Maskinen fryser
Fra : Jesper Johansson

Dato : 19-06-01 09:10

Jeg har en ældre maskine, et Iwilll XA100 bundkort, med en K6/2-500 CPU. Jeg
har købt et GeForce2MX AGP kort, og nu har jeg det problem at min maskine
fryser jævnligt, nogen gange er jeg nødt til at tage strømmen for at få
slukket maskinen. Kan problemet være at AGP porten i mit board ikke kan
klare datamængden? Er der andre der har oplevet samme problem, eller evt
..har en løsning?

Mvh
Jesper

Fra : Mit Navn Det Står Me~

Dato : 19-06-01 18:48

kunne muligvis være en for lille strømforsyner.....bare en tanke......eller
at cpu´en bliver for varm.......er det først kommet efter du har købt
grafikkort???

Jesper Johansson <made@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gn1cu$1bek$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jesper Johansson

Dato : 20-06-01 07:55

Jeps, kørte upåklageligt med mit gamle PCI kort. Hvis det er
strømforsyningen, hvilken størrelse strømforsyning kan så anbefales til en
lille snoldePC som min?

Jesper Johansson <jejo@staff.cybercity.dk>
Cybercity Support <support@cybercity.dk>

Fra : Peter Rinder

Dato : 20-06-01 08:50

En 250W eller lignende skulle kunne gøre det.
Jeg ved nu ikke om det er det der er galt.
Jeg har selv en PC nr. 2 med K6-2 300 og VIA chipset.
Har haft en del problemer med at det ikke kunne finde grafikkortet, når
jeg geninstallerede windows. Har du prøvet alverdens sjove ekstra drivere
til det der VIA chipset? Der er både noget til AGP, til IRQ-styring og måske
også noget mere.

/Peter

Hvis du gerne vil have en anden strømforsyning, har jeg en 250W AOpen,
til at ligge som jeg lige har skiftet ud med en 300W.
Den er kun 2mdr gammel og fejler ingenting.
Du kan bare maile til mig, hvis du er interesseret.

Fra : Jesper Johansson

Dato : 20-06-01 08:57

Jeps, jeg har hente en skov af drivere. Jeg havde selv en del problemer med
at winDOS ikke kunne finde kortet korrekt, enten fandt den ingenting, ellers
gik den ned med et brag ved boot. Var nødt til at nedclocke CPUen for at den
kørte stabilt

Fra : Peter Rinder

Dato : 20-06-01 15:03

Hvilken strømforsyning kører du med nu?
Min gamle K6-2 300 kører med en 200W og den har også
kørt med et Asus V7100 GF2MX et stykke tid - det virkede fint.

/Peter

Hvad skal jeg sige andet end at VIA heldigvis er blevet bedre til at lave
chipsets end dem de lavede dengang!

Fra : Anders Riis

Dato : 19-06-01 22:41

Hvilket Chipset sidder der på bundkortet ?
er det AMD chipset, på gamle bundkort, så er southbridgen ikke god med
AGP-kort, der kører AGP x2 hvis det er dette der er problemet, så er der
ikke andet at gøre end at få et nyt BK også. da fejlen så er i chipsettet.

MVH Anders.