De pokkers burrer...
Fra : Mikael

Dato : 28-07-06 20:40

Hej, min lille missemand er kommet hjem idag efter et par dage, og det er jo
dejligt. Da vi bor langt ude på landet, bekymrer jeg mig ikke så meget hvis
jeg ikke ser ham i et par dage...
Nå anyway, da jeg så ham tænkte jeg bare "Det er løgn!" Han var fuldstændig
filtret ind i de der skide burrer, som bare sidder i alt. Han er en blanding
af en main coon og almindelig huskat, så han er lidt lang håret.
Han har som regl ikke noget imod at blive børstet, bare det ikke er for
længe og på maven og halen...
Men det her skidt tager altså lang tid! Jeg har fået dem som sidder på
"oversiden" og halsen, men maven er et stort filt. Jeg har klippet et par
store totter at, men der sidder stadig noget tilbage.
Og halen... den er jeg slet ikke begyndt på!
Er der et eller andet trick til at få dem af, eller skal jeg bare væbne mig
med tålmodighed og så sidde og nulrer dem af? Heldigvis fælder han en del
lige nu, så det var forholdsvis nemt at børste. Men han gider altså ikke at
få børstet halen og maven, og jeg gider ikke få sprættet hænderne op...

Venlig hilsen Winnie

Fra : Anette

Dato : 28-07-06 22:16

Winnie wrote:
> Er der et eller andet trick til at få dem af, eller skal jeg bare
> væbne mig med tålmodighed og så sidde og nulrer dem af?

Åhh sådan et trick ville jeg også gerne kende, men jeg tror kun der er den
sure vej.
Kæle 5 minutter, snuppe en burre, vente til katten vil være med til at kæle
igen, kæle 5 minutter, liste en burre af igen, hente katten ud fra sengen,
kæle 5 minutter, liste en burre af igen, vente til dagen efter når katten
kommer hjem igen med 50 nye burrer, kæle......o.s.v. )

*Suk*...så er mine langhårede hunde trods alt lidt nemmere...tror jeg
nok...nogle gange

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Rex

Dato : 29-07-06 06:50

Jeg er blevet fortalt at man kan komme lidt alm. balsam på kammen, og at det
vil hjælpe... Om det er godt i praksis og for katten må i ikke hænge mig op
på... Der må da være produceret noget til kat, der findes jo utallige
vidundermidler til mine heste...

-Camilla