Definerer længden på fleksible bokse?
Fra : Lindkold

Dato : 26-07-06 22:34

Hej NG,

På siden:
http://www.genuaclinic.dk

har jeg lagt teksten ind i fleksible bokse (grå kant med runde hjørner) der
udvider sig i lægnden når tekststørrelsen forøges (til en vis grad).

Men er der nogen måde at justere længden ved normal tekststørrelse så
boksene har samme længde - uden at definere en fast længde på hele div'en,
da jeg selvfølgelig vil beholde fleksibiliteten når tekst-størrelsen ændres
??

stærk modstander af "overskuds-kode" og helst vil definere alt i CSS eller
til nød med en style i html'en, vil jeg meget gerne undgå denne løsning.

af brugerne er lykkeligt uvidende om dette og det ikke har nogen indflydelse
på sidens funktionalitet overhovedet.

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Holst

Dato : 26-07-06 22:41

Lindkold wrote:

> [...]
> da jeg selvfølgelig vil beholde fleksibiliteten når tekst-størrelsen ændres

DR gør det vist på http://www.dr.dk/nyheder, men der er vist noget med,
at det er en efterfølgende justering via JavaScript.

Jeg har ikke forstand på det, så du må selv kigge og forstå, for jeg
forstår det givetvis ikke.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-07-06 23:25

Lindkold wrote:
> [...]
> til nød med en style i html'en, vil jeg meget gerne undgå denne løsning.

Artiklen

http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php#equal

viser, hvordan du kan lave det sådan at flere kolonner /ser
lige høje ud/.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Lindkold

Dato : 27-07-06 00:23

"Jørgen Farum Jensen" skrev ...

> Artiklen
>
> http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php#equal
>
> viser, hvordan du kan lave det sådan at flere kolonner /ser
> lige høje ud/.

Tak det ligner det jeg leder efter...og kan læse hvad der står men kan ikke
lige gennemskue ideen ;-(

Vil jeg kunne lave det samme med 2 seperate bokse som på www.genuaclinic.dk
der ikke deler samme baggrunds-gif (forskellig bredde)?

Og skal det forståes sådan - at istedet for at sætte en
baggrunds-gif(øverste del af baggrunden) på min <h2> i hver div og en anden
baggrunds-gif (nederste del af baggrunden) på hver div (divLeft og
divRight), at så er den ene erstattet af en baggrunds-gif på selve
divContainer (f.eks. den nederste del af den grå ramme med runde hjørner)?

Lindkold
--
www.lindkold.dk