Online grænsehandel
Fra : Karina

Dato : 31-07-06 19:57

Hej!

Er der nogen her, der kender nogle grænsehandel-butikker (á la Duborg,
Fleggaard osv), der sælger varer via nettet og leverer til Danmark?

Jeg ved ikke helt, om det er den rigtige gruppe, jeg spørger i, men hvis
ikke så peg mig lige i den rigtige retning - jeg kan ikke finde nogle,
der passer bedre.

Mvh
Karina

Fra : Ole

Dato : 31-07-06 20:43

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke så peg mig lige i den rigtige retning - jeg kan ikke finde nogle, der

Erhverv er en-gros og ikke til dig din private"mås"

vh ole

Fra : Karina

Dato : 31-07-06 20:58

> Erhverv er en-gros og ikke til dig din private"mås"

Okie dokey, men hvor skal jeg så poste?

Mvh
Karina

Fra : PGU

Dato : 01-08-06 09:01

"Ole" <Ole@hus.dk> skrev i en meddelelse

> Erhverv er en-gros og ikke til dig din private"mås"
>
> vh ole

Det var sgu' da et underligt uforskammet svar at gi' !

/Peter

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-08-06 09:55

In news:44cf0a3f$0$13957$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
PGU <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> Typed:

> Det var sgu' da et underligt uforskammet svar at gi' !

Hvorfor?

Er ikke, og skal ikke være en underafdeling af dk.forbruger

Hvor ser du det uforskammede?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 09:27

> [...]
> ikke så peg mig lige i den rigtige retning - jeg kan ikke finde nogle, der

Det kommer meget an på hvad du vil købe. Mange ting kan betale sig at købe i
Tyskland, andre kan ikke. Specificer det venligst.

--
mvh Karsten Madsen
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapperat

Fra : Karina

Dato : 01-08-06 13:11

> Det kommer meget an på hvad du vil købe. Mange ting kan betale sig at købe i
> Tyskland, andre kan ikke. Specificer det venligst.

De klassiske grænsehandelvarer som øl, sodavand, sprut og slik... Der er
butikker, hvor man kan købe eks. elektronik og hårde hvidevarer, men
findes de andre typer?

Og hvis ikke kunne det være interessant at vide, om det er fordi, det
ganske enkelt ikke kan betale sig, eller om det er fordi, der endnu ikke
er nogen, der har fået ideen.

Mvh
Karina

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-08-06 13:51

> [...]
>
> Og hvis ikke kunne det være interessant at vide, om det er fordi, det
> ganske enkelt ikke kan betale sig, eller om det er fordi, der endnu ikke

Det er fordi netop de 3 varegrupper du nævner bliver belagt med afgifter,
hvis de indføres erhvervsmæssigt til Danmark, og så kan det næppe længere
betale sig.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 14:40

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis de indføres erhvervsmæssigt til Danmark, og så kan det næppe længere

Ideen har været fremme. Der er lige en i Tønder der har fået en bøde på 56
mio kr for at undlade at betale afgifter på indførsel af koks.