Hvor meget væske i sommervarmen til småbør~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-07-06 12:33

Hvor meget væske bør en aktiv pige på 2½ indtage i løbet af en dag? Går ikke
udfra det er 4-5 liter som os voksne ;)

Hun får seføli når hun spør men hvor meget er normen i den alder når vi har
det så varmt som nu?

Fra : Holst

Dato : 27-07-06 12:41

Martin Nielsen wrote:

> [...]
> udfra det er 4-5 liter som os voksne ;)
>
> Hun får seføli når hun spør men hvor meget er normen i den alder når vi har

Hun skal have så meget, at hun ikke bliver træt, får ondt i hovedet og
andre symptomer på vandmangel. Hun skal have så meget, at hun fortsat
tisser og tisser lyst.

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-07-06 07:23

Martin Nielsen skrev:

> [...]
> udfra det er 4-5 liter som os voksne ;)
>
> Hun får seføli når hun spør men hvor meget er normen i den alder når vi har

Vi har givet vores datter på 16 mdr en drikkedunk. Det er noget der
giver noget selv om hun bare tager små slurk ind i mellem. Vi tilbyder
hende stadig væske fra kop løbende i løbet af dagen. Vel ca hver
anden time ca. vil jeg tro - det kan også være det er hypigere.

LN

Fra : Sabina H.

Dato : 28-07-06 16:25

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> Går ikke udfra det er 4-5 liter som os voksne ;)
>
> Hun får seføli når hun spør men hvor meget er normen i den alder når

jeg vil vurdere at hun skal have 1-1½ liter om dagen, afhængig af varmen og
aktivitetsnivau....ud fra hvad jeg har kunne google mgi til ;)
væsken inkluderer naturligvis også væske i føden, så vandholdige frugter er
også en god måde at lokke mere væske i hende på....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk