Campingkonger
Fra : Anette

Dato : 07-08-06 00:23

Hej Gruppe

Måske kunne I erfarne campister ( erfarne i at campere i DK) give os en god
forklaring......

Vi er netop kommet hjem, fra en aldeles pragtfuld weekend i Tolne bakker i
Nordjylland. Formidabel skøn plads, gode store "parceller" forskudt for
hinanden og delt med buske og masser af træer/skov. Herligt indehaverpar,
super service, lækre faciliteter - der var faktisk kun en slags slanger i
Paradis - campingkonger, som vi kalder dem.
Campingerkonger er de selvudnævnte pladspolitibetjente, de der campister (
ofte fastliggere), som står halvt ude på vejen foran deres "egen" parcel,
når man kører ned på sin tildelte plads og med misbilligende, næsten
fjendtligt blik følger en hele vejen, og stirrer på en mens man rigger sig
på plads. Hvad er det lige de har gang i? Hvorfor? Hvornår gik det af mode
at stikke nyankomne et smil og sige "hej"?
Netop denne weekend kom "Fætter pladspolitibetjent" farende ud fra sin
parcel og hen vil vores, fordi han " lige ville tjekke om vores hunde var
alene, siden de gøede så meget".Gøede så meget? Vi have været der under en
halv time og hundene have sagt et glad lille vuf, da de Endelig slap ud af
bilen og to " Skal vi lege"-Vov, fordi der stoppede et hollandsk par, som i
bilen havde hunde af samme race som vores ( Shapendoes - ikke ret almindelig
her hjemme) 3 x vov på under en halv time...er det meget, når man lige er
kommet? Er vi bare vant til hundenes glade smågøen at vi netop synes det er
smågøen? Nej vores hunde er aldrig alene - og ja, vi gik direkte ned og fik
en anden plads, så vi ikke generede denne følsomme nabo - sikken en
velkomst. Vi har oplevet det før - hvor den intolerance og manglende evne
til at give plads til andre ikke er gået ud over os..

Det der undrer os der er hvad får disse selvudnævnte pladsbetjente ud af at
være så intolerante, uimødekommende, fjendtlige og knarvorne? Hvorfor
påtager de sig den ubehagelige rolle? Har de så lidt at give sig til i deres
fine, polerede CV at de er nødt til at lave ballade selv, for at få tiden
til at gå?
Er det fedt at bruge en smuk sommer på at brokke sig over at der tillader
sig at komme besøgende på "deres" campingplads? Hvorfor køber den slags
mennesker sig ikke et sommerhus hvor de kan være helt i fred?

undrende hilsen
Anette

Fra : N. Lindhard

Dato : 07-08-06 05:09

Hvorfor køber den slags
> mennesker sig ikke et sommerhus hvor de kan være helt i fred?

Vi glædede os over (på Fyn) at blive mødt af en smed fra Holstebro, der glad
og gerne hjalp os campingamatører med at få styr på lidt CV-teknik, lånte os
en strømadapter og bød på en kold øl bagefter. Han var dog ikke fastligger.

I Tyskland blev vi til gengæld mødt af en fastligger der ringede til
lejrchefen (det var ret sent) og dagen efter kørte med mig - to gange - for
at få ordnet vores bil på hans eget faste værksted. Hjælspomheden selv.

Så jeres selvudnævnte konges fætre har vi ikke mødt. Han er måske mest af
alt lidt ensom i sin høje stilling?

Håber I glædede jer over meget andet i ferien.

Fra : Anette

Dato : 07-08-06 20:24

N. Lindhard wrote:
> Så jeres selvudnævnte konges fætre har vi ikke mødt. Han er måske
> mest af alt lidt ensom i sin høje stilling?

Dejligt at I ikke er stødt på kongens familie
heldigvis er der da flest af de hjælpsomme og venlige; men jo du har nok
ret,
ensomhed giver af og til nogle lidt sære/sure udslag.

> Håber I glædede jer over meget andet i ferien.

Masser - det var kun en weekendtur, lige for at få "banket "lidt af
arbejdsstøvet og - stresset af, inden ferien starter for alvor i næste uge.
De to pladser vi besøgte, henholdvis Bramslev bakker ved Mariager fjord og i
Tolne bakker er for os, rigtige super pladser. Fantastisk natur, gode lange
gåruter, gode badeforhold og rare indehavere er rigeligt til os. Sidde
fredeligt sammen med hundene i kanten af fjorden, nyde synet af den
smukkeste solnedgang og månen der spejler sig i fjordens næsten
stillestående vand, fårene lige bag ved "hyggesnakker" - den der særegne ro
der er over fredet natur - så kan vi ikke ønske os mere.

/ Anette

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 07-08-06 20:18

> [...]
> sig at komme besøgende på "deres" campingplads? Hvorfor køber den slags
> mennesker sig ikke et sommerhus hvor de kan være helt i fred?

De er trods alt i mindretal, selvom jeg da også har mødt et par enkelte
eksemplarer af denne fastliggertype, ignorer dem og lad være med at lade
dem dominere indtrykket af turen, størstedelen af denne gruppe
forvildede campister er nu ganske fredelige og hjælpsomme.

En campist er en nomade der søger nye oplevelser, nye steder, det at
rejse for rejsens skyld, og som altid kan have alt pakket sammen og klar
til at køre på en time eller to.

En fastligger har misforstået det hele, og var måske bedre tjent med et
kolonihavehus

--
Keld
Som dukker sig og venter på bredsiden

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-08-06 20:31

Keld Rasmussen wrote:

> En campist er en nomade der søger nye oplevelser...

> En fastligger har misforstået det hele, og var måske bedre tjent med
> et kolonihavehus

Godt nok er der en smiley, men ikke alle anerkender eller i det heletaget
kender betydningen deraf.

Jeg er i øvrigt ikke enig med dig. Der er masser af både nomader og
fastliggere der er "rigtige" campister, og den ubehagelige type findes skam
i begge lejre.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 07-08-06 21:01

> Godt nok er der en smiley, men ikke alle anerkender eller i det
> hele taget kender betydningen deraf.

Hvis man bevæger sig på usenet bør man kende betydningen af de helt
basale smileys og forkortelser, ellers kan man altid læse op på
http://www.usenet.dk/ord/

> Jeg er i øvrigt ikke enig med dig. Der er masser af både nomader og
> fastliggere der er "rigtige" campister, og den ubehagelige type findes
> skam i begge lejre.

Jeg er heller ikke ubetinget enig med mig selv, derfor smiley'en, men
den ubehagelige type er i min erfaring hyppigere i fastliggergruppen,
måske fordi at de er på "hjemmebane"

Personligt kan jeg ikke fatte at man har en stor fin CV og så bare lader
den stå og gro fast, når oplevelserne venter bag næste sving, men det er
jo bare mig

--
Keld

Fra : Anette

Dato : 07-08-06 22:46

Keld Rasmussen wrote:
> Jeg er heller ikke ubetinget enig med mig selv, derfor smiley'en, men
> den ubehagelige type er i min erfaring hyppigere i fastliggergruppen,
> måske fordi at de er på "hjemmebane"

Jeg er så enig med dig, hvis det er nogen hjælp

> Personligt kan jeg ikke fatte at man har en stor fin CV og så bare
> lader den stå og gro fast, når oplevelserne venter bag næste sving,
> men det er jo bare mig

Det er osse os. Det der med at ligge stille en hel sommer, det er da for
ærgerligt. Tænk en masse man går glip af.
Vi prøvede faktisk lidt af det her i februar, da vi tog 7 uger til Castell
de ferro på Costa Tropical.
Lå på samme plads i samtlige 7 uger og havde det herligt, men vi snakkede da
rigtig mange gange om at man kunne da også liiiige køre.....Vi blev, for det
var jo det løfte vi havde givet os selv , at vi netop på den tur skulle
prøve at slippe nomaden indeni og ligge stille mere end 2-3 dage ad gangen.
Nu er det så prøvet. Det gør vi så ikke igen

/ Anette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-06 08:26

Keld Rasmussen skrev i a26d0$44d79bf2$55181677$19337@news.arrownet.dk
dette:

> Personligt kan jeg ikke fatte at man har en stor fin CV og så bare

Misundelsens bitre saft?

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kurt Mogensen

Dato : 08-08-06 09:56

> Keld Rasmussen skrev i a26d0$44d79bf2$55181677$19337@news.arrownet.dk
> dette:

> Misundelsens bitre saft?

Det er det bestemt ikke, men de danske campingpladser er ved at tage en
forkert drejning i forhold til definitionen på camping/campister.
Luxushytter med bad/toilet, kabel-tv og internet ??? Det er hvad jeg kalder
strandhugst fra hoteller, kroer og vandrehjem, men det er vel fordi det skal
svare til fastliggerens opklodsede vogn med normalt Voss-komfur 600 liters
køleskab og den reolvæg der ikke skulle smides ud, opsat i forteltet.
Nej - camping er ved at være for blandet, derfor er Back To Nature jo også
blevet mere in.
Mvh Kurt

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-06 13:18

Kurt Mogensen skrev i 44d853a7$0$13976$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

> Det er det bestemt ikke, men de danske campingpladser er ved at tage
> en forkert drejning i forhold til definitionen på camping/campister.

Og den definition føler du dig berettiget til at foretage?

> Luxushytter med bad/toilet, kabel-tv og internet ???

Jeg gider ikke bo i campinghytte - men hvorfor i alverden skulle jeg dog
have noget imod at andre gør. Og mht. til internet - så håber jeg inderligt
at Wifi bliver en del af hverdagen på alle campingpladser.
Jeg har lige været på sommerferie i Spanien og boede på en campingplads med
Wifi - hvorefter jeg kunne sende mine gamle forældre et 'billedpostkort',
kunne finde gode vinproducenter, der kun modtog besøg efter aftale (pr.
email, forstås), finde den forestilling i Barcelona, jeg ikke anede noget
om, da vi tog hjemme fra, finde åbningstiden på den fotoudstilling, jeg
gerne ville besøge oma.
At /du/ ikke gider det, kan jeg ikke se, skulle forhindre mig i det.

> Det er hvad jeg
> kalder strandhugst fra hoteller, kroer og vandrehjem, men det er vel

Handler det her om beskyttelse af bestemte erhverv?

> fordi det skal svare til fastliggerens opklodsede vogn med normalt
> Voss-komfur 600 liters køleskab og den reolvæg der ikke skulle smides
> ud, opsat i forteltet.

Du godeste en foragt for andre - du må være et bittert menneske.

> Nej - camping er ved at være for blandet, derfor er Back To Nature jo
> også blevet mere in.

Så synes jeg du skulle frekventere den type pladser - så er du fri for den
galde, de andre pladstyper åbenbart genererer. Jeg kommer aldrig til at
forstå, hvorfor det er så vigtigt at nedgøre andre, der ser anderledes på
tingene end en selv - især fordi jeg ikke kan få øje på, hvad /du/ mister.

Lev og lad leve!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 08-08-06 11:23

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en
> Misundelsens bitre saft?

Misundelig på at nogen vælger at købe en CV og ikke bruge den til det formål
som den er beregnet til ?
Egentlig ikke - kun dybt uforstående - det svarer vel til at købe en
ridehest og lade den stå bundet i stalden.

Keld

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-06 13:24

Keld Rasmussen skrev i 44d86673$0$20321$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
dette:

> Misundelig på at nogen vælger at købe en CV og ikke bruge den til det
> formål som den er beregnet til ?

Du mener tilsyneladende: 'bruge den til det formå /du/ mener den er beregnet
til.

Det, der undrer mig er, at man har så fandes travlt med præke for andre,
hvad der er rigtigt eller forkert.
Jeg møder folk, der drøner fra plads til plads - og på en sommerferie
tilbringer et par dage hvert sted. Vi ynder at ligge ikke under en uge - jeg
vil nemlig gerne lære stedet at kende, bedrive lidt hiking i den nærliggende
natur og - når vi er ved middelhavet - finde ud af, hvor man kan smage og
købe god vin.

Min CV ruller vel omkring 5-6000 km. årligt - men i foråret har jeg den
placeret fast på en campingplads i det, jeg synes er Danmarks fedeste
naturområde. Er jeg så en elendig fastligger eller bruger jeg CV'en ' til
det formål den er beregnet til ?'.
Prøv at droppe fordommene og accepter at vi ikke alle er ens.
jeg gad ikke være nomade - jeg synes det er et knæfald for overfladiskhed -
men det har jeg ikke behov for at lade slå ud i fordømmelse af folk, der
vælger det.

Uden at kende sammenhængen - det oprindelige indlæg i tråden virker på mig
lettere enøjet - kan jeg da godt forstå, at der kan være en vis animositet
mod campister med hunde. Vi ser meget hyppigt på Bunken Camping ved Skagen,
hvor vi er 'fastliggere' i en måneds tid, hvordan hundeejere lufter deres
køtere om aftenen - også på det område, der er lagt ud til telte og som
regel ikke er optaget uden for højsæsonen - uanset at der er indhegnet en
hel tønde land skov til luftning af husdyrene.
Og hvad en hundeejer kalder hyggelig bjæffen kan for andre en møjirriterende
støjkilde.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 08-08-06 14:25

> Du mener tilsyneladende: 'bruge den til det formå /du/ mener den er
> beregnet til.

Jeg er sikker på at hvis designeren havde forstillet sig at hans produkt
skulle bruges som kolonihavehus, havde han ikke ulejliget sig med at montere
hjul, lygter og andre i den sammenhæng unødvendige detaljer, så konklusionen
må være at en CV fra producentens er beregnet til at køre fra sted til sted.

> Det, der undrer mig er, at man har så fandes travlt med præke for andre,
> hvad der er rigtigt eller forkert.

det undrede også skribenten i det oprindelige indlæg, og var vel det der
startede denne tråd.

> [...]
> jeg vil nemlig gerne lære stedet at kende, bedrive lidt hiking i den
> nærliggende natur og - når vi er ved middelhavet - finde ud af, hvor man

det er også en herlig måde at bruge tiden på, jeg er selv lige kommet hjem
efter 2½ uge i frankrig, fordelt på 2 pladser, (ikke medregnet overnatning
frem og tilbage)

> [...]
> placeret fast på en campingplads i det, jeg synes er Danmarks fedeste
> naturområde. Er jeg så en elendig fastligger eller bruger jeg CV'en ' til

Du kender lige så godt som jeg de vogne hvor træterrassen, de store
potteplanter, opklodsningen, og alle øvrige detaljer viser at her har man
holdt længe og man bliver nok holdende længere endnu, det niv. opnår man
ikke på en forsæson, så du er nok en elendig fastligger, men en god campist

> [...]
> jeg gad ikke være nomade - jeg synes det er et knæfald for
> overfladiskhed - men det har jeg ikke behov for at lade slå ud i

Men fordømmelsen af dem der havde en anden opfattelse kom da hurtigt nok.

Keld

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-06 15:32

Keld Rasmussen skrev i 44d890f5$0$20237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> [...]
> med at montere hjul, lygter og andre i den sammenhæng unødvendige
> detaljer, så konklusionen må være at en CV fra producentens er

Tjae - jeg har heller ikke noget mod husbåde!

> det undrede også skribenten i det oprindelige indlæg, og var vel det
> der startede denne tråd.

Det har jeg ingen mulighed for at kende noget til. Vi får et indlæg, hvor en
campist fortæller hvordan hendes fortolkning af en situation er. Jeg er blot
altid forbeholden, når man som her bagatelliserer den ulempe, man selv
påfører andre, og samtidigt tolker andres adfærd så voldsomt som her.

> [...]
> man holdt længe og man bliver nok holdende længere endnu, det niv.
> opnår man ikke på en forsæson, så du er nok en elendig fastligger,

Ja, men jeg kan - under forudsætning af at de ikke genere mig - ikke blive
ophidset over at andre har valgt en anden livsstil end mig selv.
Generer udsigtne mig, ville jeg undlade at flytte ind der. Jeg har masser af
gange konstateret at en campingplads er helt domineret af fastliggere af den
omtalte type - og drager så den konklusion, at det nok ikke er der, /jeg/
skal tilbringe min tid.

> Men fordømmelsen af dem der havde en anden opfattelse kom da hurtigt
> nok.

Det forstår jeg ikke - jeg kan ikke læse det ud af tråden. Men jeg kan læse
at der er nogle meget fordomsfulde mennesker, der ikke kan lide dem, der er
anderledes end de selv. Jeg taler ikke for at forbyde hunde på
campingpladser (selvom jeg godt kan have en mening om evnen til social
omgang blandt mange hundeejere) - men jeg læser en brækspand fra en
hundeejer, hvis hunde ikke larmer, når de gør men blot hyggeligt udsender
'et glad lille vuf' og '" Skal vi lege"-Vov'. Jeg er ikke utilbøjelig til at
tro at vedkommende måske har et temmeligt tolerent syn på den støj hendes
egne hunde udsender end omgivelserne nødvendigvis har.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 08-08-06 16:39

> Tjae - jeg har heller ikke noget mod husbåde!

De er heller ikke bygget til at sejle, men til at flyde, så de er mere
huse end skibe, og er sjældent placeret i havne beregnet for
lystsejlere, så her har man set det fornuftige i at holde nomaderne og
fastliggerne adskilt.

> [...]
> omtalte type - og drager så den konklusion, at det nok ikke er der, /jeg/

Jeg har det på samme måde, men det er min oplevelse at fastliggerne
bliver flere og mere dominerende for hver sæson, samtidig med at stadig
mere af arealet bliver inddraget til hytter, denne kombination giver
færre parceller til nomader, og færre pladser man overhovedet har lyst
til at besøge. Men hytterne bruges i det mindste af nomader og ikke af
fastliggere.

> Det forstår jeg ikke - jeg kan ikke læse det ud af tråden.

Jeg refererer til din bemærkning om misundelse, som jeg opfattede som en
temmelig fordømmende afvisning af min personlige holdning.

Det er ikke politisk korrekt i camping kredse at mene at fastliggerne
har misforstået det hele, så jeg ventede også en reaktion, men var ikke
forberedt på at skulle betegnes som misundelig, jeg har ingen problemer
med store fine vogne der bruges til det de er beregnet til, og det
støder også mit øje at se en gammel ir grøn LMC på grønne plader stå på
fire stakke mursten fordi dækkene forlængst er mørnet væk, mens den
samme vogn, i samme farve, men på andre dæk , glæder mit øje på vej
over storebæltsbroen med en glad børnefamillie og en ældre bil foran.

> [...]
> tro at vedkommende måske har et temmeligt tolerent syn på den støj hendes
> egne hunde udsender end omgivelserne nødvendigvis har.

Både børne famillier og hundeejere (og jeg har 3 børn og 2 hunde) skal
være opmærksomme på at deres børns/hundes udfoldelser skal foregå under
hensyntagen til naboerne, det faktum at vi ligger tæt, og at væggene er
tynde, det er der nogen der forstår og andre der aldrig vil forstå lige
meget hvor ofte de får det at vide, og her er der ingen forskel på
nomader og fastliggere, lige med den undtagelse at fastliggerne ofte
føler at de har flere rettigheder, og også ofte en lavere tolerance.

Keld

Fra : Anette

Dato : 08-08-06 23:20

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> er. Jeg er blot altid forbeholden, når man som her bagatelliserer den
> ulempe, man selv påfører andre, og samtidigt tolker andres adfærd så

hov hov! jeg er fuldtud klar over at mine hunde gøede og vi gjorde vores
ypperligste for at dysse dem ned, lige i den situation ( det er lidt svært,
når 2 andre legesyge hunde er lige foran hundenes snuder) , velvidende at
selvom man har placeret sig på en naturskøn plads hvor hunde ER tilladt, så
er det ikke alle der, som jeg, synes hunde er vidunderlige.
Min undren opstår overfor hvorfor campingkongerne ikke bare spørger os? -
taler med os? Vi taler et glimrende både dansk, engelsk, tysk, svensk, norsk
og spansk...måske til nød en smule fransk hvis det skulle være.
Campingkongerne giver sig ikke tid til at spørge. De
konstaterer/konkludrerer og bliver meget vrede i første åndedrag og kommer
med dybt fornærmede udbrud/klager, uden at vide en hujende dyt om hvad der
foregår? Hvorfor? Hvorfor misbilliger campingkongerne andre folk inden de
overhovedet er stået ud af bilen/autocamperen? Campingkongerne giver jo ikke
os andre en chance!. Det forstår jeg ikke.

Der er jo ingen af os der er der for at genere andre eller fordi vi er
bedøvende ligeglade med andre mennesker, Tværtimod vi prøver altid at gøre
vores "kommen på plads" og ophold så rart og fredsommeligt som muligt i
forhold til vores omgivelser.
Jeg er sikker på at de andre gange vi har oplevet andre campister blive
overfuset at den lokale campingkonge, er det ikke med vilje at de arme
stakler har generet ham og hans, men de har - som vi - forsøgt at gøre hvad
de kunne for at genere andre mindst muligt. Men nogle campingkonger kan man
bare ikke hverken gå eller stå tilpas.
En sær observation vi har gjort de få steder vi har camperet i Dk og
Tyskland, men aldrig længere sydpå. Derfor spørgsmålet: Hvad er det for et
kick campingkongerne får ud af at overfuse andre nyankomne campister som de
overhovedet ikke har spildt 15 sekunder på at lære at kende?

For min skyld må de skabe sig lige så tosset som de har lyst til, bare vi
ikke ligger i nærheden, men jeg undrer mig bare over hvad pokker de
campingkonger selv har ud af at ødelægge andre ferie/fridage? Jeg vil være
grumme ked af at ødelægge andres ferie.
Jeg prøver mit ypperligste hver eneste gang på at give folk omkring mig så
rar en oplevelse som muligt -nemlig ved at blande mig helt udenom hvad de
foretager sig, de andre kan larme helt vildt for min skyld, jeg stikker et
smil og et glad "hej" hver gang vi fanger hinandens øjne. Det eneste jeg
blander mig i er når folk slår deres børn eller hunde, eller når børn/hunde
er lige ved at komme til skade - derudover...ja, så har de ferie/fri -
ligesom jeg og min familie. Hvordan andre vælger at tilbringe deres ferie,
kommer ikke mig ved, så jeg blander mig ikke.

/ Anette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-06 14:29

Anette skrev i 44d90daa$0$13963$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:

> hov hov!

jamen, jeg er da ked af det, hvis jeg har fejlfortolket dig. Måske din
konsekvente brug af ordet 'campingkonger' får mig til at opfatte dit udfald
forkert.
Konkret var det eneste iflg. dit indlæg, at personen, der gør sig fortjent
til den hånende etikette fra din side, at han gik hen for at se, om hunden
var alene.

> [...]
> snuder) , velvidende at selvom man har placeret sig på en naturskøn
> plads hvor hunde ER tilladt, så er det ikke alle der, som jeg, synes

Man kan godt have en holdning til geneniveauet uden at man derfor er
fjendtlig over for hunde. Jeg har haft mange hunde selv, har været
hundetræner i retrieverklubben, men kan alligevel sagtrens synes det er
irriterende at høre en køter stå og bjæffe, når jeg tager ud for at nyde
natur og ro. Netop Tolne er et sted, hvor roen og freden i den flotte natur
er attraktionen - andre steder er det action, badelande, hundeglam og
børneråb - og ikke at forglemme radioer og fjernsyn.. Jeg vil håbe at det
også vil være muligt i fremtiden at finde pladser uden en infernalsk støj.

> [...]
> for et kick campingkongerne får ud af at overfuse andre nyankomne
> campister som de overhovedet ikke har spildt 15 sekunder på at lære

Der er ingen tvivl om at tolerencerne for støj er væsentlig større i
sydeuropa end i nord. Det gælder ikke kun på campingpladser.

> de andre kan larme helt vildt for min
> skyld, jeg stikker et smil og et glad "hej" hver gang vi fanger
> hinandens øjne.

Det er måske det, der også gør at du er relativt ligeglad med den larm dine
egne hunde udsender. Men det er lidt arrogant at forvente at andre partout
skal være af samme indstilling. Studier viser at folsk tolerence for støj
/er/ forskellig. Nogle mennesker kan ligefrem blive utilpas af f.eks.
hundeglam.

> Det eneste jeg blander mig i er når folk slår deres
> børn eller hunde

Hvorfor dog. Er du skabsbetjent?

> Hvordan andre vælger at tilbringe deres ferie, kommer ikke mig ved,
> så jeg blander mig ikke.

Men de må lære at leve med hundeglam!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anette

Dato : 09-08-06 18:11

Jan Bøgh wrote:
> Det er måske det, der også gør at du er relativt ligeglad med den
> larm dine egne hunde udsender.

Jeg er absolut ikke ligeglad om mine hunde gør. Jeg er vist den første til
at blive irriteret hvis mine hunde larmer. Mine 3 hunde træner lydighed og
agility i DKK ( lydighed: 2 x LP1 og 1 xLP3) og de er vant til at campere.
Vi har aldrig før fået så meget som et utilfreds suk fra naboerne over vores
hunde, hverken her eller i udlandet, tværtimod.
Hvad har jeg skrevet der giver dig indtryk af at jeg er ligeglad?

>Men det er lidt arrogant at forvente
> at andre partout skal være af samme indstilling.

Er det arrogant at forvente en smule venlighed og imødekommenhed fra sine
medmennesker?

> Hvorfor dog. Er du skabsbetjent?

Ja, hvis det er at være skabsbetjent når man ikke kan klare at se nogen
udøve vold mod mennesker og dyr, så er jeg helt sikkert skabsbetjent.

> Men de må lære at leve med hundeglam!

Der må vel være en smule rum til et enkelt vov hist og pist, så længe kræet
ikke står og glammer op hele tiden...eller det skal der måske ikke? Er det
kun de tavse Chouchou hunde der kan få adgang til campingpladserne? Når du
selv er vant til hunde ved du også at man kan lære sin hund at gø og tie
stille på kommando - det kan mine, men ikke destomindre så når de jo altså
at sige et vov eller to, før vi får dem til at tie.
Men uanset hvor meget eller lidt de har gøet, synes jeg ikke det berettiger
til en vred overfusning fra naboen. Jeg er ked af det, men jeg vidste ikke
at høflighed og venlighed var gået af mode blandt visse voksne i
aldersklassen over 50, på de danske campingpladser, men det kan jeg jo så
forstå på dine svar at det er det.

Tak for dine svar.

mvh/ Anette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-08-06 10:15

Anette skrev i 44da1752$0$13998$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:

> [...]
> utilfreds suk fra naboerne over vores hunde, hverken her eller i
> udlandet, tværtimod. Hvad har jeg skrevet der giver dig indtryk af at jeg

Dine eufemistiske omskrivninger af gøen.

> Er det arrogant at forvente en smule venlighed og imødekommenhed fra
> sine medmennesker?

Nej.

> Ja, hvis det er at være skabsbetjent når man ikke kan klare at se
> nogen udøve vold mod mennesker og dyr, så er jeg helt sikkert
> skabsbetjent.

Jeg synes gøende hunde er psykisk vold mod mig!

> Der må vel være en smule rum til et enkelt vov hist og pist, så længe
> kræet ikke står og glammer op hele tiden...eller det skal der måske
> ikke?

Nøjagtigt det samme siger min nabo, når hans køtere /hver/ gang, der går
nogen forbi, starter med et gevaldigt bjæfferi!

> Men uanset hvor meget eller lidt de har gøet, synes jeg ikke det
> berettiger til en vred overfusning fra naboen.

Nej, han må lære at vænne sig til det (du skriver selv 'uanset hvor meget
eller lidt')! Det synes jeg er meget arrogant.

> [...]
> visse voksne i aldersklassen over 50, på de danske campingpladser,
> men det kan jeg jo så forstå på dine svar at det er det.

Øhh - hvor er det du mener at jeg argumenterer for at man ikke skal vise
høflighed og venlighed. I øvrigt synes jeg at det er krænkende at du binder
dine idiosynkrasier op på en speciel aldersgruppe.

Men jeg synes det virker som om du ikke er i stand til at se bjælken i dit
eget øje, men kun splinten i andres, så yderligere debat er formentlig
overflødig.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : SB

Dato : 10-08-06 17:29

> [...]
>
> Men jeg synes det virker som om du ikke er i stand til at se bjælken i dit
> eget øje, men kun splinten i andres, så yderligere debat er formentlig

Sådan af nysgerrighed Jan - er du fastligger på en campingplads?

Søren

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-06 08:41

SB skrev i 79JCg.1488$Tv2.628@news.get2net.dk dette:

> Sådan af nysgerrighed Jan - er du fastligger på en campingplads?

Det afhænger af hvad man mener med fastligger. Jeg har en plads, hvor jeg
kommer stort set hver weekend i starten og slutningen af sæsonen.
Men det kommer sådan set ikke sagen ved. Jeg reagerer på fordømmende og
generaliserende indlæg uanset om det rammer mig selv eller ej. Især trigger
det mig, når folk kun ser andres fejl og - imo - udviser en eklatant mangel
på selvkritik.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anette

Dato : 11-08-06 00:53

Jan Bøgh wrote:

> Dine eufemistiske omskrivninger af gøen.

Hvad eufemistisk er der i at notere antallet af lyde der forlader mine
hundes flab?
Hvilke andre literære udtryk kunne jeg have brugt for at illustrere at der
var tale om nogle ganske få lyde og absolut ikke en længerevarede larm?
Jeg beklager hvis mine mangelfulde evner udi det skriftlige, danske
modersmål ikke er kombatibelt med Eders.

> Jeg synes gøende hunde er psykisk vold mod mig!

Så vælg en campingplads hvor der ikke må være hunde. Der er nok af
dem...eller?

> Nøjagtigt det samme siger min nabo, når hans køtere /hver/ gang, der
> går nogen forbi, starter med et gevaldigt bjæfferi!

Hvorfor skriver du ikke bare at du mener at jeg lyver? ( rigtig fedt,
eftersom du hverken kender mig eller mine hunde _ NOT)

> Nej, han må lære at vænne sig til det (du skriver selv 'uanset hvor
> meget eller lidt')! Det synes jeg er meget arrogant.

Arrogant - måske. Jeg er så "arrogant" at jeg vil gerne hilses på. Jeg er så
arrogant at jeg vil gerne spørges inden man konkluderer og reagerer på min
adfærd. Jeg er så arrogant at jeg vil foretrække at man observerer hvad der
foregår inden man overfuser mig på et 100% forkert grundlag.Hvilket
pågældende campist også indså og undskyldte. Hvilket faktisk fratager ham
status af campingkonge. For campingkonger undskylder ikke deres
fejltagelser, de har nemlig altid ret.

Derudover var det slet ikke det jeg spurgte om, Hr Bøgh. Mit egentlige
spørgsmål om hvad der får enkelte campister til at agere som om de ejede
pladsen, har du elegant undladt at svare på. Men det er jo også et svar.
Campingkonger behøver jo ingen svar, ej heller en debat - de ved jo selv det
hele i forvejen.

EOD

/ Anette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-06 09:00

Anette skrev i 44dbc738$0$13963$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:

> [...]
> længerevarede larm? Jeg beklager hvis mine mangelfulde evner udi det
> skriftlige, danske
> modersmål ikke er kombatibelt med Eders.

Og nu forfalder du til sarkasme - hvilket heller ikke er en særlig god måde
at kommunikere på, hvis ikke det er med det formål at skændes. Men kan du
ikke selv se det, skal jeg gerne hjælpe:
'glad lille vuf [..] og to " Skal vi lege"-Vov,'
Det kalder jeg for en eufemisme.

> Så vælg en campingplads hvor der ikke må være hunde. Der er nok af
> dem...eller?

Skægt nok kunne du jo, i stedet for at komme med disse generaliserende
fordømmelser du selv startede med, have valgt at gøre det samme - altså
valgt en anden campingplads. Nu var det jo ikke mig, der hylede op - men jeg
må vel have lov til at have min mening om hundeglam på campingpladser
desuagtet.

> Hvorfor skriver du ikke bare at du mener at jeg lyver? ( rigtig fedt,
> eftersom du hverken kender mig eller mine hunde _ NOT)

Fordi jeg ikke mener det. Jeg skal vel ikke stilles til regnskab for at du
læser noget i teksten, der ikke står der. Men jeg er - belært af
erfaringer - ret overbevist om at hundegøen ikke opfatrtes ens af hundens
ejer, der jo her blot hører et 'glad lille vuf [..] og to " Skal vi
lege"-Vov,' og så eventuelle medcampister uden et personligt forhold til
dine kæledyr.

> [...]
> Hvilket faktisk fratager ham status af campingkonge. For
> campingkonger undskylder ikke deres fejltagelser, de har nemlig altid

Du godeste.
Vil det sige at du i din 'sagsfremstilling' uden videre har undladt en så
relevant ting, som at den pågældende, der rammes af din vrede, faktisk har
undskyldt sig.
Synes du selv det er en god metode i en debat og styrker din troværdighed?

> Derudover var det slet ikke det jeg spurgte om, Hr Bøgh.

Du ved godt at den titulering i almindelighed opfattes negativt?

> Mit egentlige
> spørgsmål om hvad der får enkelte campister til at agere som om de
> ejede pladsen, har du elegant undladt at svare på.

Ja, fordi jeg synes at du anlagde en yderst ubehagelig tone. Havde du
undladt alle dine nedgørende udtryk ('campingkonge' 'Fætter
pladspolitibetjent') kunne det godt være at jeg havde. Jeg kom ind i tråden
fordi jeg lavede et svar til Keld Rasmussen - jeg synes at din tone var så
ubehagelig, at jeg ikke af mig selv ville gå i diskussion med dig. Men da du
så selv lægger ud, så deltager jeg.

> Men det er jo også
> et svar. Campingkonger behøver jo ingen svar, ej heller en debat - de
> ved jo selv det hele i forvejen.

Ahah - du synes lige du skulle slutte med en uforskammethed.

> EOD

Meget gerne.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : J S L

Dato : 13-08-06 17:17

> [...]

> Nej, han må lære at vænne sig til det (du skriver selv 'uanset hvor
> meget eller lidt')! Det synes jeg er meget arrogant.

Hr. J. Bøgh

Du starter med at svarer KR. at han måske er misundelig??!!! osv. osv.
osv.

Du har gennem flere forskellige tråde, vist dig som en skriverkarl med en
meget nedladende mening om andre. Og glem bare dine fine fremmedord som
nogle af os da heldigvis godt forstår.

Hvorfor stoppede du som hundetræner??? var du for ringe i kursisternes øjne
eller kunne du baaare ikke tåle at høre hundeglam... Nu er en retriever jo
ikke en hund der gør så meget.

Du viser gang på gang en nedladende tone overfor andre....hvorfor mon??? er
konen skredet.... tja.... det forståes vel godt.....

Jeg er sat....... glad for ikke at ha dig som nabo..... både privat og på
div pladser......

J S L
Jæger, lystfisker, amatørfotograf til husbehov af den danske vildtbestand,
instruktør/dommer i DRK og glad campist

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-08-06 18:40

J S L skrev i 44df5090$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk dette:

> J S L
> Jæger, lystfisker, amatørfotograf til husbehov af den danske
> vildtbestand, instruktør/dommer i DRK og glad campist

....og en kryster, der gemmer sig i anonymitet!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : J S L

Dato : 14-08-06 09:01

> ...og en kryster, der gemmer sig i anonymitet!

Næ..... se under "egenskaber" navn og det hele står skam til skue for
alle.........

prøv at åbne øjenene.......... for en gang skyld!!!!!!!

EOD

J S L

Fra : Sten Bo

Dato : 14-08-06 11:14

"J S L" <jaime.lauritsenFJERN@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle.........
>
> prøv at åbne øjenene.......... for en gang skyld!!!!!!!

Tænk at blive så optaget af at skændes? Har man ikke lidt fornuftigt
(camping) at komme med i stedet.

Jeg bruger Outlook Express altså et postprogram som nyhedslæser, og det gør
Jan måske også - og der ses dit generalieblad ikke.

Men der står selvfølgelig lidt i email adr.

From: "J S L" <jaime.lauritsenFJERN@post.cybercity.dk>

Har du en foretrukken weebkopi af usenet så vi kan følge med?

Her er det der ses fra google.
Personens profil er lige nu
utilgængelig. Prøv igen senere.
Navn:

Kaldenavn:

Lokering:

Titel:

Industri:

e-post addresse:
jaime.lauritsenfj...@post.cybercity.dk
Internet side eller Blog:

Quoteret:
Nyeste poster:
Beskeder i Alle 5 Grupper -- 29 meddelelserdk.fritid.camping -- 13
meddelelserdk.fritid.jagt -- 6 meddelelserdk.teknik.satellit.navigation -- 5
meddelelserdk.marked.privat.camping -- 3 meddelelserdk.fritid.lystfiskeri --
2 meddelelser
Campingkonger dk.fritid.camping øjeblikke siden
Campingkonger dk.fritid.camping 7 timer siden
Hvem ved noget om Truma Euromover II Softstart dk.fritid.camping
20 Jun.
Campister med campingvogn - fordomme ... dk.fritid.camping 9 Jun.
Campister med campingvogn - fordomme ... dk.fritid.camping 9 Jun.
bukkefoto dk.fritid.jagt 22 Maj
bukkefoto dk.fritid.jagt 21 Maj
bukkefoto dk.fritid.jagt 19 Maj
Fortelt Isabella størrelse 1025: dk.marked.privat.camping 18 Apr.
Fejl v/ toilet dk.fritid.camping 18 Apr.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-06 12:26

Sten Bo wrote:
> "J S L" <jaime.lauritsenFJERN@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Outlook Express altså et postprogram som nyhedslæser, og
> det gør Jan måske også - og der ses dit generalieblad ikke.

Hvem er Jan?

Det er ikke Jaime du mener vel - fordi så er du forkert på den :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Gamle

Dato : 11-08-06 14:46

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
klip klip

> Hvilke andre literære udtryk kunne jeg have brugt for at illustrere at der
> var tale om nogle ganske få lyde og absolut ikke en længerevarede larm?

Du skriver selv:

> [...]
> ER tilladt, så er det ikke alle der, som jeg, synes hunde er vidunderlige.

Så var der mindst 2 hundeejere som ikke havde styr på deres hunde. Det skal
vi ikkehundeejere tvinges til at høre på. Fastliggere eller ej.

Skulle det være nødvendigt at dysse dem ned, hvis der kun var ganske få
lyde? Og du v a r klar over, de gøede.
Blot hvad du selv skriver.

Kan du snart finde ud af, hvad du selv skriver og mener.
Få nu noget gjort ved den næse, det må da være uudholdeligt hele tiden at
kunne lugte campingkongerne. Og så ovenikøbet på forhånd kunne lugte, at de
er uforskammede.

"Mvh."
Torben

Fra : Bjarne Toft Madsen

Dato : 11-08-06 16:31

" taler med os? Vi taler et glimrende både dansk, engelsk, tysk, svensk,
norsk
> og spansk...måske til nød en smule fransk hvis det skulle være.
Jeg er lidt nysgerrrig: kan du ikke lige fortælle mig hvilke
uddannelser/kurser o.l. du og din formilie har gennemført.

mvh bjarne

Fra : Gamle

Dato : 11-08-06 16:53

"Bjarne Toft Madsen" <b.t.madsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt nysgerrrig: kan du ikke lige fortælle mig hvilke
> uddannelser/kurser o.l. du og din formilie har gennemført.

Selvlærd, ligesom evnen til at spotte campingkonger på afstand*G*

Mvh.
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-08-06 17:31

Bjarne Toft Madsen wrote:
> [...]

> Jeg er lidt nysgerrrig: kan du ikke lige fortælle mig hvilke
> uddannelser/kurser o.l. du og din formilie har gennemført.

Hvis du overvejer at lære sprog, er der ikke noget der slår VUC.

I hvert fald ikke her i byen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Anette

Dato : 12-08-06 13:57

Bjarne Toft Madsen wrote:
> Jeg er lidt nysgerrrig: kan du ikke lige fortælle mig hvilke
> uddannelser/kurser o.l. du og din formilie har gennemført.

Studentereksamen samt diverse kurser via vore respektive arbejdspladser,
kombineret med længerevarende ophold i udlandet - hvorfor?

/ Anette

Fra : Bjarne Toft Madsen

Dato : 13-08-06 15:59

..

> Studentereksamen samt diverse kurser via vore respektive arbejdspladser,
> kombineret med længerevarende ophold i udlandet - hvorfor?
>
> / Anette

Egentlig har jeg ikke lyst til at svare - set i relation til din vedvarende
fremturen i denne tråd.
Jeg har altid været fascineret af personer der behersker mange fremmedsprog.
Det forekommer mig nu, med de uddannelsesmæssige forudsætninger du angiver,
at vi har helt forskellig opfattelse af begrebet "glimrende" niveau.

Bjarne

Fra : Anette

Dato : 13-08-06 21:50

Bjarne Toft Madsen wrote:
> [...]
> fremmedsprog. Det forekommer mig nu, med de uddannelsesmæssige
> forudsætninger du angiver, at vi har helt forskellig opfattelse af

Tak fordi du svarede alligevel.
For mig er der skam også stor forskel på at "beherske" et fremmedsprog og
at kunne tale/forstå det "glimrende"

For mig har det været rigeligt at f.eks kunne læse en avis, kunne klare en
arbejdsmæssig konversation og klare en almindelig hverdag på de sprog jeg nu
har skullet bevæget mig rundt i.

Og jo - ligesom du er jeg dybt fascineret af de mennesker som virkelig har
både evner og talent for at virkelig beherske flere/mange sprog.

/ Anette

Fra : Mona og Kim

Dato : 08-08-06 15:53

Anette wrote:
> [...]
> tillader sig at komme besøgende på "deres" campingplads? Hvorfor
> køber den slags mennesker sig ikke et sommerhus hvor de kan være helt

Hej.

Hvorfor er det altid de andre som det er galt med?

Måske har din fastligger haft lignende oplevelser med naboerne.

Måske skulle du høre dine hundes små gjæf fra en anden vinkel. Vores naboes
hund gør konstant mens ejeren ikke hører det og får den til at holde kæft.
Vi har selv hund og har den med på camping så nej jeg er ikke imod hunde.

Kim

Fra : Anette

Dato : 09-08-06 11:09

Mona og Kim wrote:
> Hvorfor er det altid de andre som det er galt med?

Det er det absolut heller ikke. Vi begår alle fejl i forhold til vore
naboer, men der er meget forskel på tolerancetærskelen. Heldigvis er de
fleste positive og tilgiver at der er noget uro lige når den nyankomne skal
falde på plads, men af og til støder man på en campingkonge, som agerer som
om hele campingpladsen var hans personlige forhave.

> Måske har din fastligger haft lignende oplevelser med naboerne.

Givetvis, men hvorfor så ikke bare spørge? Hvorfor ikke en venlig
imødekommenhed?
Hvorfor en lynhurtig konklusion om at vores hunde " nok var alene, siden de
gøede så meget", med deraf følgende vredesudbrud overfor os?

> [...]
> naboes hund gør konstant mens ejeren ikke hører det og får den til at
> holde kæft. Vi har selv hund og har den med på camping så nej jeg er

Selvfølgelig er der ingen hund der skal have lov til at gø hele tiden,
ligeså vel som f.eks musik eller fjernsyn ikke skal spille så højt at det
generer naboerne o.s.v. Jeg ved godt at min tolerancetærskel for hundegøen
nok er en smule højere end mange andres, og jeg gør ALT hvad jeg kan for at
mine hunde er stille, hvilket de da heldigvis også er 99,9% af tiden, når vi
først er rigget til og har fået alt på plads. Der er aldrig en lyd fra vores
hunde når de, en sjælden gang er alene i camperen.
Men lige når man ankommer til en plads der ER der Uro mens man rigger til og
det får de fleste hunde til at blive ivrige og gø. Og det er der kæden
hopper af for mig, når campingkongerne bliver sure på den nyankomne. Ikke
bare os,men vi har set andre blive overfuset af pladsens campingkonge for at
larme med teltstænger, for at råbe/larme mens der rigget til osv. Kan
campingkongerne selv finde ud af at rigge til helt helt stille? Larmer det
ikke når de sætter fortelt op?
Selvfølgelig skal man tage max hensyn til alle andre på en campingplads -
klart, men der MÅ da være plads til en smule albuerum.

/ Anette

Fra : Mona og Kim

Dato : 11-08-06 06:32

> [...]
> skal falde på plads, men af og til støder man på en campingkonge, som
> agerer som om hele campingpladsen var hans personlige forhave.

Tja. Din tolerance overfor dem som DU har udnævnt til campingkonger er da
heller ikke ret stor. så fej foran den egen dør først.
Der er forskel på uro og konstant larm fra en eller to hunde.

> [...]
> Hvorfor en lynhurtig konklusion om at vores hunde " nok var alene, siden
> de gøede så meget", med deraf følgende vredesudbrud overfor os?

Spurgte du ham? Jeg tror det ikke da du så nok ikke havde spurgt herinde.
din konklusion er vist lige så hurtig.

> [...]
> Selvfølgelig skal man tage max hensyn til alle andre på en campingplads -
> klart, men der MÅ da være plads til en smule albuerum.

Jeg har aldrig mødt de sure campister som du omtaler. Selvom du i et andet
indlæg godt nok påstår at ALLE har mødt dem. NEJ det har vi ikke.
Du har lige bestemt hvor meget albuerum som er tilladt. Så i mine øjne er du
ikke en døjt bedre end ham som du har mødt.
Og jow da. ALLE har ret til at være på campingpladsen og finde på plads og
leve livet bagefter. Men som jeg skrev først så er det jo altid de andre som
det er galt med.
Jeg har læst de indlæg som er i denne tråd og syntes ikke du er ikke bedre
end ham som du brokker dig over.
En udtalese som denne :
"Så vælg en campingplads hvor der ikke må være hunde. Der er nok af
dem...eller?"
Den siger mig at dem som ikke kan tolerere dine regler ikke er velkomne på
de pladser som du besøger.
Jeg har endnu ikke læst et reglement for en campingplads hvor der stod at
hunde har lov at gø som ejeren lyster.
Jeg mener ikke at man skal finde sig i alt heller ikke fra din campingkonge.
På en anden side bør man også overvej om han måske har ret.

Kim

Fra : Anette

Dato : 13-08-06 15:16

Mona og Kim wrote:

> Tja. Din tolerance overfor dem som DU har udnævnt til campingkonger
> er da heller ikke ret stor. så fej foran den egen dør først.

Gør jeg skam også efter bedste evne. Jeg har indtil dato kunnet snakke mig
til rette, uden sure miner, med den ene campingkonge der har konfronteret
mig. De andre har jeg nøjedes med at undre mig over - vel at mærke med et
stort smil. Derfor spørgsmålet her i gruppen.

> Der er forskel på uro og konstant larm fra en eller to hunde.

Absolut - hvilket jeg også har prøvet at skrive flere gange, men det er
åbenbart mere underholdende at debattere mit skriftsprog og om hvorvidt mine
hunde gøer af og til eller står i konstant glammen.

> Spurgte du ham? Jeg tror det ikke da du så nok ikke havde spurgt
> herinde. din konklusion er vist lige så hurtig.

Jo, det gjorde vi faktisk. Han var generet af hundegøen - ikke bare mine, og
det er da fair nok
Vi snakkede stille og roligt derefter og det var helt uden sure miner at vi
flyttede plads. Vi skulle bare være der en enkelt nat, så hvor vi ligger er
lige meget og en autocamper er jo nem at flytte, ingen problemer i det.

> Jeg har aldrig mødt de sure campister som du omtaler. Selvom du i et
> andet indlæg godt nok påstår at ALLE har mødt dem. NEJ det har vi
> ikke.

Okay - det var sådan set lige præcis det svar jeg efterlyste. Tag ikke mine
spørgsmål ( eller svar) som sure opstød men som de er ment: En undren over
disse pladsbetjente/campingkonger, som du jo så ikke har mødt.

> En udtalese som denne :
> "Så vælg en campingplads hvor der ikke må være hunde. Der er nok af
> dem...eller?"

Igen: Du må ikke læse det svar som et en sur opfordring for det er det slet
ikke ment som. jeg burde måske have sat en smiley efter for at det kunne
læses som det var ment.
For mig er det naturligt at vælge det fra som man ikke gider opleve eller
man lader sig irritere af. F.eks vælger vi altid de helt store pladser fra,
pladser med vildt mange aktiviteter, legetog, pools, cirkus o.s.v. fordi det
er ikke hvad vi har lyst til når vi er ude.
Jan Bøgh skriver at hundegøen er psykisk tortur for ham. Hvis det var mig
der havde det så skidt med hundegøen ville jeg vælge de pladser fra hvor der
må være hunde. Det kan ikke undgåes at der er mere end mindre gøen på
campingpladser hvor man må have hund med. Hunde og hundejere er forskellige,
men jeg håber da at alle gør hvad de kan for at hundene ikke generer andre;
men helt undgå gøen, tror jeg ikke man kan- hvor gerne man end ville.

> Jeg mener ikke at man skal finde sig i alt heller ikke fra din
> campingkonge. På en anden side bør man også overvej om han måske har
> ret.

Enig.

/ Anette

Fra : Gamle

Dato : 09-08-06 20:58

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe

klip klip

> [...]
> rigger sig på plads. Hvad er det lige de har gang i? Hvorfor? Hvornår gik
> det af mode at stikke nyankomne et smil og sige "hej"?

Fantastisk næse du har for, hvordan folks psyke er, når du ankommer til en
ny plads. Du kan med det samme spotte, hvor fjendtlige fastliggerne er. Hvis
nu disse fastliggere har ligeså veludviklet næse for, hvorledes du ser på
dem, ja så kommer der nok ikke noget godt ud af det.
Jeg har selv været fastligger i 12 år og hjulpet adskillige nyankomne
campister, når de har fået rodet stængerne godt sammen. Ligeledes har jeg
ikke tal på de kander kaffe jeg har serveret, når nye campister har bakset i
regnvejr og er blevet godt trætte. Ligeledes har jeg altid haft sodavandsis
i fryseren, så der var lidt godt til børnene. En vandskål til en hund havde
vi også, selvom vi ikke selv havde hund.
Så du skulle nok bruge din næse til noget andet end at spotte andre
campister.

Mvh.
Torben

Fra : Anette

Dato : 09-08-06 21:57

Gamle wrote:

> Så du skulle nok bruge din næse til noget andet end at spotte andre
> campister.

Goddag Torben

Du svarer på mit indlæg med et angreb. Hvorfor? Fordi jeg tillader mig at
spørge om hvorfor enkelte campister ikke hilser på nyankomne? Det er jo ikke
kun mig der ikke modtager et smil eller en hilsen fra kongerne, det er ALLE
nyankomne. Det er ALLE nyankomne der blvier mødt med en næsten fjendtlig
holdning. Kald du det bare " have næse for" jeg kalder det at aflæse
kropssprog. Og man er lidt ringe stillet hvis man er immun overfor andre
kropssprog, så mon ikke også du ser, registrer og opfatter andres kropssprog
og kan se når et andet menneske udviser en fjendtlig holdning?

Det er muligt mit 1. indlæg er formuleret for firkantet eller forkert - men
jeg forsøger virkelig at forstå mekanismen, hvad der driver disse
campingkonger (..eller hvad man kan kalde dem, jeg kan ikke lige hitte et
mere betegnende ord.)
Ikke at jeg skal bruge det til andet end blot måske at forstå dem lidt
bedre - men der har jeg vist ramt et tabuemne her i gruppen

Tak for jeres svar.

mvh/ Anette

Fra : Gamle

Dato : 09-08-06 22:08

> [...]
> ikke kun mig der ikke modtager et smil eller en hilsen fra kongerne, det
> er ALLE nyankomne. Det er ALLE nyankomne der blvier mødt med en næsten

Hej Anette.

Du skærer alle over een kam.
Du kan vel kun snakke for dine egne oplevelser, og her har du så været
uheldig.
Så jeg svarer kun på, hvad du selv skrev og som du så fortsætter med her, at
alle fastliggere møde ALLE nyankomne med en fjendtlig holdning.
Hvem er det lige der her har en fjendtlig holdning?

Mvh.
Torben (63 år)

Fra : Anette

Dato : 10-08-06 01:22

Gamle wrote:
> Så jeg svarer kun på, hvad du selv skrev og som du så fortsætter med
> her, at alle fastliggere møde ALLE nyankomne med en fjendtlig
> holdning.

Hej Torben

Hvor skriver jeg ALLE fastliggere? jeg har på intet tidspunkt skrevet at det
var alle fastliggere! Jeg skriver om nogle få campingkonger der møder alle
nyankomne med fjendtlighed. Læs hvad jeg skriver, og ikke hvad du TROR jeg
skriver, please.:-|

> Hvem er det lige der her har en fjendtlig holdning?

Jeg møder aldrig mennesker med en fjendtlig holdning, fastliggere eller
"taxi-pladser"
og heller ikke her i gruppen. Jeg spørger af et ærligt hjerte hvorfor i al
videste verden at der er ENKELTE campister - som OFTEST er fastliggere - der
møder nyankomne med skepsis/negativisme/ uden at hilse/vredesudbrud/som
pladsbetjente. Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor de vælger at agere som om
de ejede pladsen og er helt fremme i skoene når der er noget der ikke er
lige som de vil have det. Jeg spørger generelt og ikke nødvendigvis med
reference til den oplevelse jeg selv havde. Den oplevese blev beskrevet som
et eksempel på hvad jeg mente med ordet campingkonge.
Igen: Jeg forstår ikke hvorfor nogle få mennesker vælger den ferieform med
at campere tæt op ad andre mennesker, når de i den grad lader sig irritere
af andre mennesker. Hvorfor køber de ikke en kolonihave eller sommerhusgrund
i stedet, hvis de lader sig sådan gå på af skiftende naboer? Hvad sjovt er
der ved at være på en campingplads hvis man vitterligt ikke bryder sig om
nye mennesker?
Jeg forstår ikke hvordan campingkonger mener de kan tillade sig at overfuse
andre campister på den måde - ikke bare den lille prut af en overfusning vi
selv var udsat for, men også andre situationer vi heldigvis kun var vidner
til. Som skrevet flere gange: Jeg vil gerne kunne forstå hvorfor enkelte
campister vælger at overfuse andre og agere selvbestaltet pladsbetjent, bare
der bliver "pisset en smule ved siden af brædtet" inde hos naboen.

/ Anette

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 10-08-06 11:55

> [...]
> pladsbetjent, bare der bliver "pisset en smule ved siden af brædtet" inde

Kære Anette

Glem nu alt den der snak, som kan blive ved i det uendelige. Hægt din
campingvogn på krogen og kør ud i landet, hvor du kan glæde dig over
hundreder af venlige, smilende og hjælpsomme campister - blandt såvel
"nomader" som "fastboende".

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Anette

Dato : 11-08-06 00:17

Hans-Jørgen Sindholt wrote:
> [...]
> campingvogn på krogen og kør ud i landet, hvor du kan glæde dig over
> hundreder af venlige, smilende og hjælpsomme campister - blandt såvel

Hej Hans Jørgen
Ja, heldigvis er der da flest, rigtig mange af de venlige, smilende
campister, måske netop derfor har det startet min undren over de der
surehoveder der er ind imellem.
Selvfølgelig kan jeg da bare være ligeglad med dem, men det undrer mig bare.
At give udtryk for den undren så her i gruppen åbenbart er at stikke hånden
i en hvepserede...ups, det vidste jeg så ikke. Man bliver heldigvis klogere
hver dag.

Og jo, i næste uge bliver den nye camper feriepakket og så står de næste tre
uger på ferie, frihed og masser af imødekommende, glade mennesker

/ Anette

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 11-08-06 06:34

> [...]
>
> Og jo, i næste uge bliver den nye camper feriepakket og så står de næste
> tre uger på ferie, frihed og masser af imødekommende, glade mennesker

Hej, Anette

Det er ret interessant at iagttage de utallige reaktioner, som meget ofte
følger i "kølvandet", når man udtrykker
sig i mange af disse grupper. Og i mange grupper er der ganske mange
"hvepse".

God ferie - vi triller også ud igen og forventer atter glade smil..

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-08-06 08:22

Anette wrote:
> [...]

> mig bare. At give udtryk for den undren så her i gruppen åbenbart er
> at stikke hånden i en hvepserede...ups, det vidste jeg så ikke. Man

Det er en debatgruppe, det her. Hvis du bare skriver her for at få ret, så
skriver du det forkerte sted.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 11-08-06 09:06

> Det er en debatgruppe, det her. Hvis du bare skriver her for at få ret, så
> skriver du det forkerte sted.
>
> --
> Per, Esbjerg
Så tror jeg sandelig nok, at mange skulle debattere andre steder.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-06 09:29

Hans-Jørgen Sindholt skrev i
44dc399f$0$920$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> Så tror jeg sandelig nok, at mange skulle debattere andre steder.

Denne verden /er/ ufuldendt!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Gamle

Dato : 10-08-06 13:24

> [...]
> videste verden at der er ENKELTE campister - som OFTEST er fastliggere -
> der møder nyankomne med skepsis/negativisme/ uden at

Der må være noget galt med dig, når du ikke engang kan læse/forstå dine egne
indlæg. Du skrev og jeg har klippet det ud:

> [...]

Du skriver, at det er a l l e nyankomne, der bliver mødt af campingkonger.
Du må meget undskylde, at vi ikke smutter indenfor i forteltet, når du
kommer kørende. Vi kan jo ikke se, at her kommer en dronning med næse for
uforskammede campingkonger.
Klap hesten og nyd campinglivet. Du har været uheldig, men det skal ikke gå
ud over os andre. Desuden kan du ikke se på forhånd om det er en familie som
har lagt sig ind for 3 uger, eller om det er fastliggere. Campingreglerne
forbyder simpelthen den opstilling, man kunne møde for år tilbage. Men
alligevel skriver du at det o f t e s t er fastliggere. Og du er lige
kommet og på vej til din plads. Puha er du ikke træt af den næse?

Mvh.
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-08-06 14:58

Anette wrote:

> [...]
> vores ( Shapendoes - ikke ret almindelig her hjemme) 3 x vov på
> under en halv time...er det meget, når man lige er kommet?

Det er uendelig gange så mange vuf som der kommer fra vores hunde når de
bliver lukket ud.

> Er vi bare
> vant til hundenes glade smågøen at vi netop synes det er smågøen?

Åbenbart!

> [...]
> velkomst. Vi har oplevet det før - hvor den intolerance og manglende
> evne til at give plads til andre ikke er gået ud over os..

Så er det måske jer der er noget galt med?

> Det der undrer os der er hvad får disse selvudnævnte pladsbetjente ud
> af at være så intolerante, uimødekommende, fjendtlige og knarvorne?

Ellers ville de formentlig hverken være selvudnævnte eller pladsbetjente!

> Hvorfor påtager de sig den ubehagelige rolle? Har de så lidt at give
> sig til i deres fine, polerede CV at de er nødt til at lave ballade
> selv, for at få tiden til at gå?

Hvorfor spørger du dem ikke selv når du står derude? Det er svært for os
andre at svare på!

Hvorfor køber du ikke et sommerhus?

--
Per, Esbjerg

Fra : Anette

Dato : 11-08-06 00:34

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Så er det måske jer der er noget galt med?

Øøøh- det er første gang det er gået ud over os i de år vi har camperet. De
andre gange har vi blot været vidner til at det er gået ud over andre.
sååååå hvad mener du lige?

> Hvorfor spørger du dem ikke selv når du står derude? Det er svært for
> os andre at svare på!

Umiddelbart fordi de pladsbetjente er lidt svære at komme til at snakke med.
Den vrede holdning de lægger for dagen er jo ikke ligefrem den der indbyder
til snak og hygge.
men - undskyld, jeg håbede at I andre måske også var stødt på
pladsbetjente/campingkonger, at jeg måske kunne trække en smule på jeres
erfaring.
Jeg er grundlæggende et venligt og høfligt menneske, som har det skidt med
at der er nogen der hidser sig så voldsomt op, og jeg vil gerne kunne
forebygge næste gang, netop ved at prøve at forstå trickeren/drivkraften bag
campingkonger. Men som jeg kan se på svarene her i gruppen, så er det ikke
et spørgmål om hvad jeg eller andre er, siger eller gør der udløser vreden,
men blot formodninger, halvt læste indlæg og fordomme. Se, det er jo brugbar
viden.

> Hvorfor køber du ikke et sommerhus?

Fordi jeg har have nok herhjemme, vi nyder at kunne flytte rundt som vi har
lyst til og fordi vi grovnyder at campere langt sydpå, ikke mindst nyder vi
at campere blandt de mange herlige, glade campister, der heldigvis er
allerflest af. Jeg hidser mig ikke op over mine naboer hverken herhjemme
eller når jeg camperer.- det er livet for kort til.

/ Anette

Fra : Campingstuff

Dato : 11-08-06 08:16

Hej

Pladsbetjente, campingkonger .....campister er altså ikke en særlig race,
men almindelige mennesker med de fejl, mangler og positive træk vi alle vel
har.

Jeg er en slags fastligger (lige blevet det i år), og som en anden nævner,
hjælper jeg gerne til hvis en nyankommet har problemer, selv har jeg også
oplevet en nomade siddet i sit fortelt og hygget sig med at se hustruen og
jeg kæmpe i blæsevejr med at sætte fortelt op, jeg fik blandt andet en stang
i hovedet så jeg gik i knæ.
Pladsbetjenten har vi da også oplevet, en gang da vi skulle grille
(gasgrill) kom han farende og spurgte hvor min spand vand var, bruger jeg
ikke svarede jeg ham og da hen lettere ophidset (blev han på få sekunder)
snerrede om jeg straks ville sørge for det, ja så viste jeg ham min 3 kg
røde ildslukker som faktisk stod ved siden af, hvad den altid gør når jeg
griller eller bruger mit "ude køkken".

Hunde er sq da irriterende dvs de er jo også forskellige, enkelte har
hyggepisset op af mit fortelt med ejeren stående 5 m væk - jo hunden var i
snor som man skal men altså en 5 m lang snor.
En enkelt gang en snerrende køter i teltdøren, jeg fik et chock uden lige,
og råbte op i forskrækkelse - også den i en meget lang snor, havde jeg haft
noget tungt i nærheden havde jeg brugt det, ejerens respons på mit udbrud
var bare "den gør ikke noget", ja tak men et flot tandsæt havde den altså.
Men samtidig på en plads vi tit besøger (for vi kører skam også) der har vi
pladsens hund konstant liggende enten i fortelt eller på gulvet i
campingvognen, af en eller anden grund har den kastet sin kærlighed på os.
Bortset fra det så vil en ordentlig opdraget hund aldrig, gø fordi nogen
kommer tæt på haven/teltet osv, det er simpelthen et spørgsmål om
opdragelse.

Vi prøver generelt at opfatte de fleste ting lidt humoristisk, en gang sov
jeg ikke en halv nat da naboen (i cv) snorkede enormt og med næsten faste
mellemrum virkelig trak en "ordentlig torsk i land", hver gang det skete var
jeg total ødelagt af grin. Ok den var lidt uden for emnet campingkonger.

med venlig campinghilsen
Hans Jørgen H

Fra : Anette

Dato : 12-08-06 14:08

Campingstuff wrote:
> Hej
>
> Pladsbetjente, campingkonger .....campister er altså ikke en særlig
> race, men almindelige mennesker med de fejl, mangler og positive træk
> vi alle vel har.

Hej Hans Jørgen H

Tak for dit svar Det var ligefør jeg troede at vi var de eneste der
har observeret
d'herrer pladsbetjente.
Udtrykket campingkonge stødte vi på første for en del år siden. En campist
havde fået dette tvetydige tilnavn p.g.a. sin vane med at køre rundt på
pladsen hver morgen og aften på sin elscooter, og gør sine medcampister
opmærksom på de fejl og mangler de havde begået omkring deres pladser, så
som cykler der lå en smule for langt ude, en pose der lå og flød o.s.v. Var
der overtrædelser af reglerne for han til lejrchefen med skriftlig klage.
For pladsens "befolkning " som for os, blev udtrykket campingkonge både en
betegnende øgenavn og et smilende, lidt hovedrystende kælenavn. Med
reaktionerne her kan jeg se at det udtryk opleves voldsommere på tryk en det
er ment - men om det er pladsbetjent eller campingkonge...Det ER da en lidt
spøjs måde at bruge sin campingferie

Silende, men smilende sommerhilsen

/ Anette

Fra : Gamle

Dato : 12-08-06 14:20

> [...]
> en det er ment - men om det er pladsbetjent eller campingkonge...Det ER da
> en lidt spøjs måde at bruge sin campingferie

Klip fra reglementet på Ajstrup Strand Camping. Og det gælder sikkert andre
steder også.

GENERELT:
På Ajstrup Strand Camping er det eksklusivt at være sæsoncampist. Vi
tilbyder et hyggeligt miljø, godt sammenhold, masser af aktiviteter og gode
store pladser. For os er sæsoncampister vigtige gæster, der får lov til at
være på pladsen gennem hele sæsonen til en favorabel pris. Til gengæld
stiller vi store krav til dig og din familie: du og din familie skal opføre
sig som gode campister: "gå foran" som et godt eksempel, vise respekt for de
andre gæster på pladsen, følge campingpladsens regler, give tilbagemeldinger
til lejrchefen, hvis der opstår problemer osv. osv.

Så din campingkonge har kun gjort, hvad han skulle.

Torben

Fra : Anette

Dato : 13-08-06 14:53

Gamle wrote:

> Så din campingkonge har kun gjort, hvad han skulle.

Sikkert, men der er åbenbart enkelte der tager disse regler noget mere
bogstaveligt end andre, ligefrem at afpatruljere hele campingpladsen 2 gange
hver dag, er måske lige i overkanten?

Derudover var det ikke "min" campingkonge. Han havde fået sit kælenavn længe
før vi kom på pladsen. Som jeg skrev , var det første gang vi hørte det
tilnavn. Andre campister "advarede os" om hans (u)vane, og at vi ikke skulle
tage os af hans højrøstede skælden ud på alt og alle. For helt unge
campister måtte pågældende herres verbale overfald have været en
overvældende oplevelse. Vi er så gamle, så der skal mere end de sure opstød
til at ryste os

/ Anette

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-08-06 08:21

Anette wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg hidser mig ikke op over mine
> naboer hverken herhjemme eller når jeg camperer.- det er livet for
> kort til.

Ja, det _skal_ jeg da lige love for!

Der er for mange modsætninger i det du skriver, det er som om du tilpasser
dine svar til spørgsmålene og ikke besvarer spørgsmålene.

F.eks. starter du fint med at hidse dig op over campingkongerne - og gør det
særdeles grundigt flere gange og dage senere. Og nu skriver du så pludselig
at du ikke hidser dig op.

Der er noget der ikke stemmer!

--
Per, Esbjerg

Fra : Anette

Dato : 11-08-06 15:08

> [...]
> gør det særdeles grundigt flere gange og dage senere. Og nu skriver
> du så pludselig at du ikke hidser dig op.

Jeg hidser mig ikke op over campingkonger, jeg undrer mig over dem, morer
mig lidt over dem.
De gange vi har oplevet en campingkonge, har vi bare grinet af vedkommende,
sådan i det stille - og igen Undret os over hvad der driver dem, til det der
"villen bestemme det hele". Det var spørgsmålet i mit oprindelige indlæg om
tilføjet et par eksempler som så desværre drejede tråden om i en diskussion
om hunde larmer eller ej

/ Anette

Fra : Gamle

Dato : 11-08-06 15:18

>Det var spørgsmålet i mit oprindelige indlæg om tilføjet et par eksempler
>som så desværre drejede tråden om i en diskussion om hunde larmer eller ej

Du kan altså ikke finde ud af, hvad du selv skriver.
Dit første indlæg siger bl.a.

> [...]
> nabo - sikken en velkomst. Vi har oplevet det før - hvor den intolerance
> og manglende evne til at give plads til andre ikke er gået ud over os..

Så det var dig selv der startede med hundeglam.
Få nu gjort noget ved den næse.

Torben

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-06 01:16

> [...]
> det
> særdeles grundigt flere gange og dage senere. Og nu skriver du så

,

Må jeg komme med modellen her fra et indlæg at KIM HANSEN alias alias alias
+ de aktive ikke genkendte aliasser...

mvh

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?forumpostGuid=150718

Hej Hans! Nu skal jeg give dig opsk.. Kim Hansen 4.8.2006 | 10:01

Hej Hans!
Nu skal jeg give dig opskriften på et godt indlæg!

1) Emnet skal være sagligt og indeholde en konkret ting, så får du alle de
seriøse fornuftige debattører med!

2)Teksten "problemet" må godt være sat en lille smule på spidsen, så er det
let forståeligt, og du får de lidt tunge med.

3)Teksten skal indeholde DIN mening beskrevet KONTANT og uden omsvøb! Så får
du alle dem med som er bedrevidende og som vil lege skolepedeller og som
elsker at rette på ANDRE end sig selv!

4)Så skal du bruge et enkelt fy-ord! så får du alle de hellige og
indremissionske med! og dem som har behov eller trang til at skælde ud på
andre. (DEM hjælper du lidt , de får lidt luft for deres egne
frustrationer).

5) Alle idioterne som ikke ønsker at debattere EMNET kommer helt af sig
selv.

klip slut

Jeg er nærmest 200% sikker på at man skriver med sig selv for at holde
dampen oppe.

For se her, i samme tråd.
Jamen skulle vi så ikke være enige .. Cyrano 4.8.2006 | 12:02

Jamen skulle vi så ikke være enige om aldrig at kommentere Kims
indlæg? Det ville skabe lidt fred.

DEN er jeg med på, jeg vil heller i.. Kim Hansen 4.8.2006 |
12:11

DEN er jeg med på, jeg vil heller i.. Kim Hansen 4.8.2006 |
12:11

DEN er jeg med på, jeg vil heller ikke fremover kommentere mine
egne indlæg )

begin 666 debatOpenPost.gif
M1TE&.#EA"0`)`( ``/___P!8`"'Y! ``````+ `````)``D```(.C(\':>#I
*(ELLT%EM3@4`.P``
`
end

begin 666 debatClosedPost.gif
M1TE&.#EA"0`)`( ``/___P!8`"'Y! ``````+ `````)``D```(-C(\'J6SK
)( *4IAH=*P`[
`
end

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-06 01:20

Om aliasserne.

Beklager at kopieringen kiksede.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-06 12:39

Sten Bo skrev i 44dd0fe5$0$3474$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:
[en fordelig masse]

Sig mig, er du i familie med Bo Warming?

vh
Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-06 14:21

> Sten Bo skrev i 44dd0fe5$0$3474$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:
> [en fordelig masse]
>
> Sig mig, er du i familie med Bo Warming?
>
> vh
> Jan

Hvordan det. Er det til mig, Sten Bo?

Nej for søren. Indlægget fra Campingferie/KimHansen, kendt her som BB Ven
osv. der mig bekendt første gang indrømmer reklamere med sin taktik"... er
hentet for at vise hvordan han mener et godt indlæg skal skrues sammen. Og
jeg syntes at se nogle paralleller i tråden her.

Det springende punkt er så, recepten er vist kynisk set sikkert effektiv og
fora og nyhedsgr. taget på kornet, at han i stedet for at negligerer, svarer
alle idioterne som han kalder de indignerede ,og holder tråden i gang med fy
ord og nedvurderende betragtninger om deltagerne og deres argumenter.

Der er bare ment som en advarsel så i ikke "blir kørt" eller manipuleret
gennem en tråd der efter min bedste mening virker temmelig træls og
meningsløs.

Jeg skal ikke kunne sige om der er flere anetter.

Hvad havde man egentlig forventet der kunne komme ud af emnet Campingkonger?

Fra : Anette

Dato : 12-08-06 14:20

Sten Bo wrote:

> Jeg skal ikke kunne sige om der er flere anetter.

På de dele af Usenet jeg benytter, er vi vist 4 med det navn.

> Hvad havde man egentlig forventet der kunne komme ud af emnet
> Campingkonger?

Det var jo lige det. En fejl at bruge det ord som emnelinie måske - men jeg
tror nok jeg blev en smule klogere af tråden og fandt da heldigvis også ud
af at der er andre end os, der oplever campingkongerne folde sig ud.

Ha' en fantastisk sommer

/ Anette

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-08-06 16:29

Anette wrote:

> På de dele af Usenet jeg benytter, er vi vist 4 med det navn.

Det findes der råd for. De andre Anetter kan sagtens sorteres fra hvis man
ved hvordan og uden de store armbevægelser :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-06 16:43

Sten Bo skrev i 44ddc7c9$0$3461$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Hvordan det. Er det til mig, Sten Bo?

Glemte en smiley. Den er her

De mange liniers citat gav mig blot associationer.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm