Er det kun mine katte der er glade for lid~
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 14:12

Og Hej NG.
Er det kun mine katte der er blevet rigtigt glade for noget regn?

For jeg fandt dem under hver sin busk, ude i haven. her i morges.

Og det styrtede ned. Men ind ville de ikke.
Det virkede med lidt dåsemad Og så gik den store tøreproses igang.
Det klarede de selv, Ja efter jeg havde sagt , *noget meget højt med en våd
kat i sengen.*

Jeg har en ide om at de vasker pelsen i, med, regnvejr? Det er MCO jeg har.

De er nu blevet flotte, i pelsen, efter en tur i regnvejr, ude i haven, med
åben kattelem og åben havedør

Det er nu mærkeligt, at det er svært at kalde sine katte ind, kun fordi de
ligger under en busk, i regnvejr

Jeg ved at det løsner en del underuld med en tur i regnvejr. Så det er nok
derfor.
Tror jeg, Eller er det mine katte der er tossede ?

Ja mange spørsmål, og det kun på 2 katte

Jeg glemte lige at skrive, at da de var tører regnede det stadigvæk. Så de
løb derud igen.
Så der var en tur mere
Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-07-06 14:30

> [...]
>
> Ja mange spørsmål, og det kun på 2 katte
>
> Jeg glemte lige at skrive, at da de var tører regnede det stadigvæk. Så de

Ha, det kender jeg da godt Allan! Mine Maine Cooner har fri adgang til
(indhegnet) haven døgnets 24 timer, og de er da raslende ligeglade med,
om solen bager, det regner eller sneer. Jeg tørrer dem ikke, når de er
våde. Det sørger de selv for, og faktisk behøver de bare ryste sig et
par gange, så er det meste af vandet prellet af pelsen.

Forresten kan de da godt finde på at ligge midt på plænen og snork-sove,
selvom det pøser ned.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 14:48

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Og Hej Hanne

Ja jeg ved de er ligeglade for lidt regn
Men laver de trixet med at få våd 'rigtig våd* yderpels for at blive rene ?
Det er det jeg spørger mig selv om.?

Det er detsamme om vinteren, der ligger de også derude i den indhegnede
have.

Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-07-06 15:24

> [...]
> Det er det jeg spørger mig selv om.?
>
> Det er detsamme om vinteren, der ligger de også derude i den indhegnede

Jeg ved det ikke, men jeg tror det nu ikke. De sørger jo selv for den
"daglige rengøring", og forresten støvbader de jo også på livet løs, og
det bliver de just ikke rene af.

Mon ikke, de bærer med sig, generation efter generation, at de fra
naturens side er "programmeret" til at færdes i al slags vejr, især det
mere barske?
Min huskat skal i hvert fald ikke nyde noget af at være ude i regnvejr,
og hans aner langt tilbage kom jo fra det varme, tørre Syd.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 15:52

> [...]
Klip en masse.

> [...]
> Min huskat skal i hvert fald ikke nyde noget af at være ude i regnvejr,
> og hans aner langt tilbage kom jo fra det varme, tørre Syd.

Hmm så må mine katte jo være dumme
Ja det er de lidt.
Nej jeg tror stadigvæk på at de for vasket pelsen når det er regnvejr.
Hvad er det med støvbadninging ?
Det ved jeg og mine katte intet om
Nej mine løber ud og lægger sig under en busk.
Hvorfor løber de ud i regnvejr og lægger sig under en busk ?

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 31-07-06 09:59

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Hvad er det med støvbadninging ?

Min hedensgangne kat Johan støvbadede ret meget. I naturen støvbader
dyr for at holde utøj nede.
Jeg har endnu ikke fået indhegnet min have så om disse tre synes om
regn ved jeg ikke, men jeg har nu mine tvivl for vand fra bruseren er
noget der kan få dem til at styrte ud fra badeværelset

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 11:23

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regn ved jeg ikke, men jeg har nu mine tvivl for vand fra bruseren er
> noget der kan få dem til at styrte ud fra badeværelset

Ja så lærte jeg lidt idag også. Jeg har nu aldrig haft katte der støvbadede.

Foresten så blev jeg vækket meget tidligt af 2 pladdervåde katte her i nat.
HeHe.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 20:12

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og Hej NG.
> Er det kun mine katte der er blevet rigtigt glade for noget regn?

Nu har det været tørvær et stykke tid. så kattene er ved at blive normale
igen
Men som de dog løb ud i regnen, og lagde sig under en busk

Våde katte i sengen om morgenen er ikke godt

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 28-07-06 20:14

<klip>
<Er det kun mine katte der er blevet rigtigt glade for noget regn?
</klip>

Umiddelbart ville jeg have sagt JA, men så så jeg at Hannes katte også kan
li regnvejr.

Men mine huskatte skal ihvertfald ikke nyde noget, når den første dråbe
falder, pisker de ind i tørvejr, og bliver inde til læææænge efter det er
holde op med at regne.

Igår aftes var Miver ude, og så kom den der skylle ved 1-tiden. Nu har Miver
midlertidigt "glemt" at hun kan benytte kattelemmen til kattegården,
muligvis fordi Goofi bor derude, så da jeg stod op og konstaterede at Miver
ikke var kommet ind, åbnede jeg et vindue, og næsten før jeg fik kaldt
"Miver" kom hun fisende for fuld skrue som om fanden var i hælene på hende.
Desværre fejlbedømte hun så et og andet, eller der var galt/vådt, så hun
sprang op og røg med med et ordentligt bump. Men hun gav ikke op, og kom ind
i 2. forsøg. Og gik direkte i radiatorsengen ...
¨
Sådan kan man også bruge lidt tid om natten på sine katte *gg*

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 20:55

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> <klip>
UH stakels miver lad os håbe at de bliver venner ,eller at det lykkes at
finde et hjem til Gopfi snart.
Mine mivere kan nu godt lide at være i regnvær?

Men sådan er der så meget man ikke forstår.

Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-07-06 21:07

> [...]
> Sådan kan man også bruge lidt tid om natten på sine katte *gg*
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Som jeg skrev til Allan længere oppe, er det KUN mine Maine Coon'er, der
er glade for vand. Husmissen Zulu ville have opført sig akkurat som
Miver. Han går også som den eneste langt uden om de vandpytter, de andre
efterlader, når de har plasket grundigt i vandskålene :>)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-07-06 11:37

Allan wrote:
> Og Hej NG.
> Er det kun mine katte der er blevet rigtigt glade for noget regn?

Hej Allan.

Nej, det tror jeg faktisk ikke. Mine 2 er korthårskatte og de er også
glade for regnvejr.
Jeg glæder mig faktisk til det regner igen, og grunden er Mivser min
neutraliserede hankat.

Han er lige kommet ind fra hvedemarken, der grænser op til vores
baghave. Du skulle se ham Marken er jo godt støvet pga. tørken, og
han ligner noget der er løgn. Han er normalt gråstribet på ryggen og
lidt ned af siderne, mens alt andet plejer at være kridhvidt. Han er
faktisk gråstribet og sort nu. Jeg faldt næsten om af grin, da jeg så
ham, og han stod bare og gloede med sit sorte "fjæs" og var fuldkommen
uforstående. Han ligner grangiveligt en af Disney's banditkatte.

Så jo, det skal blive dejligt med en omgang af "Vorherres brusebad".

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:20

> [...]
> Han ligner grangiveligt en af Disney's banditkatte.
>
> Så jo, det skal blive dejligt med en omgang af "Vorherres brusebad".

I følge vejrudsigten får din miver snart vand.

Og mine er blevet så flotte i pelsen efter en gang naturvask
De har fået rigtig pufpels.
Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-06 13:05

Allan wrote:

> I følge vejrudsigten får din miver snart vand.

Ja - hurra - det hjalp. Nu er han "kun" off-white

> Og mine er blevet så flotte i pelsen efter en gang naturvask
> De har fået rigtig pufpels.
> Mvh Allan

Det er jo kalkfrit vand, så det er noget alle pufpelse har godt af.

Mvh Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 20:54

">> Og mine er blevet så flotte i pelsen efter en gang naturvask

> Det er jo kalkfrit vand, så det er noget alle pufpelse har godt af.
>
> Mvh Tove :)
Jeg vil nu sige at alle pelse har godt af det, uanset længden.

Busters pels er blevet så dejlig blød efter at vaære blevet våd et par dage
i træk
Og Buster er , som nogen måske ved, en vaskeægte gråstribet huskat...

Men han vil helst ikke være direkte i regnen, men ligger inde i et budskads,
og komemr først når det ikke regner mere, uanset hvor meget jeg frister med
godbidder...

Louise