Hvordan gås til en Sub på en ASP side?
Fra : John Hansen

Dato : 25-07-06 18:29

Hej nørder...

Jeg skal gå til en SUB (hvor en rutine skal udføres) på en ASP side - ved
klik på en 'knap' eller et 'tekstlink' på selve siden.

Men hvordan klares dette?

På forhånd tak.

John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-06 22:05

John Hansen skrev:

> Jeg skal gå til en SUB (hvor en rutine skal udføres) på en ASP
> side - ved klik på en 'knap' eller et 'tekstlink' på selve
> siden.

Asp-sider er (som websider generelt) tilstandsløse - det vil sige
at når brugeren ser noget i browseren, er hele asp-siden allerede
"fyret af" fra serveren - og hvis brugeren klikker på noget i
browseren, er det en ny side der behandles på serveren og sendes
til browseren (den nye side kan dog godt være den samme som den
gamle).

Derfor skal du skelne mellem den side der viser knappen og den side
der skal kører proceduren når der trykkes på knappen. I browseren
udløser brugerens klik et kald til en asp-side. Det kan enten være
en specifik asp-side (fx slet.asp til sletteknappen, opdater.asp
til opdaterknappen etc.), eller det kan være en samlet side hvor
handlingen er defineret som en parameter (fx
default.asp?handling=slet).

På asp-siden skal man - hvis man bruger samme fil til forskellige
handlinger - kunne aflæse hvad siden skal udføre. Det kan fx ske
ved at hente en værdi fra querystring (handling =
Request.Querystring("handling")). Herefter kan man bruge variablen
til at afgøre hvilke procedurer der skal køres.
--
Jens Gyldenkærne Clausen