At sætte password på websted.
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 27-07-06 09:57

Hej

Jeg har en side med en masse familiebilleder. Da jeg ikke har
været opmærksom på at udelukke søgerobotterne, kan jeg se på min
statistik at "fremmede" IP adresser har været på besøg.

Dette vil jeg meget gerne undgå - som sagt er det familiebilleder
der kun er lagt på nettet til familien.

Jeg har fundet denne artikel:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp#password

Jeg har kopieret det der står i første boks og lavet en fil -
formular.asp

Det samme har jeg gjort i den næste og lavet login.asp
Dog har jeg ændret password og login samt rettet "link til
beskyttet fil" til index.htm

Den tredie boks vedr. de dokumenter forstår jeg ikke?
Hvad skal indsættes og hvor?

Iøvrigt er jeg ret overbevist om at de 2 første bokse heller ikke
er korrekt lavet.

Hjælp!

MvH
Ulrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-07-06 11:34

Ulrik Christensen skrev:

> Det samme har jeg gjort i den næste og lavet login.asp
> Dog har jeg ændret password og login samt rettet "link til
> beskyttet fil" til index.htm

Hvis loginbeskyttelsen skal have nogen effekt, skal du ændre alle
dine htm/html-filer til asp-filer. Vær opmærksom på at links så
også skal opdateres.

Det letteste er måske at generere et nyt album baseret på asp-
filer. Det er muligt at du kan finde et færdigt album med support
for login på nettet.

> Den tredie boks vedr. de dokumenter forstår jeg ikke?
> Hvad skal indsættes og hvor?

Linjerne øverst i boksen:

If Session("login") <> "JA" Then
Response.Redirect "formular.asp"
End If

- skal indsættes på alle sider der skal være beskyttet. Det er en
god ide at gøre det via en includefil - så kan man let ændre
formularsiden eller detaljer vedr. login'et hvis det er nødvendigt.
Men som nævnt før virker ovenstående beskyttelse kun på asp-sider..
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 27-07-06 11:51

Okay. Så var det lidt mere omstændigt end jeg havde forestillet mig

Og så alligevel kan det gøres på nogle timer, så mon ikke aftenen og
natten kommer til at gå med det.
Der er ikke mere end ca 10 sider.

Tak for svaret - jeg prøver om jeg kan få det til at virke.