phpMyAdmin
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-06-01 08:57

Hej,

Jeg prøver at bruge subj., til at lave et felt i en MySQL database, som skal
indeholde et unikt brugerid, altså en autonummerering. Men når jeg vælger
ENUM i phpMyAdmin får jeg flg. fejl:

SQL-query:

CREATE TABLE tabelnavn (brugerid ENUM not null )
MySQL said: You have an error in your SQL syntax near 'not null )' at line 1

Hvad gør jeg galt?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas Olsen

Dato : 19-06-01 10:00

> CREATE TABLE tabelnavn (brugerid ENUM not null )

Mener du skal bruge

brugerid auto increment not null

Eller noget i den retning ...
mvh Thomas

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-06-01 10:33

> Mener du skal bruge
>
> brugerid auto increment not null

CREATE TABLE tabelnavn (brugerid ENUM not null AUTO_INCREMENT )

MySQL said: You have an error in your SQL syntax near 'not null
AUTO_INCREMENT )' at line 1

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bo Overgaard

Dato : 19-06-01 10:49

Hej Rasmus

Hvad er pointen i at bruge ENUM til en Auto_increment. Det kan godt være det
er mig der er en novice, men jeg ville nok have valgt en int.

Mvh

Bo Overgaard

Fra : Steen Berg Andersen

Dato : 19-06-01 11:36

Hej,

Det synes at være en konsekvent fejl, når du prøver at bruge ENUM. Har
testet
det flere gange, og får fejl hver gang.

Jeg vil forslå, at du bruger INT (alternativt BIGINT, hvis det er en stor
løsning) til
bruger id, med mindre der er tungtvejende grunde til at bruge ENUM.

mvh.
Steen Berg Andersen
Systems Developer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-06-01 14:39

> Jeg vil forslå, at du bruger INT (alternativt BIGINT, hvis det er en stor
> løsning)

Der virker som jeg vil have det nu. Ang. INT kontra BIGINT, så kan INT vel
lave i hvert fald et unikt brugerid til 999999 personer, hvis man angiver
Lenght til 6, ikke?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Johan

Dato : 19-06-01 15:43

> Der virker som jeg vil have det nu. Ang. INT kontra BIGINT, så kan INT vel
> lave i hvert fald et unikt brugerid til 999999 personer, hvis man angiver
> Lenght til 6, ikke?

Jaah, eller lad være med at angive length så er det til 99999999999
personer...

mvh

Johan

Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-06-01 13:11

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> CREATE TABLE tabelnavn (brugerid ENUM not null )
> MySQL said: You have an error in your SQL syntax near 'not null )' at line

Øh.. hvad er meningen med at oprette en tabel med kun ét felt, når det nu er
et nøgle-felt?
Som de andre nævner, vælg INT i stedet for ENUM, og angiv feltet til at være
den primære nøgle.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen