Der ligger en død kat :(
Fra : Brian

Dato : 29-07-06 12:04

Hejsa,

Der ligger en død kat på hjørnet af Studievej og Vangen i 9400 Nørresundby -
den har intet øremærke eller halsbånd.
Hvad gør man?

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-07-06 12:21

> [...]
> Hejsa,
>
> Der ligger en død kat på hjørnet af Studievej og Vangen i 9400 Nørresundby

Ringer til Falck og beder dem hente den :>(
Men det kan jo være, den er chippet, så spørg samtidig, om de tjekker det.

Hvis du ellers gider have ulejligheden, kan du gå ind på
www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk og se under
Efterlysninger, om der er en kat, der svarer til beskrivelsen. En evt.
ejer vil nok blive glad for at få en melding, selvom den er trist.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 29-07-06 12:31

"<klip>> Der ligger en død kat på hjørnet af Studievej og Vangen i 9400
Nørresundby
> -
>>
> Ringer til Falck og beder dem hente den :>(
> Men det kan jo være, den er chippet, så spørg samtidig, om de tjekker det.

Alternativt lader den ligge, så en evt. ejer har en chance for selv at finde
den. Hvis først Falck har fjernet den, finder de aldrig ud af det, for Falck
destruerer den uden videre og fører ikke noter om hvilke der der samles op.
Jeg har talt mange gange med Falck om de tjekker for chip, og svaret er NEJ.
(det kan tænkes at enkelte Falckstationer har en chioaflæser, men selvom dr
har, er det normalt kun hunde de tjekker)

Eller du kan selv fjerne den og evt. lægge en seddel i en gennemsigtig
plastpose at en kat af den farve er trafikdræbt og fjernet (af dig)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Claus Skovbo

Dato : 30-07-06 20:26

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> svaret er NEJ. (det kan tænkes at enkelte Falckstationer har en
> chioaflæser, men selvom dr har, er det normalt kun hunde de tjekker)

Jeg, Falckredder i Nykøbing M, aflæser også katte for chips !!!!!!!!

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:05

"Claus Skovbo" skrev i en meddelelse
> Jeg, Falckredder i Nykøbing M, aflæser også katte for chips !!!!!!!!
>
> Claus

Hej Claus
Dejlig læsning.
Her i min komune er det vejfolkene, der samler døde dyr op, med en skovl
Men jeg er glad for at det går rigtigt til nogle steder i landet.

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 30-07-06 21:39

<klip> Jeg, Falckredder i Nykøbing M, aflæser også katte for chips !!!!!!!!

Dejligt at høre. Meldingen kommer fra Falcks hovedkontor (2005) og er/var en
generel udtalelse. De meddelte dog at HVIS der var dyreambulance tilknyttet
stationen KUNNE der aflæses.
Til gengæld ville Falck ikke overhovedet oplyse hvilke stationer, der rent
faktisk har dyreambulancer.
Disse info er fra sommeren 2005, det skulle glæde mig, om der var kommet
andre/bedre regler mht. håndtering af trafikdræbte dyr, specielt naturligvis
katte :))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-07-06 12:47

Brian wrote:

> Hejsa,
>
> Der ligger en død kat på hjørnet af Studievej og Vangen i 9400 Nørresundby
> - den har intet øremærke eller halsbånd.
> Hvad gør man?

Jeg forslår ragout. Fut til dk.kultur.mad+drikke.

Sorry, kunne ikke lade være.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-07-06 13:26

Lasse Jensen wrote:

> Jeg forslår ragout. Fut til dk.kultur.mad+drikke.
>
> Sorry, kunne ikke lade være.

Næh, det kunne du vel ikke. Du har godt nok en bizar form for humor

Hilsen Tove

Fra : S. Hansen

Dato : 31-07-06 08:05

On Sat, 29 Jul 2006 14:26:26 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Næh, det kunne du vel ikke. Du har godt nok en bizar form for humor
>
>Hilsen Tove

Men folk der lader deres kat løbe frit rundt og genere andre folk, kan
vel heller ikke forvente at møde den store forståelse fordi deres kat
er blevet dræbt.

Jeg syntes absolut ikke man kan have den store kærlighed til sin kat,
når man fuldt bevist udsætter sin kat for muligheden for at ryge en
tur under en bil.

Og så kumme man vel også forvente at katteejer sætter sig ind i
reglerne for at holde husdyr, så slap dyrene også for den grusomme
mishandlig det er at ryge ind under en bil.

Steen

Fra : Leyna

Dato : 31-07-06 08:48

On Mon, 31 Jul 2006 09:05:23 +0200, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Men folk der lader deres kat løbe frit rundt og genere andre folk, kan
>vel heller ikke forvente at møde den store forståelse fordi deres kat
>er blevet dræbt.

Nu er det jo ikke sådan, at man , fordi man har inde/udekat, sender
den ud med det formål at blive trafikdræbt. Man giver katten en større
frihed, og løber dermed en større risiko.

Forestil dig lige hvordan vi undgår at vores børn kommer til skade. De
kan også blive kørt over, altså må vi holde dem hjemme. De kan brække
arme og ben under vild leg, altså må de ikke længere lege... etc. etc.

>Jeg syntes absolut ikke man kan have den store kærlighed til sin kat,
>når man fuldt bevist udsætter sin kat for muligheden for at ryge en
>tur under en bil.

Man kan sagtens elske sin kat, også selvom man løber en risiko.
Kattens natur er jo ikke at flyde i en sofa hele dagen/natten, men at
komme ud på jagt. Lige som børn skal ud at lege, klatre i træer eller
færdes i trafikken (køre på cykel f.eks.).
At lave sikre forhold fot katten vil betyde en begrænsning i dyrets
bevægelsesfrihed, og nogle mennesker mener så at katte skal have lov
til at være katte med de risici det så medfører. Det er ikke et tegn
på ligegyldighed!

>Og så kumme man vel også forvente at katteejer sætter sig ind i
>reglerne for at holde husdyr, så slap dyrene også for den grusomme
>mishandlig det er at ryge ind under en bil.

Jeg har mange gange fortalt mine katte at de skal blive på matriklen,
men de hører altså ikke efter.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : S. Hansen

Dato : 31-07-06 10:18

On Mon, 31 Jul 2006 09:48:11 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>kan også blive kørt over, altså må vi holde dem hjemme. De kan brække
>arme og ben under vild leg, altså må de ikke længere lege... etc. etc.

Mine børn får absolut ikke lov til at færdes frit i trafikken, før de
har lært hvordan man gør dette. En kat er simpelthen for dum til at
lære dette.

> [...]
>komme ud på jagt. Lige som børn skal ud at lege, klatre i træer eller
>færdes i trafikken (køre på cykel f.eks.).

Nu har katte aldrig nogensinde været en naturlig forkomst i den danske
natur og vil heller aldrig blive det, så nej den skal ikke jage i den
danske natur, hvis du ønsker dette skal du sende din kat retur til
lande hvor katten indgår som en normal del af naturen.

Børn derimod har altid været normalt forekommende i danmark.

Hvorfor skal katte ejer altid sammenligne en kat med børn, de to ting
er da vidt forskellige og absolut ikken sammenlignelige. Det var da
mere naturligt at sammenligne dem med andre husdyr. Hunde f.eks.
selvom de er klogere end katte.

> [...]
>bevægelsesfrihed, og nogle mennesker mener så at katte skal have lov
>til at være katte med de risici det så medfører. Det er ikke et tegn

Det er det så absolut i mine øjne. Katten har ikke en jordisk chance
når den færdes i trafikken.

>Jeg har mange gange fortalt mine katte at de skal blive på matriklen,
>men de hører altså ikke efter.

Jamen så er det dit ansvar at holde dem på din matrikel, og kan du
ikke overkomme dette skal du ikke holde kat. Det er yderst simpelt.

Til din orientering så findes der faktisk folk som ikke kan tåle
katte, det kan faktisk være så slemt at har katten ligget i deres
havestol kan de ikke bruge stolen mere.

Jeg kan ikke forstå hvorfor lige nøjagtigt katte skal have lov til at
rende frit rundt og overskide andre folks haver. Hvordan ville du
reagere hvis mine børn altid brugte din have som toilet.

Steen

Fra : Leyna

Dato : 31-07-06 19:52

On Mon, 31 Jul 2006 11:18:10 +0200, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Mine børn får absolut ikke lov til at færdes frit i trafikken, før de
>har lært hvordan man gør dette. En kat er simpelthen for dum til at
>lære dette.

Nåeh...? Mine er ellers bange for biler.

>Nu har katte aldrig nogensinde været en naturlig forkomst i den danske
>natur og vil heller aldrig blive det

Du har aldrig oplevet en vildkat?

>Børn derimod har altid været normalt forekommende i danmark.

Børn er afhængige af andre, så de forekommer ikke i det vilde liv...
alt efter hvilke øjne der ser naturligvis.

>Hvorfor skal katte ejer altid sammenligne en kat med børn, de to ting
>er da vidt forskellige og absolut ikken sammenlignelige. Det var da
>mere naturligt at sammenligne dem med andre husdyr. Hunde f.eks.

Hunde og katte er lige så vidt forskellige, men nu svarede jeg på om
man kunne holde af sin kat selvom den fik lov at leve så tæt som
muligt på sit naturlige liv... og det er DET jeg forholder mig til.

>Det er det så absolut i mine øjne. Katten har ikke en jordisk chance
>når den færdes i trafikken.

Så du mener ikke at man begrænser kattens frihed ved at spærre den
inde på livstid?

>Til din orientering så findes der faktisk folk som ikke kan tåle
>katte, det kan faktisk være så slemt at har katten ligget i deres
>havestol kan de ikke bruge stolen mere.

Der findes mange former for allergi. Det er farligt at leve. Man kan
dø af det.

>Jeg kan ikke forstå hvorfor lige nøjagtigt katte skal have lov til at
>rende frit rundt og overskide andre folks haver. Hvordan ville du
>reagere hvis mine børn altid brugte din have som toilet.

Hvis de ellers graver det ned (som katte jo gør), så tror jeg faktisk
slet ikek at jeg ville opdage det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : S. Hansen

Dato : 01-08-06 12:06

On Mon, 31 Jul 2006 20:52:02 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Du har aldrig oplevet en vildkat?

En vildkat er en tidligere tam kat som er blevet svigtet af sine ejer.

Alle de katte der findes i danmark nedstammer fra husdyr, en kat har
aldrig forekommet ad naturlig vej i danmark.

>Hunde og katte er lige så vidt forskellige, men nu svarede jeg på om
>man kunne holde af sin kat selvom den fik lov at leve så tæt som
>muligt på sit naturlige liv... og det er DET jeg forholder mig til.

Men du forholder dig ikke til at katten kan være en utrolig stor plage
for dine naboer, iflg. dig må de bare finde sig i det fordi du mener
din kat har lov til at være alle steder. Og du bruger en tam
begrundelse for dette såsom at det er kattens natur ?? Så kunne man
bruge samme argument over for zologiske haver - det kunne blive
herligt.

>Så du mener ikke at man begrænser kattens frihed ved at spærre den
>inde på livstid?

Det sker med mange dyr at de må leve i fangenskab i et helt liv - det
handler så om at tilbyde dem de beste muligheder under disse
begrænsninger, og syntes man disse begrænsninger er for store holder
man ikke husdyr.

>Der findes mange former for allergi. Det er farligt at leve. Man kan
>dø af det.

Det er fudlstændigt rigtigt, men at man skal dø fordi andre mener
deres kat skal have frihed til at færdes frit (og gebærde sig som den
har lyst, på og i andres ejendom) overstiger langt min tolerance.

>Hvis de ellers graver det ned (som katte jo gør), så tror jeg faktisk
>slet ikek at jeg ville opdage det.

Som jeg skrev tidligre skal de ikke gøre det i mine børns sandkasse.
for det vil jeg helt klart opdage.

Men jeg skulle måske sende mine børn i din have og skide, de får så en
skovl med så de først kan grave et hul og gøre det i, for så er det ok
at gøre det for de dække selfølgelig hullet efter sig. Og så kan du jo
ikke opdage det.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 21:21

> Til din orientering så findes der faktisk folk som ikke kan tåle
> katte, det kan faktisk være så slemt at har katten ligget i deres
> havestol kan de ikke bruge stolen mere.

Undskyld, men kan ikke længere dy mig for at svare på et af dine indlæg..

Ja, nogle er allergiske overfor katte.

MEn nogle er også allergiske over for fx blomster, og kan derfor være
tvunget indendørs, eller sågar blive tvunget til at flytte, hvis en nabo
pludselig ønsker at have den eller de bestemte blomster/planter i sin have..
Eller man er allergisk overfor røg, og kan ikke sidde i sin have, hvis
naboen sidder i sin have og ryger.
Og jeg kan blive ved.

Jeg er ked af at sige det, men i mine ører lyder det som om du lige nøjagtig
har set dig vred på katte og katteejere.. Eller blot ikke kan lide lige
netop katte...

Ja, jeg har en kat, og ja, han færdes "frit", dvs han komemr ud, og går
rundt på egen hånd.
Nu er min kat så født uden GPS, så han går aldrig ret langt væk, for han kan
så ikke finde hjem igen.
HAn går ind i andres haver, og går på besøg hos naboen, eller mere præcist,
naboens katte, ligesom de går på visit hos os.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-06 22:26

Louise wrote:

> [...]
> HAn går ind i andres haver, og går på besøg hos naboen, eller mere
> præcist, naboens katte, ligesom de går på visit hos os.

Hej Louise.

Du kan lige så godt opgive.

Hr. Hansen kører i den samme "rille" om og om igen uden at vende pladen.
Du får aldrig et ben til jorden. Det er de samme argumenter der uden
undtagelse bliver brugt i hvert eneste indslag fra den kant og så lige
:"Bekendtgørelse af loven om vej- og markfred" oven i, så er *den*
hjemme.

Det må være trist at være *så* negativ altid

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 07:00

> [...]
> :"Bekendtgørelse af loven om vej- og markfred" oven i, så er *den* hjemme.
>
> Det må være trist at være *så* negativ altid

Hej Tove

Ja, jeg ved at det er svært at få hr hansen til at lytte til os, men nu have
jeg læst så mange af hans indlæg at jeg var nødt til at svare ham igen, for
jeg bliver så gal når jeg læser hans indlæg.
Som jeg ser det har han bare lige fundet en gruppe han har set sig sur på,
og så får den hele armen...

Louise

Fra : Kate

Dato : 02-08-06 09:27

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Du kan lige så godt opgive.

Jeg synes nu at Steen har ret langt henad vejen. Jeg har selv 3 katte
som jeg elsker højt, men jeg forventer faktisk ikke at mine naboer skal
være lige så glade for dem som jeg. Der er en del katte her hvor jeg
bor og jeg er rigtigt godt træt af at få over-strintet mine ting
udenfor. På et tidspunkt havde jeg nogle poser kattegrus liggende på
min overdækkede terasse fordi der ikke var plads i skuret. Da jeg fik
mulighed for at flyttede dem måtte jeg vaske alle poserne fordi de var
overpisset.
Det er ikke kattens skyld at den gør som den gør, men det er den folk
bliver sur på. Ingen forventer at hunde, pythonslager og kaniner render
frit rundt. Hvorfor er det samme ikke gældende for katte.

Og ja, allergi bliver nævnt. Det er faktisk ret rimeligt. Selv har jeg
familie og venner som er allergikere. Min søster og en veninde kommer
ikke på besøg pga kattene, de kan kun være her ca 15 min. max en time,
så løber øjne og næse i vand. Min veninde får kløe på halsen og min
søster får nærmest øjenbetændelse. De kan så vælge ikke at besøge mig,
men hvis mine katte løber frit kan de så kun vælge ikke at have døre og
vinduer åbne om sommeren, for min kat skal have lov til at løbe hvor
den vil.

Jeg synes ikke holdningen er fair, hverken overfor katten, som bliver
lagt unødigt for had, eller overfor de mennesker som har valgt ikke at
have kat, uagtet hvilken begrundelse de har for det.
Hvis naboen hund kom rendende ind til mig i tide og utide, ville jeg jo
bede ejeren sørge for at hunden blev væk, det må også gælde for os
katteejere.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : S. Hansen

Dato : 02-08-06 11:38

On Wed, 02 Aug 2006 10:27:27 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis naboen hund kom rendende ind til mig i tide og utide, ville jeg jo
>bede ejeren sørge for at hunden blev væk, det må også gælde for os

Jeg ville helt klart sætte pris på at have dig som nabo.

Og skulle din kat forvilde sig ind til mig ville jeg være klar over at
det er en fejl, og jeg ville derfor til enhver tid være dig
behjælpelig med at få den igen.

Som i så mange andre sager er det de få der ødelægger det for de mange
der godt kan finde ud af det.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-06 13:01

S. Hansen wrote:

> Jeg ville helt klart sætte pris på at have dig som nabo.

Det ville jeg da også gerne. Jeg har stor respekt for Kate, hun skriver
nogle gode indlæg.

> Og skulle din kat forvilde sig ind til mig ville jeg være klar over at
> det er en fejl, og jeg ville derfor til enhver tid være dig
> behjælpelig med at få den igen.

Åh, er der noget jeg har misforstået ? Når det drejer sig om
Kates kat, så er du villig til at se bort fra loven, hvis den blot har
"forvildet" sig ind i din have ved en fejltagelse. Moral er godt og
dobbeltmoral o.s.v.

> Som i så mange andre sager er det de få der ødelægger det for de mange
> der godt kan finde ud af det.

Det er da helt korrekt, men kattegruppen består efter min mening
hovedsageligt af gode katteejere der tager det fornødne hensyn.

Mvh Tove

Fra : S. Hansen

Dato : 03-08-06 08:37

On Wed, 2 Aug 2006 14:00:41 +0200, "Tove Krieger"

> [...]
>Kates kat, så er du villig til at se bort fra loven, hvis den blot har
>"forvildet" sig ind i din have ved en fejltagelse. Moral er godt og

Nej det drejer sig om en ansvarlig katteejer hvis kat ikke bare får
lov til at rende frit rundt, hvis en sådan kat ved et uheld skulle
slippe ud, vil jeg gøre alt for at hjælpe, Jeg vil derimod reagere
fuldstændigt anderledes hvis det er en kateen ejes af en ejer der ikke
vil respektere mit krav om at være fri for katten.

>Det er da helt korrekt, men kattegruppen består efter min mening
>hovedsageligt af gode katteejere der tager det fornødne hensyn.

Men der er flere af disse der har indlæg om at deres kat render frit
rundt, og det er det jeg opponere imod, og hvis en sådan kat bliver
kørt ned, er det ikke hos mig de skal hente medlidenhed.

Og jo gu syntes jeg det er synd for katten. men ikke for katteejeren
som i mine øjne selv har bedt om dette.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-06 09:22

S. Hansen wrote:

> Nej det drejer sig om en ansvarlig katteejer hvis kat ikke bare får
> lov til at rende frit rundt,

Så synes jeg du lige skal læse Kates indlæg een gang til, det forekommer
mig at hun skriver at hendes kat må rende hvor den vil. Det er også fair
hvis man har en aftale med naboerne.

> Og jo gu syntes jeg det er synd for katten.

Det lader det ikke til. Din mening er tilsyneladende jo flere dræbte
katte des bedre, hvilket du gav tydeligt udtryk for tidligere i tråden,
du kan jo ikke engang huske hvad du selv har skrevet

Mvh Tove ;)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-08-06 09:47

Tove skrev
<Så synes jeg du lige skal læse Kates indlæg een gang til, det forekommer
mig at hun skriver at hendes kat må rende hvor den vil >

*gg* nu er jeg ikke Kate, men jeg ved at Kates katte ikke løber frit, af
flere årsager.

Da jeg nu har blandet mig, kan jeg da godt "afsløre"
at jeg også mange gange har været godt og grundigt sur på ejere til
fritløbende og oftest fertile katte, ikke fordi jeg er kattehader *gg* men
fordi det ER irriterende når fremmede katte gør ens egne katte frustrerede
ved at strinte op og ned af huset, fordi det ER irriterende at unger kommer
ind med kattelort på sko og tøj når de har leget i sandkassen, fordi det ER
irriterende når der strintes op ad det nyvaskede tøj.

Jeg glædes ikke over at se døde katte på vejene, tvært i mod, og jeg lader
aldrig min irritation/vrede gå ud over kattene, men jeg bruger gerne timer,
mange timer, på at finde ud af hvem ejeren er, så jeg kan "slå" vedkommende
med lovgivning, ansvarlighed og manglende respekt for medmennesker.

Og ja selvfølgelig holder jeg mine katte under kontrolerede forhold, for
kattenes skyld, for min skyld og for andre menneskers skyld.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : S. Hansen

Dato : 03-08-06 12:05

On Thu, 3 Aug 2006 10:22:12 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>katte des bedre, hvilket du gav tydeligt udtryk for tidligere i tråden,
>du kan jo ikke engang huske hvad du selv har skrevet

Jeg syntes nu nok det er dig der skal læse inlæggene korrekt.

Kate skriver at kattene kun færdes inden for det tilladte område og
ikke rende frit ind til andre mennesker der ikke ønsker hendes katte.

Jeg har aldrig givet udtryk for at jeg ønsker alle katte døde, hvad
jeg derimod giver udtryk for at jeg ikke græder snot over en død kat,
fordi der så er en plage mindre. Kan du holde din kat for dig selv vil
din kat ikke blive trafikdræbt og heller ikke udgøre en plage for
andre.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-06 15:11

S. Hansen wrote:
> [...]
> fordi der så er en plage mindre. Kan du holde din kat for dig selv vil
> din kat ikke blive trafikdræbt og heller ikke udgøre en plage for

Okay jeg giver op

Jeg tror det eneste vi kan blive enige om er vores uenighed.

Mvh Tove ;)

Fra : S. Hansen

Dato : 03-08-06 15:28

On Thu, 3 Aug 2006 16:10:35 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Okay jeg giver op

Og betyder det så at du for fremtiden holder din kat inde på egen
matrikel, eller ihvertfald inden for det område hvortil din kat har
tilladelse til at færdes. ????

Hvis ja så har jeg da opnået at få dig gjort til en lovlydig borger,
hvis nej må jeg antager at du er uden for pædagoisk rækkevidde.

Steen
(som absolut ikke syntes det er morsomt at skulle trækkes med naboens
kat)

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-06 16:05

S. Hansen wrote:

> Og betyder det så at du for fremtiden holder din kat inde på egen
> matrikel, eller ihvertfald inden for det område hvortil din kat har
> tilladelse til at færdes. ????

For 117 gang Steen, (overdrivelse fremmer jo forståelsen).

*Mine* 2 katte opholder sig *kun* på de steder de har tilladelse til at
færdes. Det må da for pokker være "sevet ind" efterhånden. De opholder
sig 99% af tiden på min egen matrikel og i min egen kattegård, og 1% hos
naboerne, hvor de er meget velkomne. Kan jeg forklare det tydeligere
?????

Mvh Tove ;)

Fra : S. Hansen

Dato : 04-08-06 13:16

On Thu, 3 Aug 2006 17:05:14 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>sig 99% af tiden på min egen matrikel og i min egen kattegård, og 1% hos
>naboerne, hvor de er meget velkomne. Kan jeg forklare det tydeligere

Nej Tove den var desværre ikke sevet ind, jeg havde helt klart den
opfattelse at du mente de frit kunne rende hvor det passede dem.

Undskyld især min forrige kommentar om lovlydighed.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-06 13:27

S. Hansen wrote:

> [...]
> opfattelse at du mente de frit kunne rende hvor det passede dem.
>
> Undskyld især min forrige kommentar om lovlydighed.

Det er da helt ok Steen.

Det hele startede jo "kun" med min forargelse over, hvad jeg syntes var
en malplaceret vittighed.

Så er vi vel gode venner igen - vil jeg formode

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : S. Hansen

Dato : 04-08-06 13:48

On Fri, 4 Aug 2006 14:27:25 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>en malplaceret vittighed.
>
>Så er vi vel gode venner igen - vil jeg formode

Helt bestemt.

Og jo, vittigheden var måske ikke ligefrem placeret det bedste sted,
selvom jeg godt kan forstå at den kommer.

Steen

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:18

> Så synes jeg du lige skal læse Kates indlæg een gang til, det
> forekommer mig at hun skriver at hendes kat må rende hvor den vil.

Nej, så har jeg godt nok formuleret mig dårligt, for det må de lige
præcis ikke. Indtil haven er hegnet ind kommer kattene ikke udenfor
mine døre.
Det er der 2 grunde til:
Den ene er jeg vil ikke samle mine katte op nede på landevejen, hvor vi
alle, mig selv incl., kører meget stærkt, 100km/t er ikke uanmindeligt.
Den anden grund er at jeg selv er træt af katte som pisser på mine
ting, jeg vil ikke have naboens katte ind i mit hjem (det er nok ikke
alle sammen som vil lade kaninen være) og det vil være pokkers
dobbeltmoralsk hvis min kat gerne må rende ind til dig, men din må ikke
rende ind til mig.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-06 08:16

Kate wrote:
> [...]
>
> Nej, så har jeg godt nok formuleret mig dårligt, for det må de lige
> præcis ikke. Indtil haven er hegnet ind kommer kattene ikke udenfor

Ok. Det vil altså sige, at det er indendørs de må rende hvor de vil, og
når du har allergiske gæster, så må de være indforstået med, at der ikke
kan åbnes døre og vinduer. Så er jeg helt med. Jeg kan godt forstå at du
ikke vil have kattene kørt ned, så det bliver dejligt for både dig og
dem når du får haven hegnet ind ( hvilket er en dyr fornøjelse - men
kattene vil elske dig for det). Jeg har 20 m2 kattegård, og den er jeg
rigtig glad for.

Med venlig hilsen
Tove

Fra : Kate

Dato : 06-08-06 08:27

> Ok. Det vil altså sige, at det er indendørs de må rende hvor de
> vil,

Ja, der er næsten ingen restiktioner indendør for kattene. Det er jo
lige så meget deres hjem som mit

> og når du har allergiske gæster, så må de være indforstået
> med, at der ikke kan åbnes døre og vinduer. Så er jeg helt med.

Ja, det er lidt bøvlet med allergikerne. Min veninde har altid været
allergisk og da jeg fik de første katte er klærede hun at hunikke ville
besøge mig mere. Det accepterede jeg, jeg må så bare besøge hende og
det har fungeret upåklgageligt i de ca 17år jeg har haft kat.
Desværre har min søster og niece med årene udviklet allergi og det
giver nogle problemer fordi e bor i Jylland og derfor har svært ved at
komme og besøge mig fordi de skal overnatte.

Så selvfølgelig er der også negative sider ved mit valg af husdyr, men
da min familie alligevel kommer nogle få gange om året, så vil jeg ikke
indrette mit liv efter det.

> [...]
> hvilket er en dyr fornøjelse - men kattene vil elske dig for det).
> Jeg har 20 m2 kattegård, og den er jeg rigtig glad for.

Jeg går også og kan næsten ikke vente til de kommer og hegner ind, jeg
er slet ikke i tvivl om at pengene vil være godt givet ud for mig. Jeg
er født og opvokset i lejlighed og har boet i den slags i 40 år, indtil
jeg købte huset her og jeg lever stort set i haven hele sommeren, men
vil jo også gerne være sammen med kattene.
Desværre er der ikke udsigt til at poda kommer før tidligst til
semptember

Fra : Ragna

Dato : 06-08-06 08:40

>Desværre er der ikke udsigt til at poda kommer før tidligst til
>september

Nå, du endte alligevel med at acceptere tilbudet fra Poda. Der er heller
ingen tvivl om, at du så får en professionel løsning med et hegn, du kan
stole på.
Heldigvis er det også sådan med store udgifter, at de glemmes efter en tid,
men resultatet glæder man sig over længe.
Det er lidt ærgerligt, at du måske må vente til september, men eftersommeren
kan også være fin.
Du kan glæde dig til den dag, hvor kattene kan komme ud. Det er ren lykke at
overvære!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 06-08-06 08:50

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Nå, du endte alligevel med at acceptere tilbudet fra Poda. Der er
> heller ingen tvivl om, at du så får en professionel løsning med et
> hegn, du kan stole på.

Det var også det mine overvejelser gik på. Stadig synes jeg at det er
mange penge, men hvis det kan holde ca 10, som de lader til at
garantere, så kan jeg jo nærmest regne ud at det vil være ca. 100 kr om
måneden og det er jo småpenge i forhold til de andre udgifter man kan
få på kræene (og som jeg har haft på Lante).
Jeg overvejede kort at lave det selv, men tænkte at jeg nok ikke kunne
lave det lige så solidt som nogle proffer kan

> Heldigvis er det også sådan med store udgifter, at de glemmes
> efter en tid, men resultatet glæder man sig over længe.

Ja, det tror jeg du har helt ret i

> Det er lidt ærgerligt, at du måske må vente til september, men
> eftersommeren kan også være fin.
> Du kan glæde dig til den dag, hvor kattene kan komme ud. Det er
> ren lykke at overvære!

Jeg har besluttet at kamareet skal være ladet helt op til den første
dag. Specielt glæder jeg mig til Mowgli's reaktion for jeg tror han vil
få allerstørst glæde af indhegningen når den kommer.

Fra : Ragna

Dato : 06-08-06 09:12

>Jeg har besluttet at kamareet skal være ladet helt op til den første
>dag. Specielt glæder jeg mig til Mowgli's reaktion for jeg tror han vil
>få allerstørst glæde af indhegningen når den kommer.

Det bliver spændende at se deres reaktioner.
Vores Fufu tog udforskningen i etaper. Den første dag nåede han kun få meter
ned i haven, men selvfølgelig er det overvældende pludselig at blive
præsenteret for en stor have, som man ikke kan overskue i et blik.
De næste dage tog han turen langs hækken med den indbyggede hønsetråd,
skarpt forfulgt af mig, hvilket viste sig at være en ret god ide. Nede i
bunden af haven viste der sig nemlig at være et hul i tråden, som han var på
vej ud af, og jeg måtte være brutal og holde ham fast i halen med den ene
hånd, mens den anden hånd blev mast ud gennem hullet og fik bedre fat i
kalorius. Det kostede mig et par skrammer - og en del popularitet, men det
blev genoprettet, efter at hullet var repareret og han fik lov at komme ud
igen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Denise

Dato : 06-08-06 14:28

Kate wrote:>
> [...]
> sommeren, men vil jo også gerne være sammen med kattene.
> Desværre er der ikke udsigt til at poda kommer før tidligst til

Novra, det bliver da spændende når det bliver færdigt, forstår du accepteret
tilbuddet. Ja vi fik jo aldrig noget tilbud, det var for stor en opgave
åbenbart.
Husk og tag nogle billeder til den tid, når kattene for første gang skal i
haven. September kommer hurtigt

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 07-08-06 08:01

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Novra, det bliver da spændende når det bliver færdigt, forstår du
> accepteret tilbuddet.

Ja, jeg brugte den weenkend efter brevet var kommet til at veje for og
imod og tænke mig om, fandt så ud af at det bvar det eneste rigtige for
mig at gøre.

> Ja vi fik jo aldrig noget tilbud, det var
> for stor en opgave åbenbart.

Derfor var jeg også overrasket over at jeg faktisk fik mit tilbud ret
hurtigt. Jeg havde jo tænkt at de måske ikke var for hurtige, men der
gik lige 2 uger fra han var her og måle til brevet kom.

> Husk og tag nogle billeder til den tid, når kattene for første
> gang skal i haven. September kommer hurtigt

Du kan tro der skal tages billeder. Laderen til batterier er fundet
frem og klar til brug

Fra : S.hansen

Dato : 06-08-06 15:26

On Sun, 06 Aug 2006 09:27:11 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
wrote:

> [...]
>giver nogle problemer fordi e bor i Jylland og derfor har svært ved at
>komme og besøge mig fordi de skal overnatte.

Jeg ved at der inogen tilfælde kan gives piller, som en allergier kan
tage inden man besøger et hjem med kat.

Disse piller kan ordineres af en læge, det er dog ikke alle læger der
vil ordinere disse piller.

Hvis det har nogen interesse kan jeg sikkert finde ud af hvad navnet
er.

Steen

Fra : Kate

Dato : 07-08-06 08:04

S.hansen <skidt@tele2adsltdc.dk> wrote in

> Jeg ved at der inogen tilfælde kan gives piller, som en allergier kan
> tage inden man besøger et hjem med kat.

Jeg ved min søster tager noget når hun skal herover, for min mor har
også katte, så det er noget skidt for min søster og niece.
Nogle gange virker de vidst bedre end andre gange, eller også er hun
ikke god nok til at tage dem i tide.

> Hvis det har nogen interesse kan jeg sikkert finde ud af hvad navnet
> er.

Det må du meget gerne, så kanjeg da tale med min søster om dem, om hun
kender dem. Tak.

Fra : S.hansen

Dato : 08-08-06 19:12

On Mon, 07 Aug 2006 09:03:55 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
wrote:

> [...]
>ikke god nok til at tage dem i tide.

>Det må du meget gerne, så kanjeg da tale med min søster om dem, om hun

Aerius 5mG

Skulle være mod høfeber men skulle også hjælpe mod katteallergi.

Er receptpligtig.

Steen

Fra : Kate

Dato : 09-08-06 08:41

> Aerius 5mG
>
> Skulle være mod høfeber men skulle også hjælpe mod katteallergi.
>
> Er receptpligtig.
>
> Steen

Tak, Steen. Jeg vil lade det gå videre til min søster. Det ku' jo være
dejligt om hun kunne holde ud at besøge os, bare engang imellem.

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:13

> [...]
> om Kates kat, så er du villig til at se bort fra loven, hvis den
> blot har "forvildet" sig ind i din have ved en fejltagelse. Moral

Nej, det er jo netop fordi Steen ved at min kat *ikke* skal fistre
rundt på helt frie poter og jeg tager hensyn til mine omgivelser og
loven. Jeg er helt sikker på at Steen ville hjælpe enhver nabo hvis kat
havde forvildet sig når han vidste at katten netop ikke skulle løbe
frit.

Mine katte kommer forhåbentligt ud i haven i løbet af efteråret, fordi
jeg får hegnet haven ind. Da kan jeg jo risikere at en af dem, her
tænker jeg på Mowgli, lige skal lære ikke at kravle i hegnet. Godt nok
kommer der el på toppen, men jeg ved jo ikke hvor opfindsom Mowgli,
eller de andre er. Så vil jeg da sætte pris på at mine naboer vil
hjælpe med at indfange kræet hvis uheldet skulle være ude.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-06 11:48

Kate wrote:

> Jeg synes nu at Steen har ret langt henad vejen. Jeg har selv 3 katte

Kære Kate.

Selvfølgelig har Steen ret i et vist omfang. Har du prøvet at læse
tråden fra begyndelsen, så vil du opleve, at selv jeg har givet Steen
til dels ret. Man skal passe på sine dyr uanset om det er katte, hunde
eller whatever.

Jeg reagerede på den usmagelighed jeg synes det er, at skrive
"vittigheder" som den der her blev præsenteret, og så rullede lavinen.

Jeg er jo nok selv utroligt heldig, at bo på landet i en
parcelhusudstykning med marker til begge sider. Naboerne påstår at, mine
2 neutraliserede katte ikke besørger i deres haver, så det må jeg jo tro
på. Jeg oplever for det meste, at de kommer ind for at besørge i deres
bakker, eller graver lidt i et bed vi har til det samme. Kattene har en
stor kattegård, men er ude fra om morgenen til kl. 17 hvor de får mad,
og så bliver dørene lukket til "den store verden" og indskrænket til
kattegården.

Der kommer da andres katte i min have, og de bliver omgående jaget ud af
mine. Naboens søde lille hund kommer da også ind og hilser på, og den er
totalt ligeglad med kattene. Jeg er meget vild med *alle* dyr, så det er
nok en del af forklaringen.

Men at Steen skriver i et af sine indlæg, at det må glæde folk at se en
dræbt kat, (for så er der jo en plage mindre), det er da vist tegn på et
had der vil noget.

Hvis han ikke kan lide katte, så er det da bare at undgå kattegruppen.
Hvor svært kan det være ???

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:26

> Men at Steen skriver i et af sine indlæg, at det må glæde folk at
> se en dræbt kat, (for så er der jo en plage mindre), det er da
> vist tegn på et had der vil noget.

Jeg tror nu det er lige så meget for at sætte tingene lidt på spidsen.
Men desværre er det jo katten det går ud over når vi som ejere er
uansvarlige. Heldigvis vil størstedelen af dem som skriver i en
kattegruppe elske deres katte nok til at passe på dem, men vi kender jo
alle (til) de uansvarlige som er skideligeglad og bliver kræet kørt
over får man bare en ny. Kastration er for sådan nogle mennesker en by
i Rusland og her kan vi jo kun gøre lidt.

> Hvis han ikke kan lide katte, så er det da bare at undgå
> kattegruppen. Hvor svært kan det være ???

Jeg tror faktisk nogle gange det er sundt at få andres syn på en sag.
Hvis der kun skulle være katteelskere som mener at katten er så dejlig
at den skal kunne færdes alle steder, også i naboen stuer, så flytter
vi jo aldrig noget. Steen skriver jo pænt og ordentligt, og ikke på
nogen måde som en "troll".
Ja, der kom en vittighed, men den slags er jeg immun overfor, jeg har
haft kaniner i over 20år, men en kort overgang som udstiller og avler.
Hvis du vidste hvor sjovt folk synes det er at forære mig opskrifter på
kaninen-ragout og helstegt kanin og fortælle mig hvor godt kanin
smager, så ville du nok slå 5 kors for dig

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-06 08:49

Kate wrote:
> [...]
> over får man bare en ny. Kastration er for sådan nogle mennesker en by
> i Rusland og her kan vi jo kun gøre lidt.

Det kan du jo også se af mine indlæg, at jeg giver Steen ret i. Man skal
passe på sine dyr.

> [...]
> at den skal kunne færdes alle steder, også i naboen stuer, så flytter
> vi jo aldrig noget. Steen skriver jo pænt og ordentligt, og ikke på

Steen skriver som om det er mine katte der generer nogen. Det er det
bliver jeg vred over. Han slutter endda et indlæg med, at han håber at
han har været med til at gøre mig til en lovlydig borger Jeg har
aldrig i hele mit lange liv overtrådt loven på nogen måde, aldrig fået
en fart eller parkeringsbøde (jeg har kørt bil i 32 år), eller været i
konflikt med loven ellers ( ikke engang skattevæsenet . Jeg betaler
min licens og har gjort det altid. Jeg har ikke piratkort til min
parabol o.s.v. så jeg mener selv at jeg er lovlydig. Det er selvfølgelig
nok ikke det Steen mener med lovlydighed, men jeg er dog heller ikke
fejlfri (gudskelov), det er der vist ingen af os der er.

Mine katte er heldigvis velkomne hos naboerne til begge sider. De har
begge små piger, der så gerne vil kæle kattene. Men kattene er sjældent
ret længe hos nogen af dem, og de har aldrig gået ind i deres hus, eller
tisset på deres ting. Modsat kommer den ene nabos lille dejlige hund
herind og bliver leget med og klappet.

> [...]
> på kaninen-ragout og helstegt kanin og fortælle mig hvor godt kanin
> smager, så ville du nok slå 5 kors for dig

Jeg kunne ikke tænke mig at spise kaniner. Smagen er der sikkert ikke
noget i vejen med, men mine børnebørn har haft kaniner som jeg har
krammet. Det er godt at du er immun over for den slags vittigheder. Det
er jeg desværre ikke - det er nok en af mine fejl.

Med venlig hilsen
Tove

Fra : Kate

Dato : 06-08-06 08:29

> Jeg kunne ikke tænke mig at spise kaniner.

Nu synes jeg selv at de faktisk amger udmærket, men alligevel bliver
man så træt af de samme vittigheder at man ikke gider at reagere på
dem, jeg gør i hvert fald.

Fra : S. Hansen

Dato : 02-08-06 11:41

> [...]
>undtagelse bliver brugt i hvert eneste indslag fra den kant og så lige
>:"Bekendtgørelse af loven om vej- og markfred" oven i, så er *den*

Åhh fordi loven går dig imod, er det et usagligt argument, mange andre
mener ellers at kan man refere til en lov er det et meget godt vægtet
argument, men mår man bevist vælger at ignorere loven er man godt nok
langt ude, det kunne være herligt hvis vi alle valgte at ignorere
loven fordi den ikke lige passede os.

Jeg behøver da vist ikke remse op hvilke gode ting det kunne medføre.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-08-06 12:43

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> loven fordi den ikke lige passede os.
>
> Jeg behøver da vist ikke remse op hvilke gode ting det kunne medføre.

Nej du har altid været dygtig, husker du at klappe dig selv på hovedet
jævnligt og tænke

Hey jeg gør sørme noget godt i denne gruppe, jeg har det sååå godt med mig
selv..

Dygtig hmm 4årig eller hvad du nu er ...

Og ja loven er klar - det bør man vide som katte ejer - hvilket du
tydeligvis ikke er, og du interessere dig tydeligt for eet emne.. nemlig at
råbe op.. og du gør det sgu godt..

Fra : S. Hansen

Dato : 08-08-06 08:25

On Mon, 7 Aug 2006 13:43:17 +0200, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Og ja loven er klar - det bør man vide som katte ejer - hvilket du
>tydeligvis ikke er, og du interessere dig tydeligt for eet emne.. nemlig at

I mine øjne er loven også meget klar, men desværre er det en udbredt
misforståelse hos en del kattejer at denne lov ikke gælder for deres
kat, og det forsøger jeg så at råde bod på.

At du så føler dig stødt over det, er ret beset dit problem.

Men jeg håber da det lettede hos dig at du kunne slippe af med surt
opstød.

EOD

Steen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-08-06 14:46

> I mine øjne er loven også meget klar, men desværre er det en udbredt
> misforståelse hos en del kattejer at denne lov ikke gælder for deres
> kat, og det forsøger jeg så at råde bod på.

Glemte jeg at nævne at du er dygtig, husk også at minde dine børn om hvor
dygtig du er, er jo ikke sikkert de ved det..

Evt et stor skilt ved siden af vejen - måske også et hvor du minder dem om
der kører for stærkt at du også har udset det til at være din opgave at være
ham den kloge..

Op på papkassen

Fra : S. Hansen

Dato : 02-08-06 11:32

On Tue, 1 Aug 2006 22:20:37 +0200, "Louise"
<louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> [...]
>har set dig vred på katte og katteejere.. Eller blot ikke kan lide lige

Jeg finder katte uendeligt ligegyldige.

> [...]
>HAn går ind i andres haver, og går på besøg hos naboen, eller mere præcist,
>naboens katte, ligesom de går på visit hos os.

Og hvilket de iflg loven ikke må.

Jeg har ret til at være fri for din kat sådan er det, og det beder jeg
dig om at respektere, kan du ikke det kan jeg blive nødt til at tage
de sanktionsmuligheder i brug som jeg har iflg love. Og jeg vil gøre
det, det kan jeg forvisse dig om.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 16:43

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig om at respektere, kan du ikke det kan jeg blive nødt til at tage
> de sanktionsmuligheder i brug som jeg har iflg love. Og jeg vil gøre

Jeg har aldrig sagt at jeg ikke vil respektere hvis mine naboer klager over
Busters besøg. Jeg fortæller blot om en gensidig aftale mellem min nabo og
jeg om at vores katte kan gå på visit hos hinanden uden problemer. Og de kan
gå fra have til have uden at forlade vores fælles matrikel!

Jeg overvejer faktisk seriøst at få indhegnet haven, men lige nu er det ikke
muligt, og snart vil Buster være inde for vinteren..

MEn, som jeg en gang har skrevet, skal min kat ikke være der på andres
bekostning, men han skal være her i ro og orden. Så skulel det ske at folk
skulle klage over ham eller noget han har gjort vil ejg absolut tage det
seriøst.
Men ligenu holder jeg mig til vores samstemmende aftale om at katte er en
del af vores hverdag herude, bare de ikke gør hele kvarteret til kattebakke,
for så ringer ejendomsfunktionæren efter kattefangeren!
Det må være en aftale du kan lide!! (Desværre er det svært at få den
ironiske tone ind i et NG-indlæg

Fra : S. Hansen

Dato : 03-08-06 08:30

On Wed, 2 Aug 2006 17:43:06 +0200, "Louise"
> [...]

>for så ringer ejendomsfunktionæren efter kattefangeren!
>Det må være en aftale du kan lide!! (Desværre er det svært at få den

Jeg beklager meget da jeg åbenbart har misforstået dig, det jeg
opponere imod er katteejer som ikke vil forstå at deres kat kan være
en stor plage for andre, og deres eneste argument er at fordi det er
en kat skal jeg leve med dette.

Stort undskyld fordi jeg har misforstået dig.

Jeg kan ud fra det her indlæg se at du er en ansvarlig katteejer, som
jeg også godt kunne leve i fred og fordragelighed med.

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:32

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> [...]
> andres bekostning, men han skal være her i ro og orden. Så skulel
> det ske at folk skulle klage over ham eller noget han har gjort

Det er også fint. Jeg har selv boet et sted hvor jeg havde en aftale
med naboen om at hendes kat ikke skulle komme ind til mig, problemet
var så bare at katten ikke lige fattede at den skulle overholde
aftalen. Nu er det heldigt at jeg elsker katte og altid har gjort det,
så vi løste problemet i ro og fred. Katten blev temmeligt våd indtil
han fattede budskabet, men han led da ikke overlast
I mit tilfælde var det kaninhold der gjorde at jeg ikke ville have
naboernes katte ind, men det ku' jo ligeså godt være allergi, eller som
i Steens tilfælde at han simpelthen ikke bryder sig om katte. Det kan
jeg ikke hidse mig op over.

Hvis man kan få gode aftaler med sine naboer er det fint, men der er
desværre ofte nogle som ikke kastrerer fordi "det er jo bare en kat",
det er de folk som ødelægger det for os andre og vores katte.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 11:57

On Mon, 31 Jul 2006 09:48:11 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Kattens natur er jo ikke at flyde i en sofa hele dagen/natten, men at
>komme ud på jagt.

En gammelkendt floskel i mangel af bedre - er der forskel på hunde og
katte i den henseende ?

Hvorfor er hundeejere betydeligt mere ansvarsbevidste end
katteholdere, både over dyret og overfor sine omgivelser ?

> Lige som børn skal ud at lege, klatre i træer eller
>færdes i trafikken (køre på cykel f.eks.).

Sludder - børn hører til i den danske "natur" - det gør katte
overhovedet ikke.

>At lave sikre forhold fot katten vil betyde en begrænsning i dyrets
>bevægelsesfrihed,

Sludder igen, det kaldes bare ansvarlighed fra ejerens side !

Fra : Leyna

Dato : 31-07-06 20:01

On Mon, 31 Jul 2006 12:57:04 +0200, Gert <> wrote:

>En gammelkendt floskel i mangel af bedre - er der forskel på hunde og
>katte i den henseende ?

Ja og nej. Hunde er også rovdyr, men nogle hunde har mere jagtinstinkt
end andre, og en del hunde er blevet rigtige sofadyr. Stadigvæk
behøver hundene dog også motion og udeliv, så de skal altså også
luftes og ikke holdes indespærreti hele deres liv.

>Hvorfor er hundeejere betydeligt mere ansvarsbevidste end
>katteholdere, både over dyret og overfor sine omgivelser ?

Jeg er både hunde- OG katteejer, såeh...

>Sludder - børn hører til i den danske "natur" - det gør katte
>overhovedet ikke.

Så man udsætter altså gerne børn for fare og ulykker uden at være
uansvarlige forældre...?
Det forekommer mig temmelig ulogisk.

>Sludder igen, det kaldes bare ansvarlighed fra ejerens side !

Ansvar betyder altså det samme som livslang indespærring?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-06 10:18

S. Hansen wrote:

> [...]
> reglerne for at holde husdyr, så slap dyrene også for den grusomme
> mishandlig det er at ryge ind under en bil.

Da det jo ikke er første gang du belærer kæledyrsejerne m.h.t. hvordan
de skal opføre sig angående deres dyr, vil jeg kun sige: Du har helt
ret, man skal passe på sine dyr, og såvidt muligt undgå ,at de kommer
noget til eller generer andre. Det samme gælder jo for børnene, og
alligevel kan ulykker ikke undgås.

Når det så er sagt, så må du da vist, selvfølgelig kun hvis du er i
besiddelse af en smule medfølelse, give mig ret i, at man hverken i
hunde- eller kattegruppen bør komme med usmagelige vittigheder så som
hvordan et ihjelkørt dyr kan tilberedes. Der findes jo gruppen for
vittigheder, hvis man absolut skal forsøge at være "morsom".

Hvis du ser på de forskellige indlæg, så er der temmelig tit katte-ejere
hvis kat er bortkommet, så det er nok ikke lige den slags de har lyst
til at læse om.

Dit indlæg er hermed taget "ad notam".

Mvh Tove

Har du tænkt på muligheden af, at det måske var en vildkat der var kørt
ned ?

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 11:48

On Mon, 31 Jul 2006 11:18:26 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Har du tænkt på muligheden af, at det måske var en vildkat der var kørt
>ned ?

Hvornår er der kommet vildkatte til Danmark ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-06 12:18

Gert wrote:

> Hvornår er der kommet vildkatte til Danmark ?

http://www.herningdyrehospital.dk/KV-beskrivelse.htm

Mvh Tove ;)

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 12:42

On Mon, 31 Jul 2006 13:17:54 +0200, "Tove Krieger"

>http://www.herningdyrehospital.dk/KV-beskrivelse.htm

Den holder jo ikke en meter !

Der er jo udelukkende tale om almindelige tamkatte som har fået lov at
formere sig i naturen grundet ligeglade "ejere".

Det er ikke det samme som vildkatte..

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 31-07-06 12:44

SUK

Med venlig hilsen
Mikkel Wangsgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : S. Hansen

Dato : 31-07-06 13:33

On Mon, 31 Jul 2006 11:43:38 GMT, Mikkel Wangsgaard
<borrowbeerKATTE@BAKKEborrowbeer.dk> wrote:

>SUK

Ja jeg syntes også det er trist at folk der påstår de elsker deres
kat, udsætter det for den slags. trist

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 31-07-06 17:21

> Ja jeg syntes også det er trist at folk der påstår de elsker deres
> kat, udsætter det for den slags. trist

oO

SUK

Fra : S. Hansen

Dato : 31-07-06 13:19

> [...]

>ret, man skal passe på sine dyr, og såvidt muligt undgå ,at de kommer
>noget til eller generer andre. Det samme gælder jo for børnene, og

Og jeg må nok med beklagelse indrømme at det nok heller ikke er sidste
gang. Desværre

> [...]
>hvordan et ihjelkørt dyr kan tilberedes. Der findes jo gruppen for
>vittigheder, hvis man absolut skal forsøge at være "morsom".

Heri har du fuldstændig ret, men jeg forstå fuldt ud folks glæde ved
at se en kat der dræbt, for det vil i manges øjne være en plage
mindre. (også mine)

>Hvis du ser på de forskellige indlæg, så er der temmelig tit katte-ejere
>hvis kat er bortkommet, så det er nok ikke lige den slags de har lyst
>til at læse om.

Lige så lidt glad som jeg er når mine unger har fået kattelort på sig
ved at lege i deres sandkasse

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 21:25

> [...]
> mindre. (også mine)

> Lige så lidt glad som jeg er når mine unger har fået kattelort på sig

Så kan du ji dække sandkassen til, så er du desuden også fri for
fugleklatter og andre urenheder i sandet, såsom fx rådden haveaffald og evt
nedfaældsfrugt nu i sæsonen

Fra : S. Hansen

Dato : 02-08-06 11:27

On Tue, 1 Aug 2006 22:25:29 +0200, "Louise"

>Så kan du ji dække sandkassen til, så er du desuden også fri for
>fugleklatter og andre urenheder i sandet, såsom fx rådden haveaffald og evt
>nedfaældsfrugt nu i sæsonen

Fordi vi forlader haven for 5 min skal alt dækkes til ???

Nej under ingen omstændiger.
Folk skal holde deres husdyr hos dem selv, det har de pligt til.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 16:47

> Fordi vi forlader haven for 5 min skal alt dækkes til ???
>
> Nej under ingen omstændiger.
> Folk skal holde deres husdyr hos dem selv, det har de pligt til.

Vil du så også lære dine børn at de ikke på genere andre på andres grund. FX
ved at kaste sten o.lign. ind på terassen???

Fra : S. Hansen

Dato : 03-08-06 08:39

On Wed, 2 Aug 2006 17:46:59 +0200, "Louise"
> [...]

>Vil du så også lære dine børn at de ikke på genere andre på andres grund. FX
>ved at kaste sten o.lign. ind på terassen???

Det er da fuldstændigt uaceptabelt så ja det ville jeg gribe ind
overfor.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 09:32

> Det er da fuldstændigt uaceptabelt så ja det ville jeg gribe ind
> overfor.

Hej Steen

Jeg kan se på dine to sidste svar til mig at vi nu lader til at være mere
enige, end det i første omgang lød til...

Louise

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-08-06 07:13

S. Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg syntes absolut ikke man kan have den store kærlighed til sin kat,
> når man fuldt bevist udsætter sin kat for muligheden for at ryge en

Det er desværre en arbejdsskade som vores gårdkatte må leve med. Til
gengæld får de masser af motion, frisk luft og legekammerater. De
får opfyldt deres jagtbehov og har et varmt fyrrum hvor der altid
står frisk vand og mad.

> Og så kumme man vel også forvente at katteejer sætter sig ind i
> reglerne for at holde husdyr, så slap dyrene også for den grusomme
> mishandlig det er at ryge ind under en bil.

Det er bare ikke så let for gårdkatte som vores.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-08-06 18:13

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Der ligger en død kat på hjørnet af Studievej og Vangen i 9400
> Nørresundby - den har intet øremærke eller halsbånd.
> Hvad gør man?

Man spiser den til aftensmad!!......
....nej vel? ..altså:

Kære gruppe:
Har ovennævnte "Brian" overhovedet svaret på nogle af jeres 37 -uden
tvivl -velmente indlæg , ( "syvogtredive"....??)
.....hmmmm....

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...