ADSL2 (fullrate) fryser?
Fra : Brian K

Dato : 24-07-06 02:09

Hejsa

Jeg har nu haft fullrate i 1 mdr.

Jeg har 8mB DL og 1 mB UL.

Min linje dør pludslig og bagefter skal jeg slukke og tænde ADSL routeren
for at få forbindelsen igen.

Nogen gange sker det flere gange om dagen og andre gange kan der gå 6 - 7
dage uden det sker.

Idage skete det igen (det har ellers virket upåklageligt i ca 10 dage) -
tilgændgæld er det så sket 7 - 8 gange de sidste 4 timer.

Da jeg kontaktede fullrate sidste gang sagde de at de mente at mit kobber
ikke kunne bære den forbindelse jeg har og at de mente at det ville hjælpe
at nedgradere mig til f.eks. 5mB DL og 512 kB upload. Jeg valgte at lade
forbindelsen være som den var......

Da jeg havde Cybercity (adsl1, 4 mb / 768 kb) havde jeg også problemet som
beskrevet ovenfor.

Nogen der har nogen ideer til at løse problemet?

mvh
brian.

Fra : Brian K

Dato : 24-07-06 02:14

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som beskrevet ovenfor.
>

> Nogen der har nogen ideer til at løse problemet?

5 sekunder efter jeg havde sendt mit indlæg sketet det igen at forbindelsen
frøs - grrrrrrrrrr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-07-06 05:15

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message

> [...]
> forbindelsen være som den var......
>
> Da jeg havde Cybercity (adsl1, 4 mb / 768 kb) havde jeg også problemet

Kan jo godt passe at det er kobberet. Men behøver jo "kun" at være en løs
forbindelse, fx hvis dine ledninger er samlet dårligt med samlemuffer e.l.

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 24-07-06 10:34

Brian K wrote:

> Nogen der har nogen ideer til at løse problemet?

Hej Brian.

Problemet kan også skyldes cross-talk fra en nabo som for nyligt har
fået en ADSL-forbindelse.
Se evt.
http://www.fullrate.dk/om_fullrate/presse_materiale/DTU_guest_lecture_May_2006_web_edition.pdf,
side 39.

Jeg er selv ramt :(

Fra : Brian K

Dato : 24-07-06 13:15

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Brian.
>
> Problemet kan også skyldes cross-talk fra en nabo som for nyligt har fået
> [...]

Hej

tak for svaret

Hvordan har du konstateret at du er ramt?

Fra : Stig Myken

Dato : 25-07-06 09:59

Brian K wrote:
> [...]
> beskrevet ovenfor.
>

> Nogen der har nogen ideer til at løse problemet?

Hej Brian

Der var vist en lignende tråd omkring d. 30/6 i dk.edb.internet.udbydere.

Har du prøvet at nedsætte antal samtidige P2P sessioner ?

Max. antal samtidige er 1024 i en ZyXEL 2602R.

Mvh

Stig

Fra : Brian K

Dato : 25-07-06 18:26

"Stig Myken" <stig@fullrate.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du prøvet at nedsætte antal samtidige P2P sessioner ?
>
> Max. antal samtidige er 1024 i en ZyXEL 2602R.

Jeg har sat mit p2p program til "kun" 280 sessioner - så det burde altså
ikke være der problemet er.

Linjen har iøvrigt kørt fint siden sidste nedbrud som var den 24. juli 2006
03:13 - strange!