Køb af autostol, hvor?
Fra : Morten Snedker

Dato : 02-08-06 09:54

Jeg har nu læst en tests af autostole og skal nu have købt.

Er det nogle steder, der erfaringsmæssigt er billigere end andre?

mvh /Snedker

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-06 10:19

Morten Snedker wrote:
> Jeg har nu læst en tests af autostole og skal nu have købt.
>
> Er det nogle steder, der erfaringsmæssigt er billigere end andre?

Det virker som om at priserne, som med mange andre produkter i DK, er
dikteret af producenten/importøren, så hvis I vil have nyeste model
er der nok ikke ret stor forskel i priserne på de kendte mærker.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-08-06 10:34

Morten Snedker wrote:
> Jeg har nu læst en tests af autostole og skal nu have købt.

Hvafforen har du besluttet dig for ?

De sidste to gange jeg købte var det Römer der vandt (men de har vist
skiftet navn nu).

Købte sidst i FDM butikken i Hundige centeret. Enten 799 eller 999 kr.

/jim

Fra : Morten Snedker

Dato : 02-08-06 12:52

On Wed, 2 Aug 2006 11:34:02 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>Hvafforen har du besluttet dig for ?
>
>De sidste to gange jeg købte var det Römer der vandt (men de har vist
>skiftet navn nu).
>
>Købte sidst i FDM butikken i Hundige centeret. Enten 799 eller 999 kr.

Vores tidligere var en Römer King, som vi har været MEGET tilfredse
med. Efter at have købt/læst test på hhv. www.taenk.dk og www.fdm.dk,
har jeg besluttet mig for en Cybex Solution S
(http://www.cybex-online.com/website/cybex_solution_s.php?modell=katherine&lc=dk).

Valget stod mellem dén, "Concord Lift Evo PT" og "Römer Kid Plus
(2006)". De er stort set ligeværdige.

Udslaget er Cybex' mulighed for at vippe nakkestøtten, samt at en
muligvis bedre margin på komfort-siden.

I øvrigt er den kommende stol også en anden vægtklasse, nemlig
15-36kg, hvor vores tidligere stol var til 18kg.
-

Mit først indlæg skulle ha' haft en fut til dk.forbruger - jeg
beklager. Nu' det ligemeget. =B-)

mvh /Snedker

Fra : Morten Snedker

Dato : 02-08-06 12:53

On Wed, 2 Aug 2006 11:34:02 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>De sidste to gange jeg købte var det Römer der vandt (men de har vist
>skiftet navn nu).

De ligge stadig højt placeret - men så vidt jeg kan se, hedder de
stadig det samme.

mvh /Snedker

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-08-06 13:32

Morten Snedker wrote:

> så vidt jeg kan se, hedder de
> stadig det samme.

Spøjst... var overbevist om at jeg også skulle søge på Britax eller Botox
eller sådan noget for at få dem alle sammen med.....
Måske var det kun i udlandet de skiftede navn.

/jim

Fra : Bo Velschow

Dato : 03-08-06 08:40

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Spøjst... var overbevist om at jeg også skulle søge på Britax eller Botox
> eller sådan noget for at få dem alle sammen med.....
> Måske var det kun i udlandet de skiftede navn.

Römer hedder faktisk Britax Römer (http://www.britax-roemer.de/), men
produkterne sælges åbenbart under "Römer"-navnet - jeg har dog ikke lige
fundet ud af, hvor længe de har heddet sådan (mener også, at Britax og Römer
var 2 forskellige mærker for nogle år siden - de er nok fusioneret el.
lign.?).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ivar

Dato : 03-08-06 19:19

Bo Velschow skrev:

> mener også, at Britax og Römer var 2 forskellige mærker for nogle år siden -
> de er nok fusioneret el. lign.?

Det er rigtigt, Britax købte Römer for nogle år siden.
Man kan både købe Britax- og Römer-produkter i Danmark.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-08-06 12:36

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt, Britax købte Römer for nogle år siden.
> Man kan både købe Britax- og Römer-produkter i Danmark.

OK; tak for info - jeg kunne dog ikke lige finde nogle deciderede
Britax-produkter ved en hurtig søgning på nettet (fandt kun Römer).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : MM

Dato : 07-08-06 13:43

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> wrote in message
> Jeg har nu læst en tests af autostole og skal nu have købt.
>
> Er det nogle steder, der erfaringsmæssigt er billigere end andre?

Jeg bestilte min i Tyskland og sparede et par hundrede kroner
Jeg har kendskab til to butikker der: http://www.kindersitzeshop.com/ og
http://www.babyandtoys.com
Jeg brugte sidstnævnte