Øv - nu tissede den lige på stuegulvet
Fra : Maria Just

Dato : 31-07-06 18:11

Hmm... Har for et par dage siden skrevet et indlæg om, at vores killing
ikke rigtig syntes at tisse i kattebakken... Men jeg syntes nu at jeg
fangede den i det i forgårs, så tænkte fint, fint

Men lige for et øjeblik siden fangede vi den altså i at tisse på gulvet
i vores stue, hvor der er gulvtæppe... Så nogen ideer til hvorfor den
vil det ene i bakken og ikke det andet?

Med venlig hilsen
Maria Just
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 31-07-06 18:33

Maria Just wrote:
> [...]
> gulvet i vores stue, hvor der er gulvtæppe... Så nogen ideer til
> hvorfor den vil det ene i bakken og ikke det andet?

det kan der være mange forskellige grunde til...
en forklaring kan være at den på et tidspunkt er blevet bange, eller haft
ondt ved at tisse i bakken.... så forbinder den det at tisse i bakken som
noget ubehageligt, og så kan jeg da godt forstå den ikke vil....
det kan også være at den bare ikke bryder sig om at gøre begge dele samme
sted.....

hvis problemet er en af ovennævnte så kan løsningen være simpel...
ved problem nummer et kan løsningen være at forandre bakken... feks hvis den
er lukket, så tage låget af, eller omvendt, hvis den er åben så køb en
lukket.... en anden løsning kan være at sætte en bakke op uden grus i, sådan
at den tror den er anderledes, og så lige så stille komme mere og mere grus
i.....

er problemet nr 2, så er løsningen at have en ekstra bakke, som den kan
tisse i....

da vi på et tidspunkt havde 3 etager, havde vi to bakker til kattene.... af
en eller anden årsag foretrak de at tisse i den ene, og lave pøller i den
anden.... konsekvent*G* og de var alle grov enige om den løsningsmodel...
nu hvor de kun har en bakke igen, så er der naturligvis intet problem, men
det viser bare at nogle katte ikke helt kan finde ud af det der med at skule
gøre det hele på et sted....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Brita

Dato : 07-08-06 16:37

Hej Maria
Prøv næste gang du opdager at killingen gør anlæg til at ville sætte sig, at
flytte den ud i kattebakken.
Årsagen til at den gerne vil sætte sig på gulvtæppet ligger nok i at et
gulvtæppe som regel er blødt, hen al a jord at sidde i, og det er jo det
optimale for katte at sidde i. Ellers prøv og sprøjt vand på den hver gang
den sætter sig hvor den ikke må.

Hilsen
Brita
Thy-katteformidling