Fullrate i praksis
Fra : finn@webhuset.dk

Dato : 24-07-06 15:09

Hey
Efter uge efter uge med ventetid er såvel min kollega som jeg selv
endelig kommet på Fullrate.

Men vores oplevelser med hvad hastigheder vi reelt opnår er utroligt
skuffende. Fullrate er helt vildt søde til at ringe tilbage, tage
telefonen osv, men den virkelige verden med hensyn til hvilken
båndbredde vi OPLEVER er bare sååååå skuffende.

Vi havde begge bestilt 20mbit og det spiller bare slet ikke med de
hastigheder. Min kollega havde den første da 16 mbit, som siden da er
faldet støt og roligt til nu, at køre 1,1 mbit. Min startede og har
her de første dage være hamrende stabil.... på FIRE mbit.

Spørgsmålet er:

Vi er klar over at afstanden til centralen osv har indflydelse, men
hvad ER det EGENTLIG folk MODTAGER af opkoblinger hos Fullrate? Er der
andre end OS der oplever at det er praktisk komplet urealistisk med de
hastigheder som Fullrate markedsfører?

Hvor mange HAR egentlig fået de hastigheder de har bestilt??

Hvad kan man gøre? Er der ikke andet at gøre end at vente på at der
kommer fiber i den bygning man bor i? Nesa er igang i min by, men der
er desværre endnu ikke et tidspunkt på hvornår det er klar der hvor
jeg bor....

Men det kunne egentlig være lidt sjovt at høre hvad folk reelt HAR af
oplevelser med hastigheden på Fullrate's bredbånd - er de fleste helt
vildt glade og har fået fuld drøn på farten? Eller er det en
romantisk DRØM at få stabile hastigheder på over 10 mbit hvis man
bor mere end 1,6 km fra centralen?

overvejer at sætte en afstemning op på min hjemmeside så man kunne
få noget statistik på det her, for jeg undrer mig en hel del over, at
der tilbydes 20 mbit, hvis det dybest set er hamrende urealistisk at
det BLIVER den hastighed man FÅR. Og så kunne det vel også være
lidt sødt, hvis Fullrate ved bestilling gjorde een tydeligt opmærksom
på, at man IKKE skal forvente at få de hastigheder.....

Uanset hvad, så ville jeg mene at den da er hamrende GAL, hvis to
kunder fra samme firma skifter til Fullrate og oplever henholdsvis en
fjerdedel og en 20 del af den bestilte hastighed.....

Fullrate arbejder på sagen siger de - men samtidig påstår de, at
når de måler linierne igennem, så er der pænt god fart på. Men
hvad kan vi bruge DET til, når den VIRKELIGE "surferverden" er, at
hastighederne er så lave, at vi er milimeter fra at vende direkte
tilbage til TDC bredbånd.

anyone?

Finn

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 24-07-06 15:26

finn@webhuset.dk wrote:
> [...]
> faldet støt og roligt til nu, at køre 1,1 mbit. Min startede og har
> her de første dage være hamrende stabil.... på FIRE mbit.
Ikke at jeg nødvendigvis betvivler dine påstande, men hvordan er du
kommet frem til disse tal?

/Sigurd

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-07-06 15:47

finn@webhuset.dk wrote:
> [...]
> telefonen osv, men den virkelige verden med hensyn til hvilken
> båndbredde vi OPLEVER er bare sååååå skuffende.

Jeg fik fullrate i fredags, og det virker fint. Når jeg kobler en fritizbox
WLAN direkte på ADSL'en kan jeg se at ADSL'en kan køre 22/2.3 Mbps. Jeg har
dog kun bestilt 5/0,5 MBit, og det kører fint og stabilt - både med den
medfølgende Zyxel og fritzboxen.

Forudsat at jeg gætter rigtigt på hvilken vej telefonledningerne løber i
jorden bor jeg ca. 1200 m fra centralen i Kgs. Lyngby.

Bor man markant længere fra centralen er det naivt af fullrate at prøve at
levere en 20 Mbit linie. Men giv nu lige fullrate et par uger til at løse
problemerne. Sæt dig ud i solen og spis en is.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : ShutEye

Dato : 24-07-06 17:47

KLIP
> [...]
> MBit, og det kører fint og stabilt - både med den medfølgende Zyxel og fritzboxen.

Lidt ot: På zyxel.dk siger spec's for deres Prestige 2602R(-61 altså pstn) at max upload
er 1Mbit.
Er de informationer bare forældede eller hvad?

> [...]
> Mbit linie. Men giv nu lige fullrate et par uger til at løse problemerne. Sæt dig ud i

Go' ide :) Glæder mig til at se hvordan farten bliver den 26. når jeg får min
10Mbit/1536Kbit

Hygge

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-07-06 22:47

On 24 jul 2006, Jeppe Seidelin Dam wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Forudsat at jeg gætter rigtigt på hvilken vej telefonledningerne
> løber i jorden bor jeg ca. 1200 m fra centralen i Kgs. Lyngby.

Det med afstanden til centralen er vist fuldstændigt ubrueligt i
praksis. Jeg bor praktisk taget så tæt på Borups Alle centralen som
man kan komme til, og jeg kan ikke presse mere end 13 mbit ud af 24
mbit forbindelse.

Der er vist et hav af andre parametre der gør at man ikke bare kan
tro på en "ren" forbindelse bare fordi man bor tæt på centralen.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 26-07-06 07:20

Palle Jensen wrote:
> [...]
>
> Der er vist et hav af andre parametre der gør at man ikke bare kan
> tro på en "ren" forbindelse bare fordi man bor tæt på centralen.

Nu vender du logikken på hovedet. Jeg siger at hvis man bor langt fra
centralen kan man ikke køre 20 Mbit. Er du uenig i det?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-07-06 07:36

On 26 jul 2006, Jeppe Seidelin Dam wrote in

Nej.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Brian K

Dato : 24-07-06 17:30

<finn@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ligger ca 5 km fra centralen (glostrup), jeg havde bestilt 20 mb / 1.5
mb.

Fik 8 mb / 1 mb.

Det kører perfekt - undtaget at min forbindelse 3 - 6 gange om ugen fryser
og jeg derefter skal slukke og tænde ADSL routeren. Men det problem havde
jeg også da jeg var hos Cybercity (med 2 mb / 0,768 mb)

Min oplevelse af Fullrates support er at de er dygtige og gør hvad de kan
for at løse problemet.

Jeg er klar over at ADSL2 er en ny teknologi. Jeg har fået fordoblet min
hastighed (både UL og DL) og halveret min månedelige udgift..... så jeg er
en glad og tilfreds kunde. Selv om jeg håber at de snart finder ud af
hvorfor min forbindelse fryser engang i mellem!

mvh
brian

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 25-07-06 12:11

On Mon, 24 Jul 2006 18:29:48 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Jeg ligger ca 5 km fra centralen (glostrup), jeg havde bestilt 20 mb / 1.5
>mb.
>
>Fik 8 mb / 1 mb.

Det er meget realistisk.

Problemet er at folk ikke sætter sig ind i hvad de køber desværre.

På telestyrelsens hjemmeside fandt jeg følgende :

"..Med ADSL udstyr af disse nye typer er den maksimalt opnåelige
datahastighed på linier kortere end ca. 1½ km forøget fra 8 Mbit/s til
11 Mbit og på endnu kortere strækninger med ADSL2+ op til 24 Mbit/s (i
retning mod kunden). Med RE-ADSL2 kan der leveres ADSL til kunder, der
tidligere ikke kunne nås. Rækkevidden er øget med mere end 20% pct."

citatet er hugget på :

http://www.itst.dk/static/bredbaand/html/chapter05.htm

Dette gælder ADSL 2, læg mærke til at de skriver mindre end 1.5 km kan
der forventes op til 24 Mbit.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 22:58

<finn@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
Hvor mange HAR egentlig fået de hastigheder de har bestilt??

Finn

Har en 10/1 forbindelse og det kører som det skal, bare ikke trådløst så har
jeg khvor for un 4/1.
Synes dog at Fullrate forklarer klart og tydeligt at hastigheden afhænger af
afstand og kobberets beskaffenhed, så hvis du ikke kendte afstanden til
centralen forstår jeg ikke hvorfor du ikke begyndte med en mindre
forbindelse og så gradvist ændre den ..?

L.T

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 25-07-06 12:12

On Mon, 24 Jul 2006 23:57:34 +0200, "L.T" <ff> wrote:

> [...]
>
>Finn
>
>Har en 10/1 forbindelse og det kører som det skal, bare ikke trådløst så har

Trådløst ?

Mig bekendt leverer fullrate kun via telefonen, eller er der noget jeg
ikke kender til ?

Fra : Frans Meyer

Dato : 25-07-06 13:14

"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> skrev i en meddelelse

> Trådløst ?

WiFi router: http://www.fullrate.dk/produkter/ekstra_service.php

De 4/1 er måske fordi der køres .11b på clienten....?

vh
Frans

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 13:35

"Frans Meyer" <fm@meyer_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> WiFi router: http://www.fullrate.dk/produkter/ekstra_service.php
>
> De 4/1 er måske fordi der køres .11b på clienten....?

Nej den kører G, har ikke haft tid til at se på det endnu, tror det er mit
indbyggede i den bærbare der er årsagen..

L.T

Fra : Frans Meyer

Dato : 25-07-06 11:32

<finn@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
>Hvor mange HAR egentlig fået de hastigheder de har bestilt??

2/1,5 - og det var det jeg bestilte - det køre fint.
Har fået meget fin support fra Fullrate.

Det er jo helt afhængigt af aftstand, kobberkvalitet og kobbermiljø (!).

Jeg har også en CPH-M på samme adr. og central - og det er en 24/1 - som
giver mig 15/1.
Såvidt jeg husker er afstanden ca. 3 km.

Hvad der er en større "problemstilling" - er de faktiske peerings / transit
veje, og der er jeg stadig skuffet over at fullrate går rundt om Hamborg /
Frankfurt ifm. tele.dk trafik.
- den ene vej, den anden vej fra TDC til Fullrate, er meget direkte.

Omvendte går de meget direkte på UNI2 (swip.net) begge veje.

vh
Frans