opstart af 2. virksomhed
Fra : The MANN

Dato : 02-08-06 18:52

Hejsa NG

Nu har jeg fået en ide igen !! og vil starte op på ny .Men skal jeg starte
helt på en frisk eller skal jeg starte op med mit gamle cvr nr? det er
inden for en ny brance men igen et enkeltmands firma uden ansatte ( igen
igen)

The MANN

Fra : Tychsen

Dato : 02-08-06 18:58

Det må du selv om.

Bare sørg for at CVR er registrert i korrekt branche.

Fra : The MANN

Dato : 02-08-06 19:12

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Det må du selv om.

Bare sørg for at CVR er registrert i korrekt branche.

OK
kan jeg så bare gå ind på webreg.dk og ændre det ? eller skal der andet til
??

The MANN

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-08-06 19:49

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> OK
> kan jeg så bare gå ind på webreg.dk og ændre det ? eller skal der andet

Du skal lige være klar over at du kommer til at afregne moms månedsvis for
begge dine virksomheder, hvis du får et separat CVR-nummer til din nye
virksomhed. Det sker hvis man er ejer af to eller flere virksomheder med
hvert sit CVR-/SE-nr.

Fra : alexbo

Dato : 02-08-06 19:55

"The MANN" skrev

> Nu har jeg fået en ide igen !! og vil starte op på ny .Men skal jeg starte
> helt på en frisk eller skal jeg starte op med mit gamle cvr nr?

Brug det gamle det passer fint,
og kan du også bare videreføre regnskabet, ellers skal du afslutte det
gamle, og starte et nyt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-08-06 20:21

The MANN wrote:
> [...]
> starte helt på en frisk eller skal jeg starte op med mit gamle cvr
> nr? det er inden for en ny brance men igen et enkeltmands firma uden

Kommer også lidt an på om firmaet skal hedde det samme som det første. Som
enkeltmands virksomhed kan du kun have et navn og det skal også være det som
står på dine fakturaer.

Mvh
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-08-06 11:57

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> første. Som enkeltmands virksomhed kan du kun have et navn og det
> skal også være det som står på dine fakturaer.

Altså per cvr-nr. forståes.

Mvh igen

Fra : joke

Dato : 03-08-06 14:23

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:VDkAg.34$5u3.31@news.get2net.dk...

> Altså per cvr-nr. forståes.

Jeg havde et cvr nummer til webdesign, som jeg afmeldte ca. 8-9 mdr. senere
startede jeg er andet firma indenfor salg af IT her fik jeg mit gamle CVR
nummer igen på tods af et nyt navn.

Hilsen

Johnny

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-08-06 08:54

joke wrote:
> [...]
> senere startede jeg er andet firma indenfor salg af IT her fik jeg
> mit gamle CVR nummer igen på tods af et nyt navn.

Det kan du også sagtens, firmaet kan skifte navn lige så tidt som man orker
at sende ændringsoplysninger til EOS. Men firmaet kan ikke benytte sig af 2
navne samtidig.
Du kan altså ikke det ene øjeblik sælge en varer under firmanavn XX og næste
gang du tager telefonen sælge en anden ydelse under firmanavn YY.

Denne mulighed er forbeholdt ApS og A/S selskaber.

Mvh
Michael

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-08-06 10:44

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> gang du tager telefonen sælge en anden ydelse under firmanavn YY.
>
> Denne mulighed er forbeholdt ApS og A/S selskaber.

Jeg snakkede med E&S om dette tidligere og fik at vide at de ikke så
noget problem i at man havde et firmanavn ved navn "FIRMA 1 / FIRMA 2",
men man skulle så stadigvæk bruge det fulde navn begge steder.

Men efter min mening behøver et produkt jo ikke at bære samme firmanavn,
der kan sagtens stå "produkt bla bla er fremstillet af <firma> og
markedsføres under <produktnavn>.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 13:17

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men efter min mening behøver et produkt jo ikke at bære samme firmanavn,
> der kan sagtens stå "produkt bla bla er fremstillet af <firma> og

Jeg har faktisk to firmanavne tilknyttet mit cvr-nr.
Firmaerne står bare med bindestreg i cvr-registret (dvs. det papir jeg har
liggende).
Det pudsige er dog, at de ikke står på cvr.dk, når jeg slår op på mit
cvr-nr.

--
mvh Karsten Madsen
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapperat