Andet multimedie
bentjuul 3670
Pixel -> cm
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 20:19

Hvor mange pixel går der til 1 cm?

MVH Peter

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-07-06 21:18

PeterS wrote:

> Hvor mange pixel går der til 1 cm?

Hvor mange kilometer kører en bil på en time?

Der er ikke noget fast tal. Det afhænger helt og aldeles af forholdene.
Prøv at stille dit spørgsmål mere præcist.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 20:57

Toke Eskildsen wrote:
> Hvor mange kilometer kører en bil på en time?
>
> Der er ikke noget fast tal. Det afhænger helt og aldeles af
> forholdene. Prøv at stille dit spørgsmål mere præcist.

Okay, men i Photoshop har jeg et billede som fylder 25 cm i bredden. For at
gøre det nemt vil jeg "Save for web" og derinde ændre størrelsen så det
fylder 5 cm i bredden, men måleenheden er pixel og kan ikke ændres når man
vælger "Save for web". Men jeg fandt frem til, at ca. 140 pixel passede.

MVH Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-07-06 21:29

PeterS wrote:

> Hvor mange pixel går der til 1 cm?

Det kommer an på hvor stor hver pixel er.
Mit digi-cam tager billeder hvor der går 72 x 72 pixels til én inch^2 (2.54
cm^2)

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-07-06 21:35

Lars Jørgensen wrote:

> Mit digi-cam tager billeder hvor der går 72 x 72 pixels til én inch^2 (2.54
> cm^2)

Okay. Dårligt formuleret. Glem det med cm^2

Her er nogle forklarende billeder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image_resolution

--
Mvh. Lars

Fra : Storm

Dato : 28-07-06 23:09

PeterS <nomail> wrote:

> Hvor mange pixel går der til 1 cm?

Toke og Lars har jo helt ret i at pixler ikke har nogen størrelse
undtagen i sammenhæng med en bestemt opløsning.

Beder jeg et af Adobes programmer om at omregne 1 cm til pixels ved en
skærmopløsning på 72 pixels pr inch er svaret: 1 cm = 28 pixels.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Hans

Dato : 29-07-06 09:12

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Beder jeg et af Adobes programmer om at omregne 1 cm til pixels ved en
> skærmopløsning på 72 pixels pr inch er svaret: 1 cm = 28 pixels.

Hvis jeg beder min lommeregner om det, får jeg samme svar. Men bliver nogen
klogere af det?

Fra : mj

Dato : 31-07-06 12:48

"PeterS" <nomail> skrev i en meddelelse
> Hvor mange pixel går der til 1 cm?
>
> MVH Peter

nu har flere svaret.,-

men den konstruktive uddybning må lyde.. " i hvilken opløsning ?"

mvh
MJ

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 20:53

mj wrote:
> men den konstruktive uddybning må lyde.. " i hvilken opløsning ?"

I 1024x768

Fra : Michael Schrøder

Dato : 01-08-06 09:51

PeterS wrote:

> I 1024x768

Det er ikke en opløsning det er en størrelse...

Hvis de 1024x768 pixels vises på f.eks. en 17 tommer skærm så kan man
beregne en opløsning på 77 pixels/tomme...

Kik engang på http://www.thuroe.dk/default.asp?infoId=1439727 selvom det er
ved at være lidt gammelt