Install problem med S.u.S.E. og Aplixware ~
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 19-06-01 12:34

Hej

Teksten er skrevet til min danske leverandør af S.u.S.E. softwaren og er
derfor ikke redigeret til gruppen, men jeg håber det kan accepteres - altså
at I læser et brev til en anden, hvor mit problem er beskrevet.
Med lidt god vilje skulle det nok kunne gå , så....

Nogen der har prøvet følgende:

------------------------start på problembeskrivelse-----------------------

Nu da jeg har taget mig tid til at fortælle dig om mine nye drev af nyeste
modeller (Plextor PlexWriter model 1610AT (16x10x40) og et Toshiba DVD/CD
rom drev 16x48 osv., så synes jeg også lige, du skal have fortsættelsen af
historien i det
sydfynske

Nå jeg fik jo som skrevet til dig i nr. 2 mail i går de nye drev anerkendt
uden problemer. Jeg har dog ikke forsøgt at brænde en cd-rom med
brændersoftware under S.u.S.E. 7.0, men de virkede.

Så jeg slukkede for herligheden og satte mig ind og læste i en god edb-bog.
Men som tiden gik dukkede et spørgsmål op i baghovedet og forstyrrede min
læsefred. Og enden på det blev så, at jeg gik ind og startede min S.u.S.E.
7.0 op igen.

Og det gjorde jeg fordi jeg ville prøve at installere min - hos dig for
nogen tid siden købte Linux Office Suite 99 (my registration key: XXXXXX)
indeholdende Applixware 4.4.1. Og jeg gjorde mig den ulejlighed at logge mig
på S.u.S.E.´s UK-hjemmeside i Tyskland for at se om der var opdateringer
m.v. - men uden at finde nogen til Office Suite 99 vel og mærket - inden
jeg gik igang.

Jeg læste installationsanvisningerne som fulgte med, ganske vist var de til
S.u.S.E. Linux 5.x, men det skulle jo ikke gøre den store forskel, tænkte
jeg

Og så igang!

På som root - starte Yast - vælge install/Change osv. - mærke pakkerne til
Applixware - starte installationen!

CD nr. 1 uden problemer før til allersidst på den CD. For her kom en failure
message noget med et "rpm" problem. Dette ignorerede jeg bare og videre gik
det, indtil jeg blev bedt om at isætte CD nr. 2.

For så var der lukket.
Jeg kunne - som root - ikke åbne mit nye PlexWriter 1610AT CD-rom drev. Og
da jeg ikke kunne det, så kunne jeg af gode grunde ikke sætte nr. 2 CD i
drevet.
Og efter at have masset rundt et stykke tid slukkede jeg for strømmen.
Det skulle jeg da i hvert fald ikke have gjort.
For da jeg forsøgte at starte Linux op igen kom der mange på hinanden
følgende meddelelser i retning af:

libs/lib.so.6 id 1: respawning to fast disable for 5 minuttes

de første 1-5 meddelelser løb bare nedover skærmen, mens

libs/lib.so.6 id 6: respawning to fast disable for 5 minuttes

blev stående et stykke tid og så kom

---------do--------
7: ----------------------do---------------------------------

Og så skete der ikke mere af den gode grund at jeg slukkede for skidtet.

Der var også en anden linie med noget om failure in a shared directory.

Jeg går selvfølgelig ud fra at disse fejlmeddelelser kommer pga. af 2 ting:

1) - en afbrudt installation (og dermed nogle delvist installeret
opstartshenvisninger der ikke er færdiggjorte)
2) - en forkert nedlukning (slukket for strømmen mens systemet kørte)

Jeg forsøgte at logge mig på gennem en installationsopstart ved brug af
installations CD 1 af 6 under "rescure", men det hjalp mig ikke videre.

Jeg havde ikke fået lavet nogen installeret system-boot-disketter. Så derfor
brugte jeg CD 1 fra de 6 CD-rommer der fulgte med da jeg købte 7.0 fra dig
(kunne ikke lige finde min DVD, da jeg ikke tidligere havde et DVD-drev i
den PC, så jeg må derfor har forlagt DVD-rommen et eller andet sted - du ved
.

Og for at gøre en lang dramatisk historie kort:

så har jeg nu en hdB harddisk helt uden noget på og klar til den nye
S.u.S.E. Linux 7.2 Pro, når den dukker op

Men har du nogen idé om, hvor jeg evt.kan finde ud af, hvad jeg skal gøre,
hvis jeg løber ind i samme problem en gang til, altså

at jeg ikke kan isætte CD nr. 2 under installationsprocessen!

eller

om jeg kan gøre noget for at forhindre at jeg ikke kan isætte CD nr. 2 under
installationsprocessen!

(f.eks. kopiere begge cd´er over på hdB harddisken og installere derfra og
hvis "ja" til det, nogen gode råd om hvordan det skal gøres således at
skiftet fra CD 1 til CD 2 sker på harddisken uden problemmer! Og ja jeg har
rigeligt med plads. Det er en 20GB harddisk og jeg mener at kunne huske, at
selvom jeg havde instaleret noget i retning af x2600 pakker, så havde jeg
"kun brugt" ca. 5,2 GB på hdB3 (ext2))

Det var så det, men nu kan der ikke ske mere, før jeg får vers. 7.2 fra dig
)

Venlig hilsen

Bjørn