Goofi
Fra : Heidi

Dato : 02-08-06 22:14

Ja, Goofi kom jo retur fra hans nye hjem. De opgav efter ½ dag, fordi den
knurrede af deres hund. Jeg overtalte dem til at forsøge lidt længere tid
men efter 4 dage, kom de retur med ham.

Utroligt, man kan virkelig forklare og forklare hvordan det skal gøres- men
man kan ikke forstå det for folk.

Så nu har han været her i 1½ måned og hvor er det altså sjovt med en ungkat
i huset (ja, det synes Miver-Mokken og Mulle-Murmeldyr altså ikke)

Hvad sådan en krabat dog ikke kan finde på. Lige nu fisker han ny-opgravede
kartofler op af en plastikpose og drøner rundt og leger "katten efter
kartoflen" i gangen. Der er godt nok drøn på *gg*

Goofi får sandsynligvis nyt hjem imorgen *krydser fingre* - så jeg sidder
bare hér og er både glad og trist, og bliver underholdt af den lille legende
trold, - det er ubetaleligt sjovt.

Jeg kommer godt nok til at savne ham, men sådan er det jo, når man kaster
sig ud i at hjælpe herreløse katte ud i blivende hjem.

Man kan se billeder af knægten hér:

Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor, og Guffe-troldens plejemor

Fra : Ragna

Dato : 03-08-06 13:35

Hvor er han bare utrolig dejlig, og hvor har han været heldig med at finde
dig!
Mon ikke han har større chancer for at blive glad for sit nye hjem, som
forhåbentlig har større tålmodighed med en evt. sammenføring.
Mange går i panik, hvis dyrene ikke falder hinanden om halsen med det samme,
og er straks parat til at opgive forsøget.
Hos nogle af vores fjernere bekendte var moderen helt ulykkelig over, at
hunden gøede voldsomt af den nyankomne kat, og kun hendes voksne søn
forhindrede hende i med det samme at tilbagelevere katten til kattehjemmet.
Nu er de to pot og pande. De kan slet ikke undvære hinanden, og moderen er
lykkelig over, at hun holdt ud.
--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Heidi

Dato : 03-08-06 21:01

> Hvor er han bare utrolig dejlig, og hvor har han været heldig med at finde
> dig!

Og omvendt, jeg havde helt gelmt hvor sjove det er at have en ungkat i huset
*gg*

> Mon ikke han har større chancer for at blive glad for sit nye hjem, som
> forhåbentlig har større tålmodighed med en evt. sammenføring.

Jeg er helt sikker på at Annelise i Allerød har styr på det med katte, og
Goofi gik op i hendes skød og lagde sig og spandt og spandt - noget han
aldrig har gjort før! Så jeg er fuld af fortrøstning. Men naturlivis er
der - som ved alle de katte jeg finder nye hjem til - "retur-ret" på katten,
der står altid en kattelem åben her for mine plejebørn.

Tak for dit svar, det er rart at læse,når man sidder her og igen har mistet
et lille hjørne af ens hjerte. Det bliver aldrig vane at skulle sige farvel
til en lille sjæl. Men når man så ved de får det godt - så går det hele
alligevel :)

Hilsen Heidi, Goofi's eks-plejemoar
http://hei.homepage.dk

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:42

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in

> Det bliver aldrig vane at skulle sige farvel
> til en lille sjæl. Men når man så ved de får det godt - så går det
> hele alligevel :)

Det er medvirkende grund til at jeg ikke kunne blive opdrætter....Hold
da op, jvor kunne jeg ende op med mange katte, eller også ville mine
øjne være ophovnede af at hyle

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:41

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Mange går i panik, hvis dyrene ikke falder hinanden om halsen med
> det samme, og er straks parat til at opgive forsøget.

Ja, der er godt nok forskel på vores tålmodighed. Jeg var ved at opgive
Doughnut efter en måned og Oliwer (som var lille killing da han
flyttede ind) tog det ½år at få en våbenhvile med Sofie.