hvilken firewall
Fra : ascii

Dato : 19-06-01 08:22

davs

jeg har haft en hacker inde på min server og vi nu gerne have en
firewall(ikke en box men et stykke software)
jeg ved ikke hvilken er bedst og ville gerne have nogle tips, et af mine
problemer er at jeg gerne ville kunne sige at en ipadresse eller to skal kan
alt igennem den firewall kan dette lade sig gøre ?

MVH
ASCII

Fra : Kim Nielsen

Dato : 19-06-01 08:37

> jeg har haft en hacker inde på min server og vi nu gerne have en
> firewall(ikke en box men et stykke software)

Kig hellere på sikkerheden af maskinen .. stol aldrig 100% på en firewall ..
feks. hvis du kører linux kan du jo prøve at kigge her ->
http://www.attrition.org/quotes/msoft.html

/Kim

Fra : ascii

Dato : 20-06-01 14:50

ville faktisk meget gerne bare have en firewall

men ved ikke hvilken der er bedst.

har prøver blackice defender

MVH
ASCII

Fra : Kim Nielsen

Dato : 21-06-01 07:32

"ascii" <aklausen@mailme.dk> wrote in message
> ville faktisk meget gerne bare have en firewall
Oki .. men der findes mange .. jeg antager at du bruger windows så .. har
du prøvet zonealarm ? den er gratis og har fået nogle gode anmeldelser ..

/Kim

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-06-01 11:31

"Kim Nielsen" <kn@kevlar.dk> wrote in <news:9gs4c1$2tl$1@sunsite.dk>:

> "ascii" <aklausen@mailme.dk> wrote in message
> Oki .. men der findes mange .. jeg antager at du bruger windows
> så .. har du prøvet zonealarm ? den er gratis og har fået nogle
> gode anmeldelser ..

En anden mulighed er Tiny personal Firewall, som også er gratis og også
har fået gode anmeldelser. Fælles for de to er, at de får det til at
virke fjollet at betale i dyre domme for en personal firewall når de nu
findes gratis og typisk får bedre anmeldelser.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : root

Dato : 28-12-01 11:05

"Niels Callesøe" wrote:

> [...]
> virke fjollet at betale i dyre domme for en personal firewall når de nu
> findes gratis og typisk får bedre anmeldelser.

ipfilter (nej det er ikke kun et ipfilter) til freeBSD, er noget af det
bedste (specielt taget prisen i betragtning). Og ja den kan sættes op til
det du ønsker.
Personligt mener jeg ikke at det er godt at åbne helt for enkelt personer
IP-adr, det er nemt at udgive sig for en anden. Tænk dig om og start med
kun at åbne for ssh, gennem ssh kunne du så fx tunle din vnc el. hva' du
nu vil bruge.

Jannik

Fra : Niels Callesøe

Dato : 28-12-01 11:33

root wrote:

[snip]

> Jannik

Du er godt klar over at du svarer på indlæg der er næsten 6 måneder
gamle, ikke?

--
Niels Callesøe - nørd light
http://www.pcpower.dk/disclaimer.php

Fra : root

Dato : 28-12-01 11:40

"Niels Callesøe" wrote:

> root wrote:
>
> [snip]

> Du er godt klar over at du svarer på indlæg der er næsten 6 måneder
> [...]

jep..

Fra : Alex Holst

Dato : 28-12-01 18:17

root <jaton@orange.dk> wrote:

> jep..

Kan vi faa dig til at deltage i aktive diskussioner i stedet for at spilde
tid med at kommentere doede diskussioner?