"Opfednings-kur"
Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 29-07-06 20:48

Som nogle måske har læst var vores hunkat Bandit væk i 16 dage - resultatet
er en lille, meget tynd kat.
Bandit er normalt meget nysgerrig, og vil hellere jagte fluer eller sure
sokker end Whiskas, så hvordan får vi givet hende noget sul på kroppen ? Vi
kan mærke hendes rygsøjle rigeligt (efter vores mening), og vil gerne have,
at hun får lidt at stå imod med, selvom hun skam er ganske frisk. Som sagt
er Bandit ikke altid interesseret i mad, da verden er for spændende, så hun
har aldrig været stor.

- Nina

Fra : Rex

Dato : 29-07-06 21:36

Tror sørenme navnet bandit passer godt til jeres kat! Dejligt den kom hjem
igen.

Var det min kat der havde været væk, ville jeg bare give det lidt tid. Man
kan jo sagtens få godt kattefoder der feder, men efter min mening er det
ikke sundt for kattens tarmflora at skifte foder. Jeg ville bare fortsætte
med mit vandte foder, og købe lidt ekstra guffer, gufferne kunne jo evt.
være det foder der feder..???

Hilsen Camilla - misse mad mor til 3...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-07-06 23:02

> [...]
> er Bandit ikke altid interesseret i mad, da verden er for spændende, så hun

Nu skriver du Whiskas - Er det dit alvor, eller er det billedligt talt?
Hvis du mener det, er det så våd- eller tørfoder, du bruger?

Jeg synes ikke, du skal skifte fodertype foreløbig, men på et tidspunkt
ville jeg overveje, om der ikke er nogle produkter, der er bedre end
det, du bruger nu.
Se evt her: http://www.taenk.dk/tt/2004/tt43/kattefoder/skema/

Discountfoder indeholder ikke nok næring, men mest fyldstof, så katten
bliver mæt uden at få den næring, den har brug for.

Med den energi, den lille dame lægger for dagen, bør hun have fri adgang
til foder. Kræs også for hende og server findelt kylling eller fisk,
kogt i lidt vand og derefter blandet med rå havregryn. Brug endelig også
kogevandet. Havregryn indeholder mange vigtige næringsstoffer og
mineraler, og det giver samtidig noget sul på sidebenene.

PS: Pas nu på, hun ikke stikker af igen - Det kan jo meget vel være, hun
har fået smag for det frie liv.

PPS: Kan ikke huske, om hun er kastreret? (Kan godt være, jeg har spurgt
før).
Hvis ikke, finder du nok ud af om nogle uger, om hun har haft
"herrebesøg" under udflugten.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 09:38

Hanne Engermann wrote:
> Nu skriver du Whiskas - Er det dit alvor, eller er det billedligt
> talt? Hvis du mener det, er det så våd- eller tørfoder, du bruger?

Whiskas er i mine (og mine kattes øjne) ikke ret meget værd.

> Se evt her: http://www.taenk.dk/tt/2004/tt43/kattefoder/skema/

Kan kraftigt anbefale alle at checke dette skema, det viser en hel del.
Mine 2 får IAMS som har det hele. Plus lidt godbidder ved siden af.

> PPS: Kan ikke huske, om hun er kastreret? (Kan godt være, jeg har
> spurgt før).

Hvis hun er det så ville jeg godt nok overveje at skifte dyrlæge GGG

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-07-06 11:41

> Hvis hun er det så ville jeg godt nok overveje at skifte dyrlæge GGG
>

> Med venlig hilsen
> Tove :)

Man siger faktisk også at hunkatte bliver kastreret, hvis de får fjernet det
hele

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 12:01

Kari Eiffert wrote:

> Man siger faktisk også at hunkatte bliver kastreret, hvis de får
> fjernet det hele
>
> Mvh Kari

Hej Kari.

Her troede jeg lige at jeg var morsom, der kan man bare se, der er nu
noget om det, at man skal lære så længe man lever. Tak for oplysningen
:)

P.S. Og undskyld til Hanne Engermann. Du er jo så *endnu* klogere, end
jeg allerede har opdaget. Jeg efterlever også mange af dine gode råd,
havde dog fået en kopi af Tænk-skemaet fra min datter for et par år
siden, og jeg valgte IAMS p.g.a. indholdet af både Taurin og Omega-3
fiskeolie. Har tidligere brugt Prescription Diet, som også er et godt
alternativ til et all-round foder.

Med venlig hilsen

Tove (I ved - hende med de røde ører)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 30-07-06 13:44

> [...]
> siden, og jeg valgte IAMS p.g.a. indholdet af både Taurin og Omega-3
> fiskeolie. Har tidligere brugt Prescription Diet, som også er et godt

Det skal du skam ikke få røde ører af. Selv på flere dyrlægepjecer står
der "steriliseret", og det er som sagt noget helt andet end kastreret,
selvom det er dét, der menes.
Der bruges også et andet udtryk, som ikke giver anledning til
misforståelser, nemlig "neutraliseret". (Burde så egentlig hedde
"køns-neutraliseret").

PS: Og tak for de pæne ord Tove - det lunede!

Som før med venlig hilsen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-07-06 16:18

> [...]
> siden, og jeg valgte IAMS p.g.a. indholdet af både Taurin og Omega-3
> fiskeolie. Har tidligere brugt Prescription Diet, som også er et godt

Tihi du behøver skam ikke have røde ører Og det er da dejligt at lære
noget nyt ind imellem.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-06 16:45

Kari Eiffert wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tihi du behøver skam ikke have røde ører Og det er da dejligt at
> lære noget nyt ind imellem.
>
> Mvh Kari

Åh ja, tak skal du ha'. Det er så sandt så sandt.

Mange venlige hilsener
Tove

Fra : Sabina H.

Dato : 30-07-06 11:25

Sebastian Hoffmann wrote:
> [...]
> er ganske frisk. Som sagt er Bandit ikke altid interesseret i mad, da
> verden er for spændende, så hun har aldrig været stor.

i kan i en periode fodre hende med killingefoder, det er godt og lødigt og
smager forrygende (vores hankat ELSKER det, selvom han ikke må få det*G*)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anette

Dato : 30-07-06 13:16

Nina wrote:
> Som sagt er Bandit ikke altid interesseret i mad, da
> verden er for spændende, så hun har aldrig været stor.

Den ene af mine er heller ikke synderlig interesseret i mad, har ellers
altid været den slankeste - men en periode boede vores ældste datter hjemme.
De to elsker at hygge sammen, og datteren er en af dem der rydder hylderne
for katteslik...du ved, de det små tyggepinde og lignede.
Det ændrede ret voldsomt på Knirkes vægt - pludselig bulede hun ud på midten
af alt det hyggeri.
Med vores Knirke var det ikke den mest ønskværdige effekt - emn måske kunne
netop hygge+katteslik slå to fluer med et smæk for jeres Bandit.

Held og lykke med projektet

/ Anette
www.philana.dk