phpGEDview mangler indexeringsmodus
Fra : Jebber

Dato : 31-07-06 22:16

Halløjsa Alle

Ville lige rode lidt med PHPgedview dette program, men under opsætningen
mangler jeg muligheden for at vælge index i indexeringsmåde. Der er kun
mulighed for at vælge noget med SQL (noget databaseværk)

Er der nogen der kan hjælpe mig videre herfra?
Er det bøvlet at lave den der databasetingest, eller er der en nem måde at
lave den på?
....allerhelst ville jeg udenom at lære det, men hvis det ikke kan være
anderledes

Jenny

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 09:18

On Mon, 31 Jul 2006 23:15:44 +0200, Jebber wrote:

> [...]
> lave den på?
> ...allerhelst ville jeg udenom at lære det, men hvis det ikke kan være

jeg kan desværre ikke byde ind på dit spørgsmål, men jeg vil gerne, fra
sidelinien, læse med på eventuelle svar og iøvrigt opfordre til en god og
givende tråd om emnet. PPHgedview liger det for tiden bedste bud på
webpræsentation af sine data og jeg har tænkt mig at kaste mig ud i det i
det tidlige efterår.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-08-06 22:58

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> skrev Tue, 1 Aug 2006 10:18:16 +0200
> [...]
>sidelinien, læse med på eventuelle svar og iøvrigt opfordre til en god og
>givende tråd om emnet. PPHgedview liger det for tiden bedste bud på

Jeg ville i den sammenhæng nok også (og måske først) nævne TNG = The
Next Generation.
http://lythgoes.net/genealogy/software.php

Men uanset hvilket program man måtte vælge, så vil jeg absolut og på det
kraftigste fraråde at bruge index-fil - hvis man har tænkt sig at have
mere end nogle få hundrede navne i sin præsentation.

Hele ideen med at bruge en 'on the fly' præsentation, fremfor på
gammeldags vis at generere en zillion statiske websider, går fuldstændig
fløjten, hvis man gør sig afhængig af en tekstfil med dens langsomme og
iøvrigt også ret så begrænsede søgemuligheder.

Den her type programmer er udviklet til at have en hurtig og effektiv
database som grundlag. At 'fodre' dem fra en tekstfil svarer efter min
mening til at lægge en traktormotor i en Porche 911.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Jørgen Dorch

Dato : 01-08-06 10:41

I en meddelelse den 31-07-06 23:15, skrev Jebber :
> [...]
> den der databasetingest, eller er der en nem måde at lave den på?
> ...allerhelst ville jeg udenom at lære det, men hvis det ikke kan

Så vidt jeg har forstået, er muligheden for at vælge index som
indekseringsmåde bortfaldet i vers. 4.

Jeg bruger selv PhpGedView 3.3.8 som skulle tillade begge metoder og har
valgt at benytte index - af samme årsag som du angiver.

--
Med venlig hilsen - Inussiarnersumik
*Jørgen F. Dorch* - e-mail: /dorch(via)get2net.dk/

Fra : Jebber

Dato : 03-08-06 22:06

Tak for det - den henter jeg straks!