uønskede linjeskift ved JavaScript i xhtml~
Fra : kristian ulrik ander~

Dato : 26-07-06 21:55

hej jeg er helt grøn i xhtml samt javascript men, mit xhtml.
dokment er valid i henhold til w3c og scriptet som er hjemmelavet
og meget enkelt virker også.
problemet er at jeg ikke kan få tekst og scriptet til at stå på
en linje der er sikkert en meget enkelt løsning men jeg har ledt
efter dem forgæves.
håber i kan hjælpe med venlig hilsen kristian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : kristian ulrik ander~

Dato : 26-07-06 21:59

jeg er lige lidt glemsom her er siden

http://www.spirituelpsykoterapi.dk/index2.html

http://www.spirituelpsykoterapi.dk/spirituelpsykoterapi.css

http://www.spirituelpsykoterapi.dk/kristina.js

så skulle den værer der undskyld

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-07-06 22:25

kristian ulrik andersen wrote:
> jeg er lige lidt glemsom her er siden
>
> http://www.spirituelpsykoterapi.dk/index2.html

Hvis du skriver teksten i en enkelt <p> i stedet for i 2 med en div imellem,
og undlader at udskrive en div i scriptet (sæt evt. klassen på a hvis den er
vigtig) så burde det komme på samme linie:

type="text/javascript"></script> dette skulle gerne stå på een linje</p>

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-07-06 22:22

kristian ulrik andersen skrev:

>problemet er at jeg ikke kan få tekst og scriptet til at stå på
>en linje der er sikkert en meget enkelt løsning men jeg har ledt
>efter dem forgæves.

type='text/javascript'></script></span>dette skulle gerne stå på
een linje</p>

Skift <div> til <span> i dit javasscript.

PS. Hvorfor bruger du javasscript til at inkludere indhold med?

Du må kunne bruge ssi på dit webhotel og det er langt at
foretrække.
--
Kerim
Har du brug for et Montana reolsystem?

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-07-06 22:30

Kerim Ellentoft wrote:
> PS. Hvorfor bruger du javasscript til at inkludere indhold med?
>
> Du må kunne bruge ssi på dit webhotel og det er langt at
> foretrække.

Tjah, jeg kan forestille mig at det er et mere effektivt værn mod
email-høstere end ssi.

Fra : kristian ulrik ander~

Dato : 26-07-06 22:47

jep nu virker det det var jo ganske enkelt
jeg havde lavet class pga. nedarvning men det forsvant

http://www.spirituelpsykoterapi.dk/index3.html
http://www.spirituelpsykoterapi.dk/kristina2.js

har jeg misforstået noget man kan da ik bruge <span> i xhtml. eller
hu ?

nå men nu vil jeg regne altså på løsninger på at skjule
e-mailadresser

tusiende tak for hjælpen
m venlig hilsen kristian ulrik

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 27-07-06 10:36

Ja, du har bestemt misforstået noget. der er intet til hinder for at
bruge <span> </span> i xhtml.