FileSystem Objects
Fra : thagemann89

Dato : 02-08-06 22:24

Hey,

Jeg har et lille problem med at få FileSystemObject til at lave
en fil for mig...

<%
dim fs,tfile
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set tfile=fs.CreateTextFile("test.txt")
tfile.WriteLine("Hello World!")
tfile.close
set tfile=nothing
set fs=nothing
%>

Koden ser således ud, men jeg får fejlen:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
Permission denied
/asp.asp, line 7

Linie 7: set tfile=fs.CreateTextFile("test.txt")

http://www.intelligent-design.dk/asp.asp

Håber der er nogen der kan hjælpe mig,

Mvh
Thomas Hagemann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : HAM

Dato : 02-08-06 23:27

thagemann89 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Permission denied
> /asp.asp, line 7
>
> Linie 7: set tfile=fs.CreateTextFile("test.txt")

Jeg mener at filen test.txt allerede skal exsistere. Den bliver
ikke oprettet automatisk.

Prøv at lave en tom test.txt fil, og kør scriptet igen.

Fra : Smirge

Dato : 03-08-06 01:56

On 02 Aug 2006 22:27:18 GMT, HAM <lkgh@hotmail.com> wrote:

> [...]
Ellers kan det være skriverettigheder i den mappe hvor du forsøger at
lave text filen - IUSR_MASKINNAVN skal have create og modify
rettigheder i mappen før det kan lykkes for dig...

Smirge

Fra : thagemann89

Dato : 03-08-06 21:31

@Ham: Får samme fejl når jeg prøver at oprette filen test.txt på
forhånd...

> Ellers kan det være skriverettigheder i den mappe hvor du forsøger at
> lave text filen - IUSR_MASKINNAVN skal have create og modify
> rettigheder i mappen før det kan lykkes for dig...
>
> Smirge

Hvordan er det nu lige at jeg ændre det?

Fra : thagemann89

Dato : 08-08-06 12:30

anyone? please :)

Fra : Michael Weber

Dato : 10-08-06 14:52

"thagemann89" <thomas2@intelligent-design.dk> skrev i en meddelelse
> anyone? please :)

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Rettigheder til mapper og lign. finder du (i win2K) :

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Administration->ComputerAdministration

I Computeradministration´s vinduet klikker( udfolder) du på "Tjenester og
programmer"->"Internet Information Service" .
I vinduet er der formentlig 3 punkter :
Standard-FTP-sted
Standard-Websted
Virtuel Standard SMTP-server.

Højre-klik på...guess what :) ....og vælg "egenskaber".
I vinduet "Egenskaber for Standard-Websted" klikker du på fanen
"Hjemmemappe".
Her er det muligt at sætte flueben ved f.eks. "Skriveadgang".

Prøv iøvrigt at ligge lidt rundt i fanebladene og se dine muligheder.

Med venlig hilsen
Michael Weber