Hjælp - forsvundet kat
Fra : Pia

Dato : 27-07-06 14:11

I må meget undskylde hvis dette er den forkerte nyhedsgruppe at poste
indlægget i, men jeg er helt rundt på gulvet.

Min kat er forsvundet i nat. Han er en indendørs kat og har aldrig været ude
for en dør, men igår var der desværre et åbent vindue som han er kommet ud
af

Bor du eller har du familie i Åbyhøj (Århus) må du meget gerne bede dem
kigge efter denne kat:
http://www.123hjemmeside.dk/ragdoll/1012809

Hilsen Pia

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 14:32

> Min kat er forsvundet i nat. Han er en indendørs kat og har aldrig været
> ude for en dør, men igår var der desværre et åbent vindue som han er
> kommet ud af

Hvorlænge har han været væk?

Et godt tips er at gå ud iaften når det bliver stille henad ved 22-23 tiden
og rasle med noget mad...kalde og ikke mindst lytte. En typisk indekat, vil
ikke løbe langt væk, men tværdigmod nok mere gemme sig lige i nærheden og så
vente på at mor finder ham.

Prøv naboer, kik i nærheden - i kælderskakte, bag kasser, skraldespande, i
udhuse, og så stil hans livret frem ved hoveddøren...

Lav plakater med med billede på, efterlys på dyrenes beskyttelses hjemmeside
og andre tilsvarende sider, men prøv at se om han ikke dukker op i aften :)
Udlov en dusør så du kan lokke folk til at holde øje efter ham...

Krydser fingre for det :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 14:53

> Hvorlænge har han været væk?

Undskyld, overså lige du skrev siden i nat.....men mine råd er stadigvæk de
samme :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 14:51

> [...]
> af
>
> Bor du eller har du familie i Åbyhøj (Århus) må du meget gerne bede dem

Hvordan bor du Pia? Hvis vinduet ikke er højere fra jordniveau, end han
også kan hoppe ind, er det højst sandsynligt, at det også er dér, han
vil prøve at komme ind igen, så lad endelig vinduet stå åbent. Hvis det
kan være dig en lille trøst, har der lige været et indlæg på et andet
forum om en kat, der også var hoppet ud af et vindue. To dage efter
hoppede den ind igen af det samme vindue.

Du har også - ud over det allerede foreslåede - at efterlyse ham med
billede og beskrivelse på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk

Men som sagt: Stem dørklokker, opsæt efterlysninger i de nærliggende
butikker, kontakt dyrlægerne i området, og udlov en dusør til kvarterets
børn.

Med venlig hilsen og held og lykke!
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia

Dato : 27-07-06 16:11

Hvor er i søde Jeg prøver også at holde humøret oppe, men det er svært
når man ved at ens lille pus er ude i den store verden.

Tror desværre ikke han kan hoppe ind igen af vinduet, da jeg godt nok bor i
stuen men den er hævet, så der er alligevel 1.70 op til vinduet.

Men trappeopgangen står åben og vores lejlighedsdør.

Tja man måtte slet ikke have kat i bygningen, men det kan jeg altså ikke
tage mig af lige nu - han skal bare hjem.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 17:10

> [...]
>
> Tror desværre ikke han kan hoppe ind igen af vinduet, da jeg godt nok bor i
> stuen men den er hævet, så der er alligevel 1.70 op til vinduet.

Så må du under et eller andet påskud sætte et bord el.lign under vinduet.
Sæt evt. en seddel på, at det bliver afhentet af din bror, eller at det
skal males. Bare et eller andet, for jeg er meget sikker på, katten vil
prøve at komme den vej ind.

> Men trappeopgangen står åben og vores lejlighedsdør.

OK, bedre end ingenting. Men så må I snakke højt, så han kan høre jeres
stemmer.

> Tja man måtte slet ikke have kat i bygningen, men det kan jeg altså ikke
> tage mig af lige nu - han skal bare hjem.

Hvis nogen "får ondt", kan I så ikke sige, det er en kat, I har i pleje
pga. ejerens ferie?

Med venlig hilsen med krydsede tæer og fingre

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 27-07-06 23:04

Jeg ville også klart anbefale at sætte plakater op - med billede af katten.
Min ene kat er lige nu også væk, men vi har fået mange henvendelser på vores
plakater, og har nu styr på, hvor hun holder til. Selvom man føler sig lidt
led ved at sætte plakater op med, at man altså har mistet sin kat, så gør
det med det samme!

Held og lykke, og jeg ved, hvor hårdt det er at holde humøret oppe, men
vores er væk på 15. dag, men stadig i live og til "at finde".

- Nina

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 28-07-06 20:33

Efter 16 dage er vores indekat netop blevet fanget og efter 10 minutter var
den kælen og glad, så det kan tage noget tid, men hold modet oppe.

Jeg anbefalede tidligere plakater med gode billeder, det holder jeg fast i.
Men har du en idé om, hvor katten er, så kan du sætte en kattefælde op, hvor
katten lokkes ind med mad, og en låge klapper ned, når den er inde i kassen.
Vi lånte vores hos Inges Kattehjem (1000 kr. i depositum), men nogle
kommuner skulle have, så man kunne låne. Vi havde succes efter kun 5 timer.

Held og lykke, vi krydser fingre herfra!

- Sebastian og Nina

Fra : Pia

Dato : 01-08-06 09:07

Hej Alle

Efterlysningsplakater hjalp.

Jeg har lige fået min kat igen. Han er lidt mager men ellers ved godt mod

Tusind tak for hjælpen

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-06 09:19

Pia wrote:
> Hej Alle
>
> Efterlysningsplakater hjalp.
>
> Jeg har lige fået min kat igen. Han er lidt mager men ellers ved godt
> mod
>
> Tusind tak for hjælpen

Ih altså, hvor er jeg glad på dine vegne. Pyt med at han er mager, det
får du hurtigt rettet op på. Og så.............prøv at sætte en ramme
med et net for vinduet, når du er nødt til at lufte ud. Det er ikke så
dyrt at få lavet.

Godt at du er glad igen.

Med venlig hilsen

Tove :)