manglende pelspleje
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-06 07:41

I går aftes da jeg skulle kalde raggierne ind fra haven, manglede
albert..jeg tog anthon ind, og gik om i baghaven for at se efter ham der.
han sad så og "snakkede" med en anden kat, som jeg ikke har set
før.(nabokattene kan godt komme ind et bestemt sted i haven, men mine kan
ikke komme ud, -er for tunge i R...) men denne kat så mildest talt jammerlig
ud, jeg vil gisne på at det var en ung mco/blanding, eller skovkat/blanding,
havde duske på ørene, og et forholdsvist stort hoved, jeg tvivler på at den
var fuldvoksen, men killing var den ikke.
den var makreltabby?? sort og grå stribet og delvist i sommerpels, men
resten af det der skulle være fældet/redt ud, var samlet på store fastgroede
plamager, på ryg, sider og specielt halen var storslem, fuldstændig
sammenfiltret og jeg kunne slet ikke finde "en løs ende". ja, jeg kunne nemt
komme til den, da den kom med det samme da jeg satte mig ned for at se
nærmere på ulykken.
jeg fik en del af ryggen, men kunne ikke komme til halen. den virkede
irriteret over halen. jeg så ingen øretato og den havde ikke halsbånd.
kønnet fik jeg ikke set efter inden albert synes at den var lige familiær
nok og jagede den på porten..
jeg gik ud igen efter at have lukket albert ind, men den var væk.

jeg har mest lyst til at få fat i den igen, og give den en tur med saks og
rullekammen, for derefter at sætte et halsbånd på den og sende den hjem med
en seddel på om min mening om den sag.

er det mig der er sippet?

jeg tænker jo specielt på denne varme, spyfluer, der er sikkert fugtigt og
muligvis sår under knuderne i pelsen det kan jo være fatalt hvis den ikke
kommer af med dem, eller hvad?

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-06 07:55

glemte lige at nævne, at den var tynd..

mvh. marie

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 09:23

> [...]
> muligvis sår under knuderne i pelsen det kan jo være fatalt hvis den ikke

Nu ved jeg ikke, hvor i landet I bor, men jeg mistede sidste år en Maine
Coon pige, mens hun var til parring i Jylland. Det blev sagt mig, at hun
stak af sammen med den han, hun skulle parres med. - Min pige er nem at
genkende, for hun har en ekstra tå på forpoterne "tommeltotter".

Ellers er der en del, der efterlyser deres semilangshårskatte (Maine
Coon og Skovkatte samt blandinger) både på www.dyrenesbeskyttelse.dk og
www.dyrenettet.dk Prøv at kigge derinde. Der er både beskrivelse og
billeder af kattene. Vær også obs på, at kattene kan være kommet meget
langt væk fra det sted, de forsvandt.

Og nej, du er ikke sippet. Filtrene bliver større og større og kan til
sidst trække kødet i stykker på katten, så under alle omstændigheder vil
jeg indtrængende henstille til dig om at få fat på katten og evt.
aflevere den til en dyrlæge for at få den barberet ned og undersøgt for,
om den er chippet.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-06 09:55

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:YJ_xg.12> Nu ved jeg ikke, hvor i landet I bor, men jeg mistede sidste
> [...]
> jeg indtrængende henstille til dig om at få fat på katten og evt.
> aflevere den til en dyrlæge for at få den barberet ned og undersøgt for,

------------------------

selvfølgelig vil jeg da få fat i den igen, når og hvis jeg ser den.. om ikke
andet så må den da gerne bo her, hvis ellers en sammenføring med hunde og
katte kan gå.

jeg har sat transportkasse klar, så jeg håber at jeg ser den igen. har
spekuleret på den stakkels kat lige siden, kan ikke have sådan noget.''

jeg bor på bornholm.

mvh. marie

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 10:08

> [...]
>
> jeg har sat transportkasse klar, så jeg håber at jeg ser den igen. har
> spekuleret på den stakkels kat lige siden, kan ikke have sådan noget.''

Kan du ikke sætte noget mad og vand uden for hegnet på det sted, katten
kom ind?

PS: Har prøvet at sende dig en mail, men den kom retur - kunne ikke
afleveres.
Jeg skrev bl.a. "Hvis du går ind på www.dyrenettet.dk , skal du øverst
til højre trykke på annoncer og derefter klikke på billedet af Katte.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-06 10:34

> [...]
> Jeg skrev bl.a. "Hvis du går ind på www.dyrenettet.dk , skal du øverst
> til højre trykke på annoncer og derefter klikke på billedet af Katte.

-----------------

jeg satte både mad og vand ud til den i går aftes, og der var spist godt
halvdelen her til morgen, men her render en del katte rundt, så om det er
den eller nogle af de andre banditter ved jeg ikke.
jeg går på jagt i savnede misser..

mvh. marie
big@cityfjerndette.dk
fjern dette

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 12:13

<klip> jeg har mest lyst til at få fat i den igen, og give den en tur med
saks og
> rullekammen, for derefter at sætte et halsbånd på den og sende den hjem
> med en seddel på om min mening om den sag.
</klip>

Glimrende idé, bare sæt i gang!
og vent så 7 dage, er der så ingen der henvender sig, så må du opfatte den
som herreløs, og beslutte hvad der skal ske med den....

Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Søger hjem til Goofi:
http://hei.homepage.dk/goofi.html
en lystig, elske-dejlig lille dreng på 10 mdr.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-06 06:59

ÆV!
jeg var meget obs på katten i går, specielt i går aftes, hvor albert igen
var tusset ud i baghaven og sad samme sted som da han "snakkede" med den
omtalte kat. jeg bevæbnet med transportkasse, mad og vand igen.
men jeg sad der længe, jeg listede rundt i området, raslende med mad,
kaldte forsigtigt men intet resultat.
til gengæld fik raggierne hilst på vores havepindsvin..den kan også godt
lide olivers kattemad..(-;
sjovt at iagttage deres adfærd, når de møder sådan en nålepude..GG..

men vi må bare holde øjene åbne igen i dag, jeg håber virkelig at den kommer
igen.
har talt med min dyrlæge, som gerne ser på den, han er selv maine coon ejer,
og det kunne han da heller ikke lide at der rendte sådan en rundt.

mvh. marie