Missebørn igen.
Fra : Coppi

Dato : 26-07-06 13:15

Det går stadig fint med både missemor og børnene.

Hun har nu flyttet dem, men vi ved hvor de er og kan sagtens komme til at
røre dem og kikke på dem.

Lige et par spørgsmål:

Vi skal jo have hende steriliseret, hvornår gør vi det, jeg har lige ringet
og talt med dyrlægens sekretær og hun siger, at det kan vi roligt gøre nu.
Det synes jeg lyder underligt, killingene er jo kun 12 dage gamle, jeg ved
godt at hun kommer i løbetid straks, men alligevel.
Hun bliver vel meget skræmt over, at skulle famges i en fælde, transporteres
til dyrlæge o.s.v. og børnene får jo ikke noget, at spise så længe?

Er det mig der er pivet ?

Og, så, hvornår skal jeg begynde, at give børnene mad ?

coppi

Fra : Hanne Engermann

Dato : 26-07-06 14:11

> [...]
>
> Er det mig der er pivet ?
>
> Og, så, hvornår skal jeg begynde, at give børnene mad ?

Nej, jeg synes bestemt ikke, du er pivet, og jeg ville vente, til
killingerne er ca. 6 uger gamle. Mormis er sikkert drægtig igen på det
tidspunkt, men som før fortalt, er det alligevel IKKE synd at
neutralisere hende, de hendes moderfølelse for de små kun vågner under
selve fødslen. (Af samme årsag kan det være mere end svært at få en
(især førstegangsfødende) hunkat til at tage sig af sine killinger, hvis
hun har fået dem ved kejsersnit).

Hvis dyrlægen ellers kan sit kram, er det ikke noget problem for
killinger at få lov til at die, selvom deres mor har fået "lynlås" på
maven. Patterne sidder ude i siderne, og "lynlåsen" ligger i en fold
midt på maven. Allivel ville jeg som sagt vente og så samtidig tage
killingerne med, aå de kan blive vaccineret. Du kender af gode grunde
ikke mormis' vaccinationsstatus, og om hun har givet antistoffer videre
til dem.

Med hensyn til at spise, så begynder ungerne selv at spise af missemors
mad, når tiden er inde.

Pøj, pøj

Med venlig hilsen
Hanne Engermann