Et spørgsmål om bredde.
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-07-06 21:21

Jeg har kigget lidt på en Tabbert CV, og har set en model der er 250 cm
bred. Jeg har hørt noget om, at den trækkende bil skal have en vis bredde
for at jeg må trække den, men er der nogen der ved, om det er korrekt, og i
givet fald, hvor bred skal den trækkende bil så være ??

Mvh.

Jesper

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-07-06 21:47

> [...]
> for at jeg må trække den, men er der nogen der ved, om det er korrekt, og
> givet fald, hvor bred skal den trækkende bil så være ??

Din bil må max være 70 cm smallere, dvs. at hvis tabberten er 250 cm som du
skriver ja så skal bilen være 180 cm bred.
Men mange cver er mere eller mindre end 250 cm eks. min lmc er 248 cm bred
dvs. at den kan trækkes af biler der er bredere end 178 cm.

Jørgen L. Nielsen
Kasserer i Dansk LMC-Klub
www.lmc-klub.dk

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 24-07-06 16:18

Hejsa Jesper
JA , der en del der er lige under 2,5 m i bredde- Men så sandelige også et
par stykker der lige kommer op over 2,5M f.eks. Cabby.
Jeg mener der står ordret at du ikke må køre med køretøj til synsfri
sammenobling , hvor påhængskøretøj er mere end 35 cm på hver side af bilen.
OG du må ikke sige 35,5 cm.
Du skal også være opmærksom på at enkelte biler er det tilladt at forøge
bredde på (mener f.eks. Suzuki Grand Vitara) - hvor det er tilladt at
montere trinbrædt og derved forøge bilens godkendte total bredde.
Men check meget nøje med bilimportør og campingforhandler med bredder !

Kim

Fra : Campingstuff

Dato : 27-07-06 06:13

> [...]
> montere trinbrædt og derved forøge bilens godkendte total bredde.
> Men check meget nøje med bilimportør og campingforhandler med bredder !

Hej
Det er skam alle biler man må det på, specielle mærker er ikke nævnt, der
står blot at det er tilladt at forøge bredden med eks vis
skærmforøgere/gummifender op til 50 mm i hver side.
I et andet forum læste jeg om en der havde købt en billig plats skærmforøger
hos t-hansen tror jeg nok, som blot blev "klistert" på til næsten ingen
penge, at han så ikke ville sætte den på bilen før han evt "blev stoppet" er
så en anden sag, den køber politiet nok ikke, da den jo så har kørt ulovligt
indtil da.
En anden skriver at Cabby er lidt bredere end 250 cm, det er rigtig nok, men
dog godkendt som værende 250 cm.

vh
Hans Jørgen H

Fra : Birger

Dato : 24-07-06 22:58

Jesper Jacobsen skrev:
> [...]
> for at jeg må trække den, men er der nogen der ved, om det er korrekt, og i
> givet fald, hvor bred skal den trækkende bil så være ??

Vær også opmærksom på, at hverken bil eller påhængskøretøj må have
større bredde end 2,55 m, dog bortset fra udragende spejle, sidelygter,
lygtearme m.m.

Hilsen

Birger