Importør
Fra : Anita

Dato : 01-08-06 14:11

Når man registrerer sig som importør er der 3 muligheder.

http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf
(Rubrik 9)

Jeg kom til at sende papirerne ind med kryds i mulighed 2, selvom jeg
egentlig havde overvejet om 1'eren var bedre. Nu ved jeg ikke helt om jeg
bør få det rettet eller bare vente og se.

Er der nogle af jer der kan forklare forskellen? Hvor lang tid går der
yderligere (i forhold til mulighed 1) før man kan tage varerne i brug? Hvis
det kun drejer sig om de her "max 5 dage", så overlever jeg nok det. Men er
det ene løsning nemmere eller bedre end den anden?

Pft.
Anita

Fra : Christensen Consult

Dato : 12-08-06 11:23

Anita skrev:

> [...]
> det kun drejer sig om de her "max 5 dage", så overlever jeg nok det. Men er
> det ene løsning nemmere eller bedre end den anden?

Jeg ville helt klart have valgt mulighed nr. 1. Især hvis du driver
din virksomhed i privat regi. Med mindre der er tale om meget store
beløb, så er de beløb Skat opkræver ganske små og overkommelige.

I de 5 dage der skal gå, må du end ikke pakke din forsendelse op. Den
skal altså stå som da fragtmanden kom med den!

Mit råd er - få fat i Skat og få det rettet med det samme.

Mvh
Anders

Outsourcing made simple!
www.christensenconsult.com

Fra : Anita

Dato : 12-08-06 18:07

"Christensen Consult" skrev

> [...]
> skal altså stå som da fragtmanden kom med den!
>
> Mit råd er - få fat i Skat og få det rettet med det samme.

Det vil jeg overveje. Tak for din vurdering.

Når man modtager forsendelser skal firmanavnet så fremgå, eller er det nok
at mit navn fremgår?

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 18-08-06 13:02

"Anita" skrev

> Når man modtager forsendelser skal firmanavnet så fremgå, eller er det nok
> at mit navn fremgår?

Slet ingen der kan svare på dette?

Venligst Anita

Fra : Christensen Consult

Dato : 21-08-06 16:28

Anita wrote:
> "Anita" skrev

> Slet ingen der kan svare på dette?
>
> Venligst Anita

Hej Anita

Det er posten / fragtmanden det kommer an på. Hvis de ved der ligger
et firma dér med dét navn så er det godt. Hvis de ved at du bor dér
så er det godt. Det har ingen betydning derudover.

mvh

www.christensenconsult.com