Javascript og html
Fra : Skumfidusen

Dato : 04-08-06 13:19

Hej
Jeg er ved at lave en html side med et javascript indlejret. Har lidt
problemer med at lægge noget html ind i javascriptet.
Skitse:

<script javascript>
...if (betingelse)
{
   //document.write("blah <a href="http://www.x.com>x.com ")
}
</script>

Siden går "kold" når jeg prøver at lave et hyperlink. Hvordan laver man
den indlejring?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-08-06 16:15

Skumfidusen <xxx@xxx.com> writes:

> <script javascript>

<script type="text/javascript">

> ..if (betingelse)
> {
>    //document.write("blah <a href="http://www.x.com>x.com ")
^ ^
Bemærk at du bruger " til at lave en streng, men også bruger " inde
i strengen ... eller rettere, det er det du prøver på, men strengen
stopper ved det andet " og derefter er det bare en fejl.
Prøv:

document.write("blah <a href=\"http://www.x.com/\">x.com<\/a> ");
eller
document.write("blah <a href='x.com<\/a>'>http://www.x.com/'>x.com<\/a> ");
eller
document.write('blah <a href="http://www.x.com/">x.com<\/a> ');

> Siden går "kold" når jeg prøver at lave et hyperlink.

Der sker en fejl i udførslen af javascript'en. Det kan du se der hvor din
browser viser fejl (gul trekant i hjørnet i IE, javascript console i
Firefox, Error console i Opera).

/L