2 Katteregistre ?
Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 14:41

Jeg har lige været inde på dansk-katteregister.dk hjemmesiden. Ville
checke om begge mine katte stod der. Det gør de heldigvis. Både mit
navn, adr. og tf.nr. er anført ved søgning på begge misserne.

Prøvede også lige katteregister.dk, men uden noget resultat på
søgningen.

Jeg kan se, at førstnævnte bl.a. er oprettet af Inges Kattehjem og
registrering er gratis. Min ældste kat var øremærket hos Inge, da jeg
hentede ham.

Katteregister.dk er oprettet af bl.a. Politiet, Kattens Værn. dyrlæger
m.fl. Der kunne jeg ikke finde noget på mine katte. Den lille blev
øremærket på vort lokale dyrehospital, og jeg troede derfor, at hun stod
i dette register. Jeg kan se, at man skal logge ind med kode o.s.v. på
denne side. Jeg prøvede alligevel at søge under, "Har du fundet en
øremærket kat ?" og man kan søge højst 10 gange i døgnet. Der var nul
respons.

Registrering af en kat hos sidstnævnte register koster 110 kr.

Nu er mit spørgsmål: Kan jeg være sikker på at få mine katte tilbage
hvis de, (Gud forbyde det) skulle blive væk, og f.eks. bliver bragt til
en dyrlæge, eller på anden vis bliver fundet? Bliver begge registre
checket hvis det skulle ske ? Eller har de evt. en samordning ?

De er begge neutraliserede, og er for det meste på vor egen grund, enten
i haven eller den tilstødende kornmark, så det er nok et hypotetisk
spørgsmål jeg stiller. Det er mere undren og nysgerrighed der får mig
til at spørge. Der er jo adskillige eksperter her i gruppen :)

Med venlig hilsen

Tove

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 15:31

> [...]
> spørgsmål jeg stiller. Det er mere undren og nysgerrighed der får mig til
> at spørge. Der er jo adskillige eksperter her i gruppen :)

Vores 5 katte er også kun registreret hos Inges kattehjem.
Der har været en masse snak om, at sammenkøre de to registre og det lykkedes
næsten på et tidspunkt, men det er dog gået i vasken hver gang. Går dog ud
fra, at Falck og politi tjekker begge steder, hvis katten(e) skulle smutte
væk.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 30-07-06 16:06

On Sun, 30 Jul 2006 15:40:34 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>en dyrlæge, eller på anden vis bliver fundet? Bliver begge registre
>checket hvis det skulle ske ? Eller har de evt. en samordning ?

Min dyrlæge registrerer konsekvent ved Ingens kattehjem
(dansk-katteregister.dk), og jeg blev lovet at de ville blive bragt
hjem igen, hvis de skulle skulle blive væk... og fundet igen.

Jeg har 3 katte, hvoraf den ene er registreret hos kattens værn, og de
to andre hos Inges kattehjem. Jeg lavede osse lige en søgning på dem,
og sjovt nok er alle tre katte at finde via dansk-katteregister.dk,
men kun den ene via katteregister.dk. Og jeg har aldrig tilmeldt den
første til dansk-katteregister.dk, så de må jo tappe oplysninger fra
katteregister.dk, men det går åbenbart ikke den anden vej.

I katteregister.dk får man navn og adresse på ejeren oplyst (stod der
mon osse tlf. nr.? Det kan jeg ikke lige huske), mens der på
katteregister.dk kun står postnummeret. Det ville da lette tingene
betydeligt, hvis man kunne få oplyst navn og adresse, så man kunne
aflevere katten hos de retmæssige ejere...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 16:34

Leyna wrote:

> Min dyrlæge registrerer konsekvent ved Ingens kattehjem
> (dansk-katteregister.dk), og jeg blev lovet at de ville blive bragt
> hjem igen, hvis de skulle skulle blive væk... og fundet igen.

Det lyder herligt, så er jeg mere rolig.

> [...]
> betydeligt, hvis man kunne få oplyst navn og adresse, så man kunne
> aflevere katten hos de retmæssige ejere...

Jeg kan ikke udtale mig om andre end IK's register, og der står både
navn, adresse og tf.nr., hvilket jeg synes er fint.

Jeg kunne dog ikke finde min datters kat i nogen af de 2 registre, han
er også kastreret og øremærket på vort lokale dyrehospital. Han har
været kørt ned 2 gange, sidste gang temmelig alvorligt (har fået
epilepsi af det), så nu har kan "kun" 7 liv tilbage - et mirakel at han
overlevede, men anfaldene kommer heldigvis kun med lange mellemrum. Jeg
har sagt til hende at hun lige skal checke hans nr. Da han blev kørt ned
sidste gang, var det en meget ansvarsbevidst herre, som indleverede ham
på dyrehospitalet, og da fik hun besked, så eet eller andet må være
noteret hos registeret. Det er heldigvis længe siden nu, så måske han
har lært at den store vej er farlig.

Mange tak til både dig og Buffy for jeres svar. Så blev jeg det klogere.
:) :)

Med venlig hilsen

Tove

Fra : Tina

Dato : 30-07-06 18:21

> Jeg kunne dog ikke finde min datters kat i nogen af de 2 registre, han
> er også kastreret og øremærket på vort lokale dyrehospital.

Det er ikke alle dyrlæger der automatisk registrerer de katte de ørermærker.
Nogle gør det som en service, andre steder skal man selv registrere katten i
begge registre.

Da jeg overtog Andy var han også øremærket, og jeg fik oplyst af tidligere
ejer, at han stod i begge registre. Han stod ingen af stederne, for det
viste sig, at tidligere ejer troede, at dyrlægen tilmeldte katten når den
var øremærket. Det gjorde dyrlægen bare ikke.

I dag står Andy i begge registre.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 18:38

Tina wrote:

> [...]
> stederne, for det viste sig, at tidligere ejer troede, at dyrlægen
> tilmeldte katten når den var øremærket. Det gjorde dyrlægen bare ikke.

Tak skal du have Tina.

Har lige fået e-mail fra min datter.
(Hun bor 250 meter fra mig så *GG*). Hun har også selv været inde
og søge med nul resultat. Det er så sikkert en "smutter" fra
dyrehospitalets side. Jeg skal derop i morgen og hente Frontline, så jeg
checker nok lige for hende. Det er 6-7 år siden han blev kastreret og
øremærket, så det er da på tide med en registrering.

Mange venlige hilsener
Tove :)

Fra : Heidi

Dato : 30-07-06 20:34

<klip> Nu er mit spørgsmål: Kan jeg være sikker på at få mine katte tilbage
> hvis de, (Gud forbyde det) skulle blive væk, og f.eks. bliver bragt til en
> dyrlæge, eller på anden vis bliver fundet? Bliver begge registre checket
> hvis det skulle ske ? Eller har de evt. en samordning ?
</klip>

Ja, det kan du! Teoretisk set. Ringer man til det ene register, og
øremærkningen ikke findes, leder man naturligvis i det andet og visa versa
(Inges Kattehjem har bredere adgang til Kattens Værn's register, og
registret under IK er åbent for alle) .
Jeg har arbejdet med det frem til oktober 2005 og var også med op til
sammenkørslen, som af forskellige årsager, jeg ikke hér skal kommenterer,
aldrig blev til noget, desværre.

Problemet er hvis dyrlæger, Falck mv. ikke kommer i tanke om at tjekke i
begge registre. Husker da den triste historie, hvor Københavns Dyrehospital
aflivede en øremærket kat, fordi de åbenbart ikke lige havde tjek på det.

Men registrene kan jo ikke lastes menneskelige fejl/forglemmelser.

De to registre virker fint. Eneste forskel er at det under IK (Inges
kattehjem) er ganske gratis, her kan du selv via nettet tjekke om din kat er
oprettet korrekt: http://www.danskkatteregister.dk/,

og det under KV (Kattens Værn) koster 110kr. Men så får man også et stykke
papir på oprettelsen: http://katteregister.dk/

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 22:24

Den 30/07-2006 klokken 19:20, skrev
"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk>
i <44ccea7b$0$912$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Det er ikke alle dyrlæger der automatisk registrerer de katte de
> ørermærker. Nogle gør det som en service, andre steder skal man selv
> registrere katten i begge registre.

Alle de gange jeg har fået øretatoveret katte hos dyrlægen, har han/hun
udfyldt et girokort til Kattens Værn med tato-nummeret.
Men, kattene blev _ikke_ registreret, før jeg havde indbetalt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 22:36

> [...]
> udfyldt et girokort til Kattens Værn med tato-nummeret.
> Men, kattene blev _ikke_ registreret, før jeg havde indbetalt.

Og det er der vist blevet ændret på nu.
Nu bliver de registreret i det ene register for dine tato penge.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 23:08

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er der vist blevet ændret på nu.
> Nu bliver de registreret i det ene register for dine tato penge.

Vi fik bare girokort med, da vores katte blev øretatoveret.
Smart hvis papirarbejdet osv., bliver gjort fra dyrlægens side nu.
Det gør det i hvert fald med hunde, hvor man også førhen bare fik et
girokort.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Heidi

Dato : 31-07-06 06:02

<klip> Og det er der vist blevet ændret på nu.
> Nu bliver de registreret i det ene register for dine tato penge.

Ja, de dyrlæger der har aftale med Kattens Værn, opkræver nu betaling for
øremærkning over regningen, og der dermed opkræver for KV. Ikke specielt
syuppatisk at undlade at fortælle at det kan gøres gratis i
http://www.danskkatteregister.dk

Muligvis fordi IK og KV ikke er perlevenner, efter at KV forlod samarbejdet
om en sammenlægning af de to registre - totalt ærgerligt!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Leyna

Dato : 31-07-06 08:32

On Sun, 30 Jul 2006 23:36:29 +0200, "Allan"
<allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote:

>Og det er der vist blevet ændret på nu.
>Nu bliver de registreret i det ene register for dine tato penge.

Det kommer an på hvilket register de bruger.
Bruger de Kattens værn, skal man stadig betale med girokort og katten
er IKKE registreret før man har betalt.

Da det er gratis at registrere på IK, er det langt det hurtigste og
nemmeste. Min dyrlæge sørgede for at begge mine katte blev registreret
dér - uden beregning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 09:43

> Da det er gratis at registrere på IK, er det langt det hurtigste og
> nemmeste. Min dyrlæge sørgede for at begge mine katte blev registreret
> dér - uden beregning.

Jeg var selv inde og registrere vores katte på IK efter, at de blev
øretatoveret.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 22:47

kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk wrote:
> [...]
> han/hun udfyldt et girokort til Kattens Værn med tato-nummeret.
> Men, kattene blev _ikke_ registreret, før jeg havde indbetalt.

Der kan man bare se. Jeg tror nu nok at vores dyrehospital (jeg bor på
landet), includerer registrering ved en øremærkning, også især når
katten bliver neutraliseret samtidig. I min datters tilfælde har det
bare været, som jeg skrev en "smutter". Jeg betalte i hvert fald ikke
ekstra for øremærkningen.

Der skal jo nok være en del dyrlæger og kliniker der har den aftale med
Kattens Værn, at der skal betales inden registrering. Det ville da undre
mig andet. Sådan fungerer jo de fleste ting i vort samfund.

Mange tak for jeres svar allesammen.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Heidi

Dato : 31-07-06 05:59

<klip> Alle de gange jeg har fået øretatoveret katte hos dyrlægen, har
han/hun
> udfyldt et girokort til Kattens Værn med tato-nummeret.
> Men, kattene blev _ikke_ registreret, før jeg havde indbetalt.
</klip>

Nogle dyrlæger har en aftale med Kattens Værn om at de "kun" bruger deres
register, og så "glemmer" de at fortælle at man kan få den registreret
gratis i http://www.danskkattereigster.dk

Hvorfor de er "imod" at det kan gøres gratis - eller ikke oplyser
katteejerne om det, går over min forstand.

Personligt mener jeg man skal oplyses om at der er to registre, så man man
selv bestemme i hvilket man vil reigstreres - eller i begge om man vil.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor