CSS-problem - IE driller...
Fra : Dennis Munding

Dato : 31-07-06 14:06

Hej NG!

Jeg har et lille (læs stort!) css-problem...
Jeg har en boks, som skal placeres helt til højre og helt i bunden i forhold
til det åbne browservindue...

Flg. fungerer (og validerer) i FF og Opera:

position: fixed;
bottom:0px;
right:0;

Men det vil IE ikke være med til, så jeg har indsat flg. i mit stylesheet:
_position:absolute;
_bottom:0;

Og så kan IE også finde ud af det, men desværre validerer det ikke!!

Findes der en bedre løsning?

Boksen og meningen med den, kan beskues her:
http://www.cantica.dk/Korene/Boern/ (hold musen henover knappen, hvor der
står "Hjælp"...)

Lige nu virker det, men det validerer som sagt ikke, når man skal have IE
med... :-/

På forhånd mange tak for svar!

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/,
http://eds-denmark.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-07-06 14:43

Dennis Munding wrote:

> [...]
> stylesheet: _position:absolute;
> _bottom:0;
>
> Og så kan IE også finde ud af det, men desværre validerer det ikke!!

Læg de særlige IE-definitioner i en ekstra css-fil, som du kalder i en
conditional comment efter kaldet til al anden css. Så behøver du ikke de
underscore, som din css-validering fejler på.

Pt. har du også valideringsfejl i html pga. et & i linje 81. Ret det til
&

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-07-06 15:38

Hej Erik!

> Læg de særlige IE-definitioner i en ekstra css-fil, som du kalder i en
> conditional comment efter kaldet til al anden css. Så behøver du ikke de
> underscore, som din css-validering fejler på.

Tak - det virkede!

> Pt. har du også valideringsfejl i html pga. et & i linje 81. Ret det til
> &amp;

Det er ikke sådan lige at gøre - se min tråd i clientside-gruppen... (det er
en del af et javascript/php-script).

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-07-06 15:08

Dennis Munding wrote:

> Men det vil IE ikke være med til, så jeg har indsat flg. i mit stylesheet:
> _position:absolute;
> _bottom:0;
>
> Og så kan IE også finde ud af det, men desværre validerer det ikke!!

Så vidt jeg har hørt (læst) er det en fejl ved
validatoren.

> Findes der en bedre løsning?

Brug Microsofts betingede kommentarer:

<!--[if IE]>
position:absolute;
bottom:0;
<![endif]-->

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-07-06 15:41

Hej Jørgen!
"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg har hørt (læst) er det en fejl ved
> validatoren.

Ok? Vidste ikke, at den indeholdt fejl - det er jo ikke ret troværdigt, når
man vil slå et slag for valid kode!?

> Brug Microsofts betingede kommentarer:
>
> <!--[if IE]>
> position:absolute;
> bottom:0;
> <![endif]-->

Jeg valgte at følge både dig og Erik - lagde det i et eksternt stylesheet,
som kun bliver kaldet, hvis det er IE, som skal vise siden - fungerer fint!

Tak for svaret (også til dig Erik - det glemte jeg vist at skrive... :-/)!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-07-06 17:23

Dennis Munding wrote:

> Ok? Vidste ikke, at den indeholdt fejl - det er jo ikke ret troværdigt, når
> man vil slå et slag for valid kode!?

Det er ikke mange og de er alllesammen uden egentlige
konsekvenser. En anden fejl er at validatoren heller
ikke vil godkende Tantek Celiks IE5 filter.

Tænk lige igennem hvad konsekvenserne er for dine
/læsere/ at W3C's validator ikke vil anerkende
et veldokumenteret IE CSS filter.

Ingen, vel?

Who is to blame - W3C eller MS?

Jørgen Farum Jensen