Andet multimedie
bentjuul 3670
Stregkode
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 01-08-06 08:49

Hejsa.

Jeg er på amatørbasis ved at lave nogle etiketter til nogle fødevarer.
Forretningen som skal sælge produkterne, har krævet at der kommer en
stregkode på. Logisk nok, men hvordan griber jeg lige det an??

Mvh

Carsten Pedersen

Fra : hcma

Dato : 01-08-06 17:54

"Carsten Pedersen" <carsten@REMOVETHISnudechicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Forretningen som skal sælge produkterne, har krævet at der kommer en
> stregkode på. Logisk nok, men hvordan griber jeg lige det an??

Allerførst skal du have fat i Fødevare-/levnedsmiddelstyrrelsen og have dem
til at tildele dig nogle numre.
Stregkode EAN13 er opbygget at et syvcifret nummer som fortæller landekode +
producentnavn og så efterfulgt at et 5 cifret løbenummer + 1 checkciffer.
Har du allerede et nummer og mangler kun at få trykt etiketterne ?
m v h
hcma/-

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 02-08-06 12:42

> [...]
> Forretningen som skal sælge produkterne, har krævet at der kommer en
> stregkode på. Logisk nok, men hvordan griber jeg lige det an??

http://www.avery.dk/dk1/index.jsp kan downloades et fint etiketprogram,
der blandt mange andre ting, kan skrive EAN koder.
Og så er det gratis

Poul E. Kristensen

Fra : Kai Mandrup

Dato : 02-08-06 21:43

Du skal først have en oprettelse i ean-systemet, tjek:
http://www.ean.dk/home.htm

Men dette koster nogle tusinde kroner, og du vil givetvis få et stort antal
numre som du ikke har behov for.
Skal varerne kun sælges i den samme forretning? I givet fald kan du evt.
indhente et eller flere numre internt fra forretningen
(slagter-/grønt-/bagerafdeling e.t.c.), men så skal du være opmærksom på at
du ikke kan/må sælge samme varer med samme stregkode i anden forretning.

mvh. Kai