Skift database med SQL-kommando i PostgreS~
Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-08-06 21:10

Hej gruppe.

I MySQL kan man bruge "USE databasenavn".

Kan man noget tilsvarende i PostgreSQL, eller er jeg nød til at oprette
en helt ny forbindelse?

Kasper Johansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-08-06 22:02

On Wed, 02 Aug 2006 22:09:40 +0200, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com>
wrote:

>I MySQL kan man bruge "USE databasenavn".
>
>Kan man noget tilsvarende i PostgreSQL, eller er jeg nød til at oprette
>en helt ny forbindelse?

Hvorfra vil du forbinde?

Inde i psql kan man bruge kommandoen

\c <database>

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-08-06 23:06

Kasper Johansen wrote:
> I MySQL kan man bruge "USE databasenavn".
>
> Kan man noget tilsvarende i PostgreSQL, eller er jeg nød til at oprette
> en helt ny forbindelse?

Det kan man da osse i psql. Du skal bare undlade at afslutte linien med
semikolon.

Mvh. Michael.