leasing af kunst til virksomhed
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 29-07-06 19:38

hej

Jeg har brug for at lease noget kunst til mit firma - er der nogen som ved
hvor man kan lease kunst af kendte knustnere. Jeg kan bruge cirka 100.000
kr. om året til det.

jhc

Fra : Thomas Andersen

Dato : 29-07-06 23:24

Hej
Prøv at se Jakob Guldmanns side
http://www.jacobguldmann.dk/
Han leaser billeder ud,

Mvh Thomas, Støvring

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 30-07-06 12:10

> [...]
> hvor man kan lease kunst af kendte knustnere. Jeg kan bruge cirka 100.000

Hej Jørgen,

Må man spørge hvorfor du vil lease? Det er da mere attraktivt at købe nu da
loven om afskrivning af kunst er kommet på banen.
Selvfølgelig kan du ikke få så meget kunst på én gang, men måske også få
noget kunst du selv har valgt.

De fleste gallerier (og en del kunstnere) kan fortælle dig mere om
afskrivningsreglerne, ellers se http://www.kum.dk/sw37372.asp
Kultuministeriets hjemmeside om emnet :)

Jeg skal da gladelig vise dig noget af mit (er ikke super kendt men har
deltaget på censureret udstilling og er tilknyttet stort galleri i Jylland
og meget mere... Men pas på, det er ikke sandfarver jeg bruger... Det er
rigtig nutidskunst.

Hilsen
S.
--