Bistik
Fra : Esben

Dato : 29-07-06 16:29

Sylvester er blevet stukket af en bi, og den ene pote er hævet ca. 1½ gang.
Han opfører sig normalt ellers og lader ikke til at lade genere af det. Er
det normalt at det hæver, eller tyder det på en form for allergi?

--
Esben

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-06 17:21

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> det. Er det normalt at det hæver, eller tyder det på en form for allergi?

det kan være en allergisk reaktion, prøv at se på trædepuderne, læg mærke
til deres farve, hvis det hæver op så det lukker for blodtilførsel, vil du
kunne se det på farven, den bliver bleg.

jeg oplevede det 2 gange sidste sommer, godt nok med 2 hunde, den ene blev
stukket i kinden, og svulmede helt vildt op,så øje og næsebor blev klemt,
den anden var mere kritisk, for det var på halsen, lige under hagen at hun
blev stukket, og der måtte jeg afsted for at få noget mod allergisk reaktion
hos dyrlægen, så det kunne falde i en fart, for ellers kunne hun være blevet
kvalt.

der er forskel på hvor meget de reagerer på bistik, lige som mennesker, men
hold øje med det.

mvh. marie - som undrer sig over hvorfor dyr altid skal komme til skade
eller blive syg på søndage eller i helligdage.. måske derfor de hedder
dyr...

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-07-06 18:44

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> mvh. marie - som undrer sig over hvorfor dyr altid skal komme til
> skade eller blive syg på søndage eller i helligdage.. måske derfor de
> hedder dyr...

Nemli'. Det er lige sådan når deres mennesker får tandpine, og
tandlægevagten ligger en dagsrejse væk ( og tandlæger er jo heller ikke
billige)

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Esben

Dato : 29-07-06 18:48

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44cb8ae4$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> det kan være en allergisk reaktion, prøv at se på trædepuderne, læg mærke
> til deres farve, hvis det hæver op så det lukker for blodtilførsel, vil du
> kunne se det på farven, den bliver bleg.

Den ligner den anden, bare større. Jeg ringede og spurgte en læge, som sagde
at hævelsen var normal, og ikke mente det var noget at bekymre sig om. Han
sagde jeg skulle holde en ispose om benet (hvordan det end skulle kunne lade
sig gøre), for at tage lidt af hævelsen. Men det var da godt, at han ikke
nåede at proppe den i munden.

> mvh. marie - som undrer sig over hvorfor dyr altid skal komme til skade
> eller blive syg på søndage eller i helligdage.. måske derfor de hedder
> dyr...

Det gælder nu ikke kun dyr.

--
Esben