Hvad står der i skiftet???
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 02-08-06 21:55

Hej alle

Har fulgt med i dette forum længe, men har nu brug for lidt hjælp til
tydning.

http://home7.inet.tele.dk/frausing/101.jpg
Afdødes enke N. F. M. mødte

og opgav at afdødes arvinger foruden ???? er

I. Afkom af første ægteskab:

Afdød søn fattiglem i Hinge Søren Nielsens børn

http://home7.inet.tele.dk/frausing/102.jpg

Afdødes børn i ægteskab med ????:

http://home7.inet.tele.dk/frausing/103.jpg

Boet er således insolvent men ????. er dog villig til at overtage

Det fulde gjældsansvar som paahviler boet når dette strax bliver

Extraderet

Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Heinrich Frausing

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 03-08-06 07:27

Hej Heinrich,

Jeg tror der står

101: "Kptd" som nok skal betyde "Komparentinden" , altså den kvindelige,
fremmødte part.
102: samme
103: samme

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 03-08-06 19:36

Jeg syndes også at der står Kptd alle 3 steder, men kunne ikke få det til at
betyde noget.

Jeg har aldrig hørt om en Komparentinden, men jeg har kigget lidt på Martins
forklaring og på nettet.

Så jeg vil godt sige mange tak til Martin.

Heinrich