Måske hjemløs kat
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 10:27

Siden i mandags har Buster og jeg flere gange haft besøg af en rødstribet
ungkat, som virker meget kontaktsøgende.

Jeg har haft den oppe på armen, for at se efter øre-tatoo, men det er der
ikke noget af.
Umiddelbart virker den velplejet, og har hverken så el.lign.

Jeg vil skyde den til at være 6-8 måneder, rødstribet, hvid krave, hvid
snude, meget slank. Det er en korthåret huskat

Den huserer omkring Trige Parkvej nord for Århus..

Jeg ved der er en side hvor jeg evt kan fremlyse den, men kan ikke huske
hvad siden hedder, kan nogle af jer fantastiske mennesker hjælpe?
Jeg har idag talt med en nabo, som heller ikke mener den hører til her i
bebyggeæsen, det samme mener vores varmemester.

Mange hilsener fra Louise

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-08-06 11:01

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Siden i mandags har Buster og jeg flere gange haft besøg af en rødstribet
> ungkat, som virker meget kontaktsøgende.

Det kan jo være det er en kat der har valgt at bo to forskellige steder...
Så prøv evt. at sæt et halsbånd på med en lille besked om evt. ejere vil
kontakte dig på xxxxxxxx (tlf.nr.) - de ville nok blive meget glade for at
vide at deres kat har valgt jer som delvist hjem også... Jeg ved jeg ville i
hvert fald...!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 11:05

"R. Ilsøe" <rinnie@rinnie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vide at deres kat har valgt jer som delvist hjem også... Jeg ved jeg ville

Tak fore svar.
Det med halsbåndet har jeg overvejet, men har ikke noget ekstra halsbånd
liggende, har kun det Buster bruger.
Har overvejet at tage et billede af den og hænge sedler op i opgangene. MEn
lige nbu har BUster jaget den væk fra haven, så må vente til den evt komemr
tilbage..

Har overvejet at ringe til Dansk Dyreværn i TIngskoven.. Måske de kan
hjælpe.

Louise

NB: Buster bliver normalt bange når katte komemr ind i haven, men lige denne
kat vil han jage ud. Han hvæser endda.. Noget han ellers aldrig gør. Han er
nemlig en værre bangebuks

Fra : Henny

Dato : 05-08-06 12:12

> [...]
> Jeg har idag talt med en nabo, som heller ikke mener den hører til her i
> bebyggeæsen, det samme mener vores varmemester.

Tjah - jeg har en lille historie her, som du kan uddrage en hvilken som
helst lære af, det er op til dig.

Sidste sommer slæbte vores nabos små børn rundt på en kattekilling, de
sagde, at de kun måtte lege med den i haven, "for mor vil ikke have katte
ind i huset". Nå, det blev efterår og koldere i vejret, og den lille mis gik
sommetider ind hos os og spiste sammen med vores kat. Efterhånden sov den
også tit hos os om natten. Ved juletid havde vi overbevist os selv om, at vi
nu var de lykkelige ejere af 2 katte. I mellemtiden havde vi så observeret,
at lille mis havde et par ting for meget bag til, og da han er/var delvis
udekat, mente vi at vi burde få noget gjort ved det. I januar gik så turen
til dyrlægen, hvor vi fik ham kastreret og øretatoveret og betalte, det den
slags nu en gang koster. Vi holdt ham inde i et stykke tid, indtil vi var
sikre på, at han var helet bagi. Første dag lille mis så fik lov at komme
ud, løb han væk og blev væk i mange timer. Sidst på eftermiddagen ringede
det på døren. Det var en ung familie, der bor lidt længere nede af vejen. De
kunne fortælle, at den lille mis nu lå og sov i deres datters seng. De ville
også gerne lade os vide, at det faktisk var deres kat, og at de havde fundet
frem til os via katteregisteret ...

Så hvilke moraler kan man uddrage af dette:

f. eks.:
- Hankatte kan strejfe så meget, at de kommer hjem uden kronjuvelerne.
- Hvis du har en kat, hvor du ikke er helt sikker på ejendomsforholdene,
skal du endelig ikke lade den øretatovere ...
- Du skal spørge dig godt for i nabolaget, inden du tager en omstrejfende
kat til dig

Fortsæt evt. selv.

PS.: Pengene var på ingen måde spildt, og den lille mis besøger os næsten
hver dag. Jeg er sikker på, at han mener, at han hører mindst lige så meget
til her, som vores egen kat.

--
Mvh.
Henny

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 13:42

"Henny" <henny@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Dejlig historie og tak til jer.

Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 05-08-06 13:24

Louise, prøv at kigge ind på www.dyrenesbeskyttelse.dk og
www.dyrenettet.dk og se under efterlysninger. Der er et par
beskrivelser, der passer til besøgs-missen. Du kan også selv fremlyse
ham derinde.

PS: På Dyrenettet skal du først klikke øverst på Annoncer i dag og
dernæst på billedet med katte.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 19:50

> [...]
> Jeg har idag talt med en nabo, som heller ikke mener den hører til her i
> bebyggeæsen, det samme mener vores varmemester.

Så er der billeder af "gæsten" i Busters album på NGens hjemmside. Kig i
mappen "ukendt gæst"

Lousie

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 05-08-06 20:30

Louise skrev i en meddelelse...

> Så er der billeder af "gæsten" i Busters album på NGens hjemmside. Kig i
> mappen "ukendt gæst"

Hvor er det en lækker lille "ukendt gæst" I får på besøg en gang imellem.
Held og lykke med at finde eventuelle slaver.

Og så sidder jeg og spekulerer. Kiggede lige i Busters album, synes du
virker så bekendt. Mon vi stødte på hinanden i løbet af det halve år jeg
arbejde på Trige Kombi Bibliotek? Det kunne jo være derfor du ser bekendt ud

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 20:59

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejde på Trige Kombi Bibliotek? Det kunne jo være derfor du ser bekendt

Hej Tina

Ja, det er da en mulighed at du har set mig nede på biblioteket. Jeg har
været der nogle få gange siden nytår...

Ja, jeg er spændt på om nogle slaver melder sig... Håber ikke det bare er en
der er sat fri fordi man ikke vile have den mere..

Lousie

Fra : Brita

Dato : 07-08-06 16:34

Hej Louisa