Killing bruger kun delvist kattebakke...?
Fra : Maria Just

Dato : 27-07-06 13:18

Hej!

Vi har lige fået os en lille killing (en lille uge siden) - og hun
bruger fint kattebakken, sådan da... Der virker ikke som om den tisser i
den, og det undrer vi os jo lidt over, eftersom den drikker en del
vand... Men vi synes heller ikke at vi kan se/lugte noget tis rundt om i
huset (?)

Er der nogen der har en idé om hvad årsagen kan være?

Med venlig hilsen
Maria Just
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 14:40

> [...]
> huset (?)
>
> Er der nogen der har en idé om hvad årsagen kan være?

Hvilket gris bruger du? Hvis det ikke er "klumpende", kan den ekstreme
varme godt forårsage, at det hurtigt fordamper. Det er trods alt ikke så
meget tis ad gangen, sådan en lille størrelse producerer. Bruger du det
samme grus som hendes opdrætter? Og pølser hun ellers i bakken?

Ellers må du holde godt øje med hende, især når hun har sovet og spist.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 14:52

<klip>
> Hvilket gris bruger du?
</klip>

Åh Hanne altså, det MÅ jo være en tisse-gris....*hikker af grin*

Tusind tak for et godt og sødt lille grin her i varmen :))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 15:08

> [...]
>
> Tusind tak for et godt og sødt lille grin her i varmen :))
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Jamen bare herligt, at jeg kan være ufrivilligt morsom (Har nemlig svært
ved at være det bevidst). Og så fik jeg da selv grinet med :>))

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Maria Just

Dato : 27-07-06 15:01

> [...]
> samme grus som hendes opdrætter? Og pølser hun ellers i bakken?
>
> Ellers må du holde godt øje med hende, især når hun har sovet og spist.

Vi bruger noget der hedder BioKat, som hende jeg købte den af også
brugte... Ved ikke helt om det vil klumpe (har jo ikke rigtig set
det...), men hun bruger ellers flittigt bakken

Men ja der kan jo være noget om det med varmen...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 15:26

> [...]
> det...), men hun bruger ellers flittigt bakken
>
> Men ja der kan jo være noget om det med varmen...

Du kan jo prøve at hælde lidt vand på. Så finder du ud af, om det klumper.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-07-06 15:52

Maria Just wrote:

> [...]
> huset (?)
>
> Er der nogen der har en idé om hvad årsagen kan være?

En af vores killinger har været lidt problematisk omkring at tisse i
bakken. Han pølser fint dér. Vi har derfor trænet lidt med ham. Placeret
ham i bakken og stimuleret ham lidt i numsen, så plejer han at tisse.
Det virker som regel altid lige efter spisetid. Prøv at se.

Vi bruger noget groft, økologisk, ikkeklumpende kattegrus. Det er stort
set ikke til at se i det, lidt efter de har tisset.

Mvh
Kevin Edelvang