Hjælp søges OMGÅENDE!!
Fra : Dann Larsen

Dato : 23-07-06 23:02

Vær sød at skrive hvis der er nogen her på dette tidspunkt af døgnet.

Mvh Dann

Fra : Sabina H.

Dato : 23-07-06 23:04

Dann Larsen wrote:
> Vær sød at skrive hvis der er nogen her på dette tidspunkt af døgnet.

hvad nu?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Dann Larsen

Dato : 23-07-06 23:09

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> hvad nu?

Det er fordi på en parkeringplads her i nærheden står der en Mor med 7
killinger, de så noget skræmte og forvirrede ud.. Syntes det lugter af at de
er blevet kasseret eller noget.. Og da det er lige ud til en ret stor vej er
jeg da ikke tryg ved situationen og vil jo gerne hjælpe.. Jeg har bare ikke
et klap forstand på katte.

/Dann

Fra : Sabina H.

Dato : 23-07-06 23:10

Dann Larsen wrote:
> [...]
> ret stor vej er jeg da ikke tryg ved situationen og vil jo gerne
> hjælpe.. Jeg har bare ikke et klap forstand på katte.

den er svær.... hvor gamle er killingerne? er de selv gået dertil, eller
tror du moderen har flyttet dem??
snakker vi by, land, storby eller hvad for et område?
virker katten "vild" eller meget tam??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Dann Larsen

Dato : 23-07-06 23:21

> [...]
> tror du moderen har flyttet dem??
> snakker vi by, land, storby eller hvad for et område?

Jeg har absolut ingen ide om hvor gamle de er desværre
Jeg vil tro de selv er gået dertil, kan bare ikke forstå de er lissom trængt
op i hjørne på en parkeringsplads.
Vi snakker om Horsens så der er trafik nok... Ved ikke om den er vild eller
tam, den stoppede nærmest bare helt op da den så mig.. Lissom en statue,
og hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg sige den er bange. 3 af
killingerne(hvis de overhovedet er det) var der vældigt meget liv i, de
sprang rundt og hyggede
sig så det ud til.

Knus, Dann

Fra : Sabina H.

Dato : 23-07-06 23:28

Dann Larsen wrote:

> [...]
> og hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg sige den er bange. 3 af
> killingerne(hvis de overhovedet er det) var der vældigt meget liv i,

mht størrelsen og alderen af kilingerne, var det mere for at få et indblik i
om de kune være tullet dertil af sig selv, i måsen på mor....

virkede missemor skræmt??

nu læste jeg at du ike havde nogle midler til at lokke dem, men hvis de er
sultne nok, vil en dåse macrel i tomat, en dåse tun, eller endda leverpostej
kunne gøre det..

ellers, som annette også skriver, ring til falck... læs feks her fra
dyreværnets hjemmeside:
********************************

Falck rykker ud til ethvert dyr i nød - akut sygt eller tilskadekommet, hvor
man ikke umiddelbart kan finde en ejer af dyret.

Hvis du påkører et dyr eller finder et dyr, der er kommet til skade, så ring
til Falck:

I hele landet 70 10 20 30

Falck yder førstehjælp og kører dyret til nærmeste dyrlæge eller
dyrehospital.

Lad aldrig det sårede dyr ligge. Der kan gå mange smertefulde timer, før
dyret dør af sine kvæstelser.

Prøv aldrig selv at aflive dyret. Overlad den videre behandling til Falck og
dyrlægen - de har den fornødne sagkundskab til at vurdere dyrets tilstand.

Almindelig sygetransport
Falcktransporterne, der er gratis for rekvirenten, gælder alene akut syge og
tilskadekomne dyr.

Privatejede dyr, som skal til og fra behandling på dyrehospital eller hos
dyrlæge, er ikke omfattet. Sådanne transporter udføres af Falck mod betaling
eller under gyldigt privatabonnement.

*************************************

jeg forstår næsten at missemor ikke er akut syg, men det kan jo ikke skade
at ringe til dem.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Dann Larsen

Dato : 23-07-06 23:39

> [...]
>
> *************************************
>
> jeg forstår næsten at missemor ikke er akut syg, men det kan jo ikke skade

Jeg skal nok gi lyd fra mig hvad det blev til

Mvh Dann

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-07-06 07:41

"Dann Larsen" <dann-larsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal nok gi lyd fra mig hvad det blev til
>
> Mvh Dann

Er der fundet en løsning eller er de der stadig?
Hvor i Horsens så du dem?

mvh.
Katrine
www.beydana.dk

Fra : Anette

Dato : 23-07-06 23:19

Dann Larsen wrote:
> [...]
> ret stor vej er jeg da ikke tryg ved situationen og vil jo gerne
> hjælpe.. Jeg har bare ikke et klap forstand på katte.

Tør hun snakke med dig, mor-missen?
Hvis hun tør så prøv at lokke hende til dig med noget foder af en slags- tun
på dåse eller hvad du nu har som en kat måtte kunne lide. Få hende og
killingerne ind til dig. Luk dem evt ude på badeværelset med en papkasse med
en gammelhåndklæde i eller lignende. Og ring til Falch eller Kattens værn
imorgen tidlig. Forklar dem situationen og bed om deres hjælp. De vil kunne
guide dig videre.

/ Anette

Fra : Dann Larsen

Dato : 23-07-06 23:24

> [...]
> en gammelhåndklæde i eller lignende. Og ring til Falch eller Kattens værn
> imorgen tidlig. Forklar dem situationen og bed om deres hjælp. De vil

Jeg ville gerne gøre som du siger der, men jeg er desværre selv hjemløs og
har absolut ingen midler eller andet. Sidder hos en bekendt der heller ikke
har noget

Vil bare ikke ha der sker dem noget.

Mvh Dann

Fra : Anette

Dato : 23-07-06 23:58

Hej igen Dann

Har du adgang til telefon - kan du ringe til Falch og sætte dem ind i
situationen?
Øv - ville ønske jeg kunne hjælpe dig, men er for langt væk

/ Anette

Fra : CDJ

Dato : 24-07-06 14:19

On 24/07/06 0:23, in article 44c3f6b2$0$3464$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Dann Larsen" <dann-larsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> har absolut ingen midler eller andet. Sidder hos en bekendt der heller ikke

Hatten af for dig, at du alligevel har overskud og kærlighed til dyr :)

Fra : Kate

Dato : 25-07-06 17:56

CDJ <cdjjuraDELETE@hotmail.com> wrote in

> Hatten af for dig, at du alligevel har overskud og kærlighed til
> dyr :)

Ja, mon ikke. Håber vi får en update på hvad der sker med den lille
familie.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk