Meget kælden tynd tilløber
Fra : Trine

Dato : 06-08-06 19:55

Vi har netop her til aften fået besøg af en meget kælen og tillidsfuld sort
kat, den er meget tynd og meget sulten men ellers frisk og rask.
Jeg opdagede det ved at solsorten skældte ud. Katten var ved at grave ud fra
vores skraldespand.
Er der andre steder end www.dyrenettet.dk hvor man kan se efterlysninger af
katte?

Jeg skal gerne selv beholde ham, da jeg for nylig har mistet min egen lille
kat, men så kælen som den er må der simpelt hen være nogen der ejer ham.
Han er hverkan kastreret eller øremærket.

Lige nu sidder han på mit skød og vasker sig. Og det er kun tre kvarter
siden jeg kaldte på den for at se om den mon var øremærket - og den kom helt
af sig selv hen til mig.

Mange hilsner Trine

Fra : Heidi

Dato : 06-08-06 21:36

<klip> Vi har netop her til aften fået besøg af en meget kælen og
> [...]
> ham.
> Han er hverkan kastreret eller øremærket.
</klip>

Du skal finde et halsbånd og give den på, og sæt herpå en seddel med dit
telefonnummer, sæt det fast på haslsbåndet med tape. Man kan købe halsbånd
med små cylindre til seddel med telefonnummer, og halsbånd med en flap, hvor
under man kan skrive telefonnummer. Men det er jo en temperamentssag, hvad
man vælger.

Lad derefter katten have halsbåndet på i en uge, og hvis ingen har kontaktet
dig må du anse den for herreløs.

Samtidig laver du plakater, som du sætter op på lygtepæle, i butikker mv.
hvor du fortæller at katten holder til hos dig.
Har du "mod på det" kan du fremlyse den i den lokale avis, men det koster
garanteret penge. En evt. ejer kan så få katten tilbage mod at betale
annoncen evt.

Fremlys den på http://www.dyrenes-beskyttelse.dk
her er det direkte link:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/forsidefremlysning?openform&count=10000&exp=2ea00f0925fe4267c1256fff00626377

Når du er stensikker på at den er herreløs, tager du straks til dyrlægen og
får den neutraliseret og øremærket. Husk at registre den på
http://www.danskkatteregister.dk (gratis) og/eller
http://www.katteregister.dk (110kr)

Held og lykke med det :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Trine

Dato : 07-08-06 15:23

(klip)
> Samtidig laver du plakater, som du sætter op på lygtepæle, i butikker mv.
> Fremlys den på http://www.dyrenes-beskyttelse.dk

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Hej Heidi.
Jeg har lavet en fremlysning hos dyrenes beskyttelse og senere idag sætter
jeg lidt sedler op rundt omkring.

Halsbåndsideen hjælper nok ikke meget eftersom det lille pus stort set er
flyttet ind - den har rendt rundt efter mig hele dagen eller i hvert fald
ligget i umiddelbar nærhed.

Men nu får vi se hvad der sker.
Jeg skal i hvert fald nok passe godt på ham - og så må vi se om en evt. ejer
melder sig.

Hvis der skulle være nogen der kender nogen eller... så er han sort m lille
hvid stribe på næse samt to hvide pletter under næsen, hvid på hals og på
alle 4 poter. Der er en anelse rødt skær i lidt af den sorte pels. Jeg
gætter på at den er fra sidste år. Jeg bor i Pederstrup på Djursland - ca 6
km fra Kolind.

Trine

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 17:45

"Trine" <test@test.dk> skrev i en meddelelse news:44d74cc8$0$15786

> Jeg har lavet en fremlysning hos dyrenes beskyttelse og senere idag sætter
> jeg lidt sedler op rundt omkring.

Du kan også fremlyse ham hos Falck, så de ved du har ham, hvis ejeren ringer
til dem.
Evt. også fremlyse ham hos nærmeste dyrlæger. Der ligger da en dyrlæge i
Kolind svjh.

Ellers lyder det jo til, at han har det godt hos dig.,

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Jan Kristiansen

Dato : 07-08-06 15:46

Man kan også kikke på www.thy-katte.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 07-08-06 16:25

> [...]
>
> Lige nu sidder han på mit skød og vasker sig. Og det er kun tre kvarter
> siden jeg kaldte på den for at se om den mon var øremærket - og den kom

Trine, jeg kan se af de foregående indlæg, at du nu har fremlyst
missedrengen, men hvis du bor op til et sommerhusområde, er der desværre
også den mulighed, at han er blevet ladt tilbage, da hans sommerfamilie
tog hjem. En skæbne, der desværre deles af alt for mange katte.

Så hvis dine fremlysninger ikke giver resultat, vil jeg ønske dig mange
gode år med din nye sorthårede ven. Og også sige tillykke til den lille
fyr med, at han fandt dig.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar