Hjælp ønskes (Heidi i Vordingborg måske??)
Fra : LH

Dato : 26-07-06 16:34

Hej.

Kan ikke lige finde din mailadresse - har ellers gemt den. Men kan du
omplacere og evt tage dig af to små hittemisser på 4-5 uger?
De er sat af ved en affaldscontainer ved Keldby kirke på Møn. Hvis ikke de
kan finde nogen der vil tage sig af dem, bliver de aflivet (som andre der
tidligere er fundet samme sted, hvad fanden bilder folk sig ind).
Jeg har sagt ja til at hente dem i morgen tidlig, men kigger rundt på mine
andre katte og jeg har bare katte nok. Ved jeg vil forelske mig i dem og
have svært ved at give dem fra mig igen.
De må ikke skilles ad, men skal ud til et hjem sammen. Jeg ved ikke om det
er hanner eller hunner, det kunne de ikke se. Killingerne befinder sig nu
hos en nabo til containeren, men de kan ikke blive ved med at have dem.
Vil nogen hjælpe? Kattehjemmene er sikkert overfyldte så det er nok håbløst
at få dem ind der.

LH.

Fra : Heidi

Dato : 26-07-06 16:53

<klip>kan du
> omplacere og evt tage dig af to små hittemisser på 4-5 uger?
</klip>

Jeg har jo Goofi gående og vente på nyt hjem, så jeg har ikke palds til to
rollinger, men jeg kan ringe til Inge og høre om jeg må komme ind med dem
på kattehjemmet (det må jeg garanteret godt :)

Det er det bedste jeg kan gøre lige pt.
Jeg ville sætte pris på om du lige ville vøære sød og veje dem?

Lad mig høre om jeg skal sætte i gang med det? Jeg håber du kan komme her
til Vordingborg med dem? jeg har lidt svært ved at klare benzinudgiften hvis
jeg først skal til Keldby og så helt til Glostrup...

Du kan evt. kontakte mig på telefon 51-90 17-18 eller mail ht snabel a
hus.dk

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor, og Goofi's meget tålmodige
plejemor

Fra : LH

Dato : 26-07-06 17:08

Jeg har bil og kan godt komme med dem til Vordingborg. Jeg kan først hente
killingerne i morgen, da dem der tog sig af dem midlertidig ikke er hjemme i
aften. Så jeg kan ikke veje dem før: Der er bare den hage ved det at får jeg
dem ind i mit ejet hjem forelsker jeg mig nok i dem og de kommer ikke
videre!!! Så det skal de helst med det samme hvis det skal være. Men jeg kan
ringe til dig når jeg har hentet dem i morgen tidlig/formiddag (9-10 tiden),
hvis det er ok?
Åh, det er så frustrerende når folk bare smider de stakkels katte ud som
affald. Jeg har ligget vandret siden der blev ringet for om jeg kunne finde
et hjem. Har ringet til Falsters Kattehjem, men der bliver ikke svaret ej
ringet tilbage

LH

Fra : Heidi

Dato : 26-07-06 20:24

<klip> praktiske oplysninger om killingerne

Jeg ringer til Inges Kattehjem ved 10-tiden (de åbner kl. 10) så deromkring
ved jeg besked. Hvis bare Inge er der, så er alt ok, men det kan jeg jo ikke
garantere...men jeg skal gøre hvad jeg kan :)

Hilsen Heidi
søger nyt hjem til Goofi:
http://hei.homepage.dk/goofi.html

Fra : Lotte

Dato : 27-07-06 08:06

Hvis alt andet glipper, kan jeg godt tage imod dem. Jeg har i forvejen
4 hittemislinger i samme alder pt. (Kender i nogen der mangler en
misling om 8 uger)???? Jeg bor ved Slagelse, kan kontaktes via mail

Fra : LH

Dato : 27-07-06 08:32

Hej.

Jeg har hentet dem og umiddelbart beholder jeg dem her hos mig. De er i
hvert fald 8- 9 uger gamle, det tog de sa fejl af. Syntes ikke de skal
videre til et kattehjem nu.
Men er der nogen der vil give dem et rigtig godt blivende hjem, sammen, de
ma ikke skilles ad. De er allerede vandt til udelivet, sa helst et hjem hvor
de kan vare ude inde katte (helst pa landet).
Jeg bor pa Mon.

LH

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 09:28

<klip>
< Jeg har hentet dem og umiddelbart beholder jeg dem her hos mig.
</klip>

OK; og jeg er så totalt til grin, eller hvordan?
Nu har jeg brugt hele formiddagen på at skaffe dem ind på et kattehjem, og
tro mig - det er ikke nemt på denne årstid, og så er du overhovedet ikke
seriøs i din henvendelse til mig. Om ikke andet kunne du I DET MINDST have
kontaktet mig og aflyst det hele!

Venligst tænk dig om inden du beder om hjælp!!

Og held og lykke med at komme af med dem.

/Heidi
Miver og Mulles mor, der er noget PISSED over alt det spildte arbejde, og nu
skal jeg så ringe ind og sige at jeg trods al min tryglen og tiggen,
alligevel ikke kommer med dem *suk* Tror jeg får svært ved at blive taget
seriøst en anden gang.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-07-06 10:29

Heidi wrote:
> [...]
> tryglen og tiggen, alligevel ikke kommer med dem *suk* Tror jeg får
> svært ved at blive taget seriøst en anden gang.

Jeg forstår dig ihvertfald godt. Du er i din gode ret til at blive vred.
Især når man ved hvor svært det er, at få små hittemisser ind på div.
kattehjem.

Allerede da LH skrev, at hun sikkert ikke kunne stå for de små misser,
og lige så sikkert ikke kunne give dem fra sig, da burde
"alarmklokkerne" have ringet hos dig. Du er en fantastisk
katteformidler, og det er både synd og skam, når du bliver behandlet på
den måde. Det ville kun have kostet LH en kort meddelelse i gruppen, at
give dig besked. Hun skylder dig faktisk en *stor* undskyldning. Det er
så bare min mening.

Held og lykke med din fortsatte indsats for hittemisser.

Mvh og et stort kram fra
Tove :)

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 12:15

> [...]
> dig faktisk en *stor* undskyldning. Det er så bare min mening.
>
> Held og lykke med din fortsatte indsats for hittemisser.

Tak for tilkendegivelsen. Håber da at denne Lene Hansen fra Askeby på Møn
har "mandshjerte" nok til at undskylde ulejligheden.

Og tak for opbakning og kram *smil*

Hilsen Heidi
--
http://e-trading.dk

Et gratis auktionssted :)

Fra : LH

Dato : 27-07-06 13:02

Hvorfor fanden opgiver du mit navn og adresse åbenlyst her på nettet - hvad
bilder du dig ind? Er det ikke at gå lige lovlig langt - uden du ved hvad
der ligger bag historien

LH

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 14:06

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor fanden opgiver du mit navn og adresse åbenlyst her på nettet -
> hvad bilder du dig ind? Er det ikke at gå lige lovlig langt - uden du ved
> hvad der ligger bag historien
>
> LH

*plonk*

/Heidi

Fra : LH

Dato : 27-07-06 14:16

Måske du syntes sådan, men jeg bor i så lille et samfund at du lige så godt
kunne have oplyst min fulde adresse telefonnummer m.m. Alle kan sagtens nu
finde ud af hvem jeg er, og det er jeg ikke interesseret i.

LH

Fra : CDJ

Dato : 28-07-06 20:39

On 27/07/06 15:05, in article
44c8ba1e$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "Heidi"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> "LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> *plonk*
>
> /Heidi

Hold da op hvor er du uforskammet...

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 14:12

<klip grimt sprog.....opgiver du mit navn og adresse åbenlyst her på nettet

Alle kan da finde dine data, de ligger offentligt tilgængelige på nettet:

http://mailkatalog.tdconline.dk/

bare indtast din mailadresse :) så hvorfor bliver du så ophidset, så skulle
de da hellere få hemmelig adresse....

/Heidi

Fra : CDJ

Dato : 28-07-06 20:40

On 27/07/06 15:11, in article
44c8bb7a$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "Heidi"
> [...]

> http://mailkatalog.tdconline.dk/
>
> bare indtast din mailadresse :) så hvorfor bliver du så ophidset, så skulle

Hvorfor mente du så at det var din opgave, at lægge de oplysninger her ???

Fra : CDJ

Dato : 28-07-06 20:38

On 27/07/06 14:01, in article
44c8ab33$0$14036$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "LH" <le_ha@privat.tele.dk>
wrote:

> [...]
> bilder du dig ind? Er det ikke at gå lige lovlig langt - uden du ved hvad

Det er ihvertfald dybt uansvarligt, og jeg ville være rasende...

Fra : Svante

Dato : 30-07-06 10:38

Der er vist mere end én her, der burde have en offentlig undskyldning.

Fra : LH

Dato : 27-07-06 13:00

Ved I lige hvad............. når man har med levende dyr og mennesker at
gøre går tingene ikke rigtig som man altid tror og regner med. Jeg blev
ringet op i går med disse katte og de fortæller mig at de er fundet på en
rasteplads og kun er højst 4 uger gammel. Får at vide at de ikke kan spise
selv (jo det kan de men ikke sådan godt nok, som de siger..) da de er så små
sætter jeg noget i værk for at finde hjælp til så små unger, da det er svært
for alle almindelige mennesker at opfostre så små killinger. Får også at
vide jeg ikke kan hente dem i går, da de ikke var hjemme.
Fluks sikre jeg mig mulighed for at få dem akut ind i dag, for som de
beskriver det, ser jeg dehydrerede og udsultede små killinger for mig.
Gudskelov nåede jeg ikke at gardere mig med KMR og andet, da dyrlægerne
havde lukket. For killingerne er så store at de ikke har brug for det.
I dag køre jeg så ud efter dem, og det første der møder mig er en grædende
mand og en kvinde der bare ikke vil have flere katte. Det viser sig at det
ikke er små udsultede killinger. Jo, de er jo små i den forstand, men i
hvert fald mindst 10 og jeg tror også nu de er mere når jeg kigger nærmer på
dem, efter jeg endelig kom hjem. Det tog meget af min tid derude, fordi
manden græd som var det en tvangsfjernelse af et barn jeg kom efter. Da jeg
spurgte hans udlejer (han boede til leje) om han dog ikke måtte beholde dem
var svaret klart nej, de ville blive aflivet hvis ikke de fandt en løsning
nu. Der fandtes to andre katte på ejendommen og det var nok. Kattene var
ganske rigtig smidt af ved en nærliggende rasteplads, men manden havde
passet og plejet og fodret dem i en uges tid. Han var synderknust og græd
hjerteskærende da jeg kørte med dem - og vi taler og en ældre, syg mand som
havde tabt sit hjerte totalt til disse små væsener. Han tryglede og bad om
at han måtte komme og se dem, og her var det så et ja, hvis jeg beholdt dem,
for jeg fortalte ham om alle mine katte og at hvis jeg kunne finde en rigtig
god familie der ville tage dem begge to, så var jeg nødt til at formidle dem
videre. Så jeg har brugt rigtig meget tid på den menneskelige side af sagen
i denne her kattesag, som for mig er vigtigere end at komme hjem og ringe og
give besked m.m. Det er heller ikke lige det man sidder og tænker på, når
man er i den situation. Jeg havde det SÅ skidt med at køre derfra og kan
tude endnu, når jeg tænker på denne mand. Jeg ser ham for mig hele tiden.
Selvom der er mange idioter i verden der ikke behandler dyr godt, så er der
altså også mennesker som har et hjerte - som denne mand nu havde.
Så inden I smider lort i hovedet på mig - så stik lige en finger i jorden og
tænk over at sagen kan have været anderledes end den så ud i går. Fordi man
ikke lige sidder og får skrevet og ringet behøver det jo ikke være fordi man
er ligeglad med hvad i gør og ikke gør, der kan ligesom være ting der gør at
man er forhindret. Jeg har ligget vandret for at få disse katte hjem og få
dem undersøgt for sygdomme inden de kom ind i mit hjem (uanset om de skal
videre eller ej er jeg ikke interesseret i at få sygdomme hjem til mine
andre katte) og så har jeg et arbejde at passe og kan altså ikke sidde ved
computeren hele dagen lang, så da jeg havde hentet de små, som ikke var så
små igen, havde jeg allerede taget fri fra jobbet for at gøre dette, og der
gik længere tid end regnet med. Så hjem og lige fået sat killingerne af og
hurtigt en kort besked lagt på nettet. Og så af sted på arbejde, som jeg kom
meget forsinket til. Er så først lige kommet hjem nu, efter en totalt
mentalt stresset formiddag og morgen, for selvom jeg var på arbejde var
tankerne hos de to små jeg havde måtte sætte af i et helt fremmed hjem og
køre fra med det samme.
Da de er så store har jeg større mulighed for selv at finde et hjem til dem,
det kan man sgu ikke hvis de kun er 4 uger.
Mindre stresset bliver det ikke at jeg midt i jobbet modtager en sms fra
Heidi om at jeg ikke lige havde sendt en sms til hende, men nu havde jeg
altså ikke et mobil nummer så jeg havde den mulighed.
Så kommer jeg nu hjem og finder to "breve" på nettet her om hvor forfærdelig
jeg er ikke at kan give besked og meget andet.
Jeg sidder her med blussende kinder, et hjerte der bliver ved med at hamre
af ren og skær stress.
Jeg kan ikke sige andet end undskyld for åbenbart at have sat noget i værk
hos andre jeg ikke lige var klar over.
Men vend lige tingene engang - og jeg har ikke haft en chance for at få
forklaret sagen før nu. Min tid har ikke været til det.

LH

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-07-06 13:23

Det var en flot indsats - hatten af!
Og kan vi så ikke alle sammen være enige om, at det bedste trods alt er,
at mipserne er sunde og raske, ikke er plejekrævende og slipper for
flere "mellemstationer" før formidling.

Internatet, som i forvejen er overbelastet, slipper for endnu et problem
med plejekillinger og videreformidling og kan helt sikkert bruge den
arrangerede plads til andre trængende mipser.

Jeg har da selv "hoppet på tungen" nogle gange for at finde akut plads
til en kat, og hvor det til sidst endte med, at den alligevel blev på
stedet, selvom jeg havde fundet nyt hjem til den. Indsatsen og
ulejligheden var spildt, men den pris betalte jeg hellere end gerne for
en lykkelig slutning.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 27-07-06 14:21

"<klip>
>Det er heller ikke lige det man sidder og tænker på, når man er i den
>situation.
</klip>

Du skrev i nyhedsgruppen kl. 9.31: "Jeg har hentet dem og umiddelbart
beholder jeg dem her hos mig"

Hvorfor kunne du så ikke lige finde tid til at sende en SMS eller ringe? Jeg
ringede som aftalt kl.10 til Kattehjemmet, havde du lige givet lyd, var
intet sat i værk.

<klip>
> Så inden I smider lort i hovedet på mig...
</klip>

Der er ingen der smider noget i hovedet på dig, andet at det er ubetænksomt
af dig ikke af annullere hvad du selv har sat i værk.

<klip>
Jeg kan ikke sige andet end undskyld for åbenbart at have sat noget i værk
hos andre jeg ikke lige var klar over.
</klip>

Ok, du skrev til mig via nyhedsgruppen følgende: "Men kan du omplacere og
evt tage dig af to små hittemisser på 4-5 uger?" Hertil var svaret
bekræftende.

og senere skriver du: ".. jeg kan
ringe til dig når jeg har hentet dem i morgen tidlig/formiddag (9-10 tiden),
hvis det er ok?"

Hvis du nu siger, du ikke er klar over hvad du har sat i værk, så må du
altså meget undskylde!

Hermed er denne "sag" slut" for mit vedkommende.

-
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor