Bortløben kat!
Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 27-07-06 23:00

Hej!

Vores hunkat på 1 år er løbet bort hjemmefra.
Efter ikke at have set hende i 14 dage, har vi nu fået gode
henvendelser på vores efterlysningssedler som vi har ophængt i kvarteret.
Det har ført til at vi nu ved hvor katten
befinder sig. Vi har også set hende, men desværre så er hun ikke meget for
at komme tæt på os, hun har måske haft nogle oplevelser i løbet af de uger
hun har været væk, som har skræmt hende.

Det vi har brug for nu, er gode råd til hvordan vi får lokket hende tilbage.
Hun holder til i en have i nærheden af vores bopæl, og vi har daglig kontakt
med ejerne af haven, som har sat mad frem for at lokke katten til. Hun
kommer da også jævnligt forbi og spiser, men så snart at vi eller de nærmer
sig, løber hun ind i et tæt buskads.

Vi har tænkt på muligheden for at opsætte en fælde á la en rævefælde - hvor
anskaffes de, Inges Kattehjem eller Kattens værn ??

Vi er ved at være temmelig desperate, så alle gode og kreative råd modtages
med glæde.

Med venlig hilsen
Nina & Sebastian

Fra : Anette

Dato : 27-07-06 23:21

Hej Nina og Sebastian

Det lyder som om I har en virkelig skræmt misser - så nærm Jer hende meget
stille og roligt. Giv Jer rigtig god tid, så hun kan nå at få tillid til Jer
igen. Lok hende evt med det foder der er hende absolutte yndlingsspise,
medbring evt hendes yndlingslegetøj, snak blidt med hende.
Det kan godt være at det tager laaaang tid, men giv hende den tid.

Måske skulle I overveje om I selv skal sætte mad ud i jeres have, i stedet
for der hvor hun er nu?

Prøv at være der når det er ved at blive mørkt ( aftal det med ejeren af
haven) Kald blidt på katten.
Vis hende skålen med favoritfoder. Bliv der, selv om hun stikker af - hun
sidder et sted og holder øje med jer, vurderer om hun tør komme tæt på jer.

Det er svært ,men tålmodighed lønner sig.

En fælde ville være at svigte hende og jeg tror det vil tage meget lang tid
før hun kommer over det svigt og tør stole på jer igen.

/ Anette

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-07-06 00:10

> [...]
>
> En fælde ville være at svigte hende og jeg tror det vil tage meget lang tid
> før hun kommer over det svigt og tør stole på jer igen.

Er ikke enig med dig omkring kattefælden, for hun vil ikke forbinde den
med sine ejere. Tværtimod vil det være dem, der lukker hende ud af den,
altså positiv oplevelse.

Men ideen med selv at være på stedet er fin. De skal så sidde ned og
ikke stå eller gå. En siddende person virker nemlig ikke så faretruende.
(Og hav transportkassen i nærheden).

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-07-06 15:29

PS:
Forresten er det også en god idé at sidde med siden til hende (hvis hun
dukker op) og undgå øjenkontakt. Et direkte, stirrende blik er som
bekendt det samme som "trussel om øretæver", i modsætning til, hvis man
blinker og kigger væk (signat om fredelige hensigter).

Nogle af mine katte stikke af, hvis jeg hurtigt går hen mod dem, mens de
nærmest kravler på mig, når jeg sidder ned.

I hvert fald held og lykke!

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 23:33

> [...]
> anskaffes de, Inges Kattehjem eller Kattens værn ??
>

> Vi er ved at være temmelig desperate, så alle gode og kreative råd modtages

Nu hvor det er så varmt, kan folkene så ikke lade døren stå åben med
foder og vand lige indenfor og så gradvis rykke det længere ind i huset,
så de kan komme til at lukke døren udefra?

Ellers kan du foruden IK og KV også spørge dyrlægerne i området, om en
af dem har en kattefælde, du kan låne. Forklar dem problemet.

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 28-07-06 20:27

Så er Bandit endelig kommet hjem

Vi valgte at få fat i en kattefælde fra Inges Kattehjem, og efter kun 5
timer havde vi vores kat fanget. Hun var selvfølgelig bange og blevet noget
tynd (kom hjem på 16. dag), men ellers fejler hun umiddelbart intet. Hun har
spist en masse, og efter 10 minutter var hun igen klar til at kæle med os -
så en fælde kan klart anbefales!!
Hun er dog endnu ikke helt glad for vores anden kat, der ellers er hendes
søster, men det skyldes nok nogle uheld med andre katte, mens hun var på
afveje.

Tak for de gode råd

- Sebastian og Nina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-07-06 21:00

> [...]
> søster, men det skyldes nok nogle uheld med andre katte, mens hun var på

Jubiiiiiiiiii - Dejlig nyhed - Stort tillykke herfra!

Fra : Anette

Dato : 28-07-06 22:00

Sebastian Hoffmann wrote:
> Så er Bandit endelig kommet hjem

NEJJ, hvor dejligt..... forkæl hende voldsomt

/ Anette