Clusters... Sectors... ???
Fra : Junker Thomsen

Dato : 19-06-01 12:03

Harddiskeen er inddelt i clusters
Clusters består af sectors

Men hvad er egentlig idéen med at inddele i både clusters og sectors?
Hvor store enheder bliver de delt i osv. ???

/Junker
--

Junker Thomsen * Copenhagen * Denmark
My favourite RFC: 1149 and 2549

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-06-01 16:24

On Tue, 19 Jun 2001 13:02:59 +0200, "Junker Thomsen"
<nospam@nospam.dk> wrote:

>Harddiskeen er inddelt i clusters
>Clusters består af sectors
>
>Men hvad er egentlig idéen med at inddele i både clusters og sectors?
>Hvor store enheder bliver de delt i osv. ???

Her er en forklaring på det og meget andet:
http://www.howstuffworks.com/hard-disk.htm

--
Jens

Famous Last Words #62: "Oh Shit!"

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 28-06-01 22:23

Kan ikke huske hvorfor, men jeg ved dog at svaret findes på www.whatis.com!!

Fra : Khawk

Dato : 03-07-01 10:26

Nu skal du ikke hænge mig op på dette, men jeg mener at sectorstørrelsen
altid er 512 byte, mens klyngestørrelsen afhænger af partitionens størrelse
og format (FAT16, FAT32, NTFS eller andet).
håber at du kan bruge det svar
Kim