" <rags@respawn.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det en pligt at der skal fremgå CVR.-nummer på en webshop?

Ja, hvis du har et CVR-nummer skal det oplyses.
Du kan se hvilke oplysninger der skal være på
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/krav-til-din-hjemmeside/oplysninger-om-virksomheden/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 15:15

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, hvis du har et CVR-nummer skal det oplyses.
> Du kan se hvilke oplysninger der skal være på

Et tillægsspørgsmå:

Hvad hvis man ikke har et CVR-nummer?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-08-06 15:43

"M&J" <nospam tak,> skrev i en meddelelse

> Et tillægsspørgsmå:
>
> Hvad hvis man ikke har et CVR-nummer?

Hvordan vil du oplyse et CVR-nummer, hvis du ikke har et CVR-nummer

Læs mit svar igen; "Ja, **hvis** du har et CVR-nummer skal det oplyses"

Det fremgår jo klart af E-handelsloven §7 at "**hvis** tjenesteyderen er
registreret i Det Centrale
Virksomhedsregister" skal det oplyses.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020022730

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-08-06 07:52

Kolle wrote:
> Er det en pligt at der skal fremgå CVR.-nummer på en webshop?

Hvis man tager imod kreditkort, skal man følgs PBS' retningslinier. Jeg
mener at de har et krav om at man skal vise sit CVR-nummer (blandt mange
andre ting).

Det er også ret sikkert at man ikke kan blive e-mærket, hvis man ikke
oplyser det.

Mvh. Michael.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-08-06 10:46

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre ting).
>
> Det er også ret sikkert at man ikke kan blive e-mærket, hvis man ikke

Det er faktisk ulovligt, hvis man ikke oplyser sit CVR-nummer. Man bryder
"Lov om tjenester i informationssamfundet, herunder visse aspekter af
elektronisk handel" (E-handelsloven i daglig tale), hvis det ikke oplyses.
Fra http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020022730

<SNIP>
Generel oplysningspligt

§ 7. En tjenesteyder skal give oplysning om

1) tjenesteyderens navn,

2) den fysiske adresse, hvor tjenesteyderen er etableret,

3) e-post-adresse og eventuelt postadresse og andre oplysninger om
tjenesteyderen, som gør det muligt at kontakte og kommunikere med
tjenesteyderen,

4) CVR-nummeret, hvis tjenesteyderen er registreret i Det Centrale
Virksomhedsregister,

5) tilhørsforhold til eventuelle godkendelsesordninger, herunder den
relevante tilsynsmyndighed.

Stk. 2. En tjenesteyder, der udøver et lovreguleret erhverv, skal desuden
give

1) oplysning om enhver brancheorganisation eller lignende, hvor
tjenesteyderen er registreret,

2) oplysning om erhvervsbetegnelsen og den medlemsstat, hvor den er givet,
og

3) en henvisning til de faglige regler, der gælder for det lovregulerede
erhverv, og hvorledes der kan opnås adgang til disse.

Stk. 3. Der skal for tjenestemodtageren og myndighederne være en let
tilgængelig og vedvarende adgang til de i stk. 1 og 2 nævnte oplysninger
</SNIP>

Fra : PGU

Dato : 07-08-06 23:30

"Kolle" <rags@respawn.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det en pligt at der skal fremgå CVR.-nummer på en webshop?

Ja - Og hvorfor holde skjult ??!!

/Peter