Prop i øret og brug af Remo-Wax
Fra : EnjoyNews

Dato : 30-07-06 16:05

Hej

Jeg har en prop i øret.. jeg har ikke været til ørelæge med det, men i dag
har jeg brugt noget til at opløse proppen fra apoteket der hedder Remo-Wax.
Jeg lå med det i ca 30 min og efter dette var jeg meget svimmel med
efterfølgende kvalme i 3 timer.. jeg havde det virkelig skidt og har først
efter nogle timers søvn fået det bedre.. så det har taget mig 5 timer at
"komme mig" efter brug af dette.. der står intet i brugsanvisningen om at
man får kvalme eller kan få det.. er det normalt det jeg har oplevet ?

Mit øre var helt lukket i morges, men er blevet en del bedre nu, desværre er
proppen ikke helt væk. Der står så i brugsanvisningen at hvis proppen ikke
forsvinder første gang, kan man sove med det.. nu bliver jeg jo så rimelig
nervøs over at skulle igennem det samme, hvis jeg skal sove med det en hel
nat..
Jeg har læst at man kan komme til ørelægen, der kan skylle/støvsuge øret..
men får jeg det også dårligt af dette ?

Mvh
Heidi

Fra : jane

Dato : 30-07-06 16:56

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in

> [...]
> Jeg har læst at man kan komme til ørelægen, der kan skylle/støvsuge
> øret.. men får jeg det også dårligt af dette ?

Du skal bare gå til din egen læge omgående og få skyllet øret ud, ikke
nødvendig med ørelæge.... det tager 2 minutter og er slet ikke
ubehageligt, men dejligt, og vupti man kan høre fuglene synge igen :)

Al det skidt du kan købe og hælde i øret renser slet ikke dit øre
ordentligt, lad være med at bruge penge på det, det gavner kun
fabrikantens bankkonto.

Held og lykke

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : EnjoyNews

Dato : 30-07-06 19:30

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendig med ørelæge.... det tager 2 minutter og er slet ikke
> ubehageligt, men dejligt, og vupti man kan høre fuglene synge igen :)

Jeg troede det var ørelægen der kun kunne det i dag eller tager jeg fejl ?

> Al det skidt du kan købe og hælde i øret renser slet ikke dit øre
> ordentligt, lad være med at bruge penge på det, det gavner kun
> fabrikantens bankkonto.

Burde det ikke have stået i brugsanvisningen omkring kvalme og svimmelhed
efterfølgende.. ? eller kan jeg være overfølsom for noget i det ?

Heidi

Fra : Ditte H

Dato : 30-07-06 20:00

> Burde det ikke have stået i brugsanvisningen omkring kvalme og svimmelhed
> efterfølgende.. ? eller kan jeg være overfølsom for noget i det ?
>
> Heidi

Hej

Henvend dig til apoteket, og få dem til at lave en indberetning på
bivirkningerne. Mener også det gælder håndkøbsvarer, jeg er dog ikke
sikker.
Jeg arbejder selv på apotek, men har kun været i faget kort tid.
Mit umiddelbare gæt på din svimmelhed og kvalme, er at der er er sket
noget med balancenerven, men jeg er da langt fra sikker. Kontakt lægen.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : EnjoyNews

Dato : 30-07-06 20:59

"Ditte H" <ditte@tamuin---.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mit umiddelbare gæt på din svimmelhed og kvalme, er at der er er sket
> noget med balancenerven, men jeg er da langt fra sikker. Kontakt lægen.

Jeg vil også lige kontakte lægen i morgen.. er stadig en anelse svimmel, men
kvalmen er helt væk nu..

Heidi

Fra : Heidi

Dato : 30-07-06 20:23

EnjoyNews wrote:
> [...]
> hedder Remo-Wax. Jeg lå med det i ca 30 min og efter dette var jeg
> meget svimmel med efterfølgende kvalme i 3 timer..

Blev du svimmel kun af at ligge med Remo-Wax, eller af at skylle øret
efterfølgende, som jeg går ud fra du har gjort?
Jeg har en enkelt gang haft en stoppet øregang af voks, og fik øret
skyllet ud hos min læge - og der blev jeg også en anelse svimmel efter
skylningen.
Efterfølgende købte jeg noget på apoteket til at blødgøre med (ved dog
ikke lige om det hed det samme), og brugte det vist en gang eller to,
med efterfølgende skylning med sådan en ballondims hvor man suger vand
ind og puster det ind i øret.

Siden da har jeg to gange fået skyllet et øre hos lægen - ikke for voks,
men for en stump af en silikoneøreprop, som havde sat sig fast (jeg
bruger dem ind i mellem når gemalens snorken bliver for meget), og der
har jeg ikke oplevet nogen svimmelhed.

Hvis ellers du har skyllet øret med den der ballondims, så er mit gæt at
det er den der er årsag til svimmelheden - men har du kun ligget med
Remo-Wax uden at skylle, ville jeg nok også lige gøre apoteket opmærksom
på det.
Og så ellers tage til lægen og få ham/hende til at skylle resten ud - de
skylleredskaber de har er lidt mere effektive end de ballondimser man
selv kan købe

--
Heidi

Fra : EnjoyNews

Dato : 30-07-06 21:06

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Blev du svimmel kun af at ligge med Remo-Wax, eller af at skylle øret
> efterfølgende, som jeg går ud fra du har gjort?

Jeg lagde 20 dråber i øret og lagde mig på sofaen til en film i ca 30 min..
da jeg prøvede at rejse mig stille og roligt kunne jeg mærke at jeg var
meget svimmel.. kæresten måtte støtte mig ud til wc'et hvor jeg skyllede med
den der ballon bold ting (den der orange) .. 5-10 min efter havde jeg en
voldsom kvalme og var stadig svimmel og som sagt fortsatte kvalmen i 3
timers tid hvor svimmelheden fortog sig rimelig hurtigt i forhold til..

> [...]
> det er den der er årsag til svimmelheden - men har du kun ligget med
> Remo-Wax uden at skylle, ville jeg nok også lige gøre apoteket opmærksom

Det er nok en god idé ja.. men hvor kom kvalmen mon så fra..?

> Og så ellers tage til lægen og få ham/hende til at skylle resten ud - de
> skylleredskaber de har er lidt mere effektive end de ballondimser man
> selv kan købe

Kan lægen gøre det eller skal man videre til ørelægen som jeg troede kun
kunne sådan noget ?

Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 09:11

Måske skulle man lige trække vejret dybt - og så endnu engang overveje om
det igenigen er den fæle medicinalindustri, der er skyld i symptomerne. Især
hvis man ser hjemmefjerningsmidlet som et farligt alternativ til lægens
øreskylning - som sagtens kunne afstedkomme identiske følger.

Hvis du har en prop i øret - så vil det påvirke din hørelse og din
balanceevne.
Mann kan ikek kompensere for nedsat hørelse - men man kan kompensere for
nedsat balance.
Når du fjerner proppen - helt eller delvis - så er der igen fri til
almindelig trykudligning - det kan altså godt påvirke din balance - uden at
det nødvendigvis er produktets skyld.

Dernæst trisser du ud på badeværelset og skyller med - ja hvad? - Er dét
vand, du anvender ikke af kropstemperatur, så kan indhældning af
lunken/kølig væske i øret give en forfærdelig svimmelhed - der er faktisk en
del der går i brædderne på den konto - også hos lægen!

Kvalmen - ja, den er jo en naturlig følge af svimmelheden.- Jeg synes måske
nok, at det er lidt hurtigt at sige, at det nok skyldes produktet.

Når det er sagt, så kan man naturligvis ikke udelukke, at du ikke kan tåle
produktet - det vil der jo være nogen der ikke kan.
Men det har kunnet købes de sidste omtrent 30 år og der er sikkert mange
hundrede eller tusinder, der har brugt det i tidens løb.

Fra : EnjoyNews

Dato : 31-07-06 09:22

"Leo" <fake account> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det har kunnet købes de sidste omtrent 30 år og der er sikkert mange
> hundrede eller tusinder, der har brugt det i tidens løb.

Helt korrekt. Jeg mente heller ikke det var produktets skyld som produkt,
men hvis det er normalt at man kan blive svimmel af at skylle øre
efterfølgende, som der står man skal gøre.. burde der måske lige stå i
brugsanvisningen at man kan blive svimmel.. ikke af produktet, men af
anvisningen de skriver..
Og ja, jeg har skyllet med 37c vand som der stod beskrevet.

Heidi

Fra : Trist

Dato : 31-07-06 20:17

> [...]
> men af anvisningen de skriver..
> Og ja, jeg har skyllet med 37c vand som der stod beskrevet.

Måske er du bare følsom og/eller den nervøse type og har haft det skidt med
situationen. Nogen kan direkte gå i panik, når hørelsen pludselig er væk
eller meget forringet.
Det kan jo sagtens fremkalde de ting du har oplevet med produktet.

Jeg håber, du og dit øre snart får det bedre.